Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Spanning boordnet geen 12 maar 5 volt?

  1. #1
    mishendr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    50
    Posts
    133
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Spanning boordnet geen 12 maar 5 volt?

    Beste allemaal,

    ik ben bezig een A6 4F facelift uit 2009 te voorzien voor een schakelaar om mijn garagedeuren mee te openen. Ik heb niet een Homelink systeem, is te moeilijk en kostbaar om in te bouwen, en doe het net als bij mijn vorige A6 C5 met een optionele knop voor de zonwering, waaraan ik de afstandsbediening knoop. Bij mijn vorige C5 had ik ook keurig de interne verlichting meebrengen, maar bij deze valt mij iets vreemds op.

    Ik heb de schakelaar voor de zonwering 4FD 959 903 parallel aangesloten op de pootjes voor de interne verlichting van de ESP switch, maar de interne verlichting gaat niet branden. Na meting zie ik een spanning van ruim 5Volt, ook bij de switch voor de parkeersensoren. Ik had echter 12Volt verwacht. Kan iemand bevestigen dat deze spanning klopt?

    E40A1036-AF6D-4183-A491-25C4EE2AACD9.jpg

    Alvast dank!
    Audi A6 Avant 2.8FSI V6 Quattro 162kW Pro Line

  2. #2

    Standaard Re: Spanning boordnet geen 12 maar 5 volt?

    Staat je instrumenten/schakelaars achtergrond verlichting dimmer wel vol open ?
    Als deze gedimd staat dan minder voltage.


    Ik heb het trouwens ook, via de zonweringschakelaar gedaan, zie deze DIY -> https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1640794


    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #3
    mishendr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    50
    Posts
    133
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Spanning boordnet geen 12 maar 5 volt?

    Dat is wel een hele goeie en natuurlijk een basis fout.... ik ga het bekijken, wacht even een nieuwe schakelaar af, want die krijg ik opgestuurd van de leverancier. Heb toch sowieso het idee dat de interne verlichting kapot is.

    PS: ik zie dat je ook de automatisch dimmende binnenspiegel hebt ingebouwd, spiegel hangt al, ik krijg binnenkort de kabel van Audiwereld om deze aan te sluiten, heb je die in de plafond verlichting aangesloten, of de kabel naar de zekeringkast o.i.d. geleid?

    Dank voor de input!
    Laatst gewijzigd door mishendr; 06-02-18 om 11:15.
    Audi A6 Avant 2.8FSI V6 Quattro 162kW Pro Line

  4. #4

    Standaard Re: Spanning boordnet geen 12 maar 5 volt?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mishendr Bekijk Berichten
    Dat is wel een hele goeie en natuurlijk een basis fout.... ik ga het bekijken, wacht even een nieuwe schakelaar af, want die krijg ik opgestuurd van de leverancier. Heb toch sowieso het idee dat de interne verlichting kapot is.

    PS: ik zie dat je ook de automatisch dimmende binnenspiegel hebt ingebouwd, spiegel hangt al, ik krijg binnenkort de kabel van Audiwereld om deze aan te sluiten, heb je die in de plafond verlichting aangesloten, of de kabel naar de zekeringkast o.i.d. geleid?

    Dank voor de input!
    Power via de zekeringen box
    Moet ook een draad naar de hemelverlichting unit, ivm aansturing (wanneer binnenverlichting aangaat, dan signaal naar de spiegel en stopt het dimmen)
    En een draad naar achter in de koffer, naar de BCM-2 voor het achteruitrij signaal

    En in mijn geval, omdat ik ook automatische dimbare buitenspiegels heb geretrofit
    Ook 2 draden naar beide buitenspiegels vanaf de binnenspiegel.
    Buitenspiegels worden aangestuurd (dimmen)door de binnenspiegel

    Zie automatische dimbare spiegel DIY -> https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1536915

    Daar vindt je alle info

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •