Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Accuspanning te laag ?

  1. #1
    2.3
    Guest

    Standaard Accuspanning te laag ?

    Toen ik de B4 kocht zat er zo te zien een vrij nieuwe accu in,maar ik ben 2 weken op rondreis geweest en heb in die tijd veel van de accu gevraagd.
    Constant een electrische koelbox aan gesloten geweest die we ook wel eens 2 uurtjes vergeten uit te zetten met stilstaande motor zodat ik de motor met veel geluk nog op gang kreeg met een bijna lege accu.

    Afijn,weer terug in de NL.
    Nu is het zo dat als ik een stuk gereden heb en de motor uitzet,maar wel het contact aanlaat(Radio,lichten,achteruitverwarming) na 5 minuten zo te staan de minicheck gaat piepen met de melding dat ik een lage accuspanning heb.
    Ik merk dan ook dat de startmotor al wat meer moeite krijgt.

    Het enige wat er s'nachts blijft aanstaan is een gps ontvanger voor de navigatie,maar die trekt niet zo gek veel.
    Een auto alarm wat standby staat trekt denk ik al meer.
    Waar moet ik het probleem zoeken denken jullie?
    Accu of Dynamo,en hoe is dit door te meten?

    Met de winter voor de deur wil ik dit wel even geregeld hebben .

  2. #2
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Rij je voor de rest enkel korte stukken?

    Best kans dat je accu dan niet de kans krijgt om een lekker opgeladen te worden..

    Een keer de accu een nacht aan de oplader en dan even aankijken..

    Als de accu (ik weet niet hoe oud deze is..) mottig is kan je deze het beste vervangen voor de winter (koude doet echt "wonderen" met de gezondheid van je accu .... opbrengst kan dan stevig dalen)

    Loopt je volle accu ook in no-time leeg dan zou ik eens een blik werpen op je spannings-regelaar (klein onderdeeltje op je dynamo)
    One liter, driver's licence eater...


  3. #3
    2.3
    Guest

    Standaard

    Sorry voor de late reactie,maar ik ben dit probleem een beetje vergeten,tot vandaag.

    Vandaag stonden mijn alarm lichten te knipperen terwijl de cv pomp nog hoorbaar aan het werk was,maar de cv-pomp maakte het zoemgeluid op de maat van de knipperende alarm lichten,erg vreemd allemaal.

    Toch maar eens naar de spanningsregelaar kijken,is die erg makkelijk te vervangen?

    Ook heeft van de week mijn binnenverlichting een werkdag aangestaan,maar de auto startte gewoon goed,dat is ook wel weer frapant dan.

    Marcel

  4. #4

    Standaard

    Haha, je hebt gewoon een Poltergeist in je 80!

    Binnenverlichting vreet niet zoveel stroom. Als je accu daar al leeg van was geraakt, dan ben je echt aan een nieuwe toe.
    Gimme fuel! Gimme fire! Gimme that what I Desire!

  5. #5
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2.3
    Toch maar eens naar de spanningsregelaar kijken,is die erg makkelijk te vervangen?
    2 schroefjes achterop je dynamo... (tenminste bij de mijne)... echt in de trand van 10 seconden werk en €18,- onderdeel o.i.d.
    One liter, driver's licence eater...



  6. #6
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    nou bij mijn V8 is dat een ander verhaal, eerder 10 uur werk, zonder brug..
    '01 rs4 641 ps

  7. #7
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Hmmm daar heb je een punt... bij mijn 2.0 is de dynamo zo van bovenaf te bereiken.... zit deze bij een 5 cilinder niet ergens onderaan?

    Dan is het wel iets meer werk ja...
    One liter, driver's licence eater...


  8. Ad
  9. #8
    2.3
    Guest

    Standaard

    Hij zit onder aan idd,maar ik kan hem er zo afhalen,dan kan ik er lekker makkelijk bij

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •