Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Motorkapsensor werkt omgekeerd

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Motorkapsensor werkt omgekeerd

    Ok,

    komende van het oliepeil probleem van mijn A5 2.0 TFSI, heb ik dus vastgesteld dat de boordcomputer niet meer kan zien als de motorkap open of dicht is. Met andere woorden, ze staat altijd dicht, waardoor het alarm van te laag oliepeil zichzelf niet wil resetten.

    Dit probleem is nu opgelost (slechte bekabeling want de sensor van de motorkap werkte nog perfect), maar nu blijkt dat de motorkapsensor omgekeerd werkt. Met andere woorden: wanneer de motorkap open is, is deze op de boordcomputer gesloten en omgekeerd.

    Kan dit geprogrammeerd worden met vagcom (omgekeerde werking) of iemand een ander idee?
    Laatst gewijzigd door Pikey; 08-10-18 om 18:42.

  2. #2

    Standaard Re: Motorkapsensor werkt omgekeerd

    Kabels verkeerd aangesloten?

    Probeer ze eens om te draaien.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Motorkapsensor werkt omgekeerd

    Daarnet de garagist gehoord en het probleem is opgelost:

    blijkbaar was het de sensor die omgekeerd werkt! Hij heeft de originele motorkapsensor (die ik er had bijgeleverd) erop gezet en hij werkt perfect. Dus bij deze: wees gewaarschuwd als je een goedkope Chinese motorkapsensor zou kopen (zoals ik dus gedaan heb).

    De kabels omdraaien zou niet werken denk ik want volgens mij is het 1 kabel die onderbroken is door de sensor.

  4. #4

    Standaard Re: Motorkapsensor werkt omgekeerd

    Haha daar ben je flink wat maanden mee bezig geweest, als ik het mij goed herinner had je eerder dit jaar ook al een topic hierover.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Motorkapsensor werkt omgekeerd

    En vanavond blijkbaar in twee uur opgelost.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Motorkapsensor werkt omgekeerd

    Eigenlijk niet hoor, de electronica problemen slepen al een heel tijd aan:

    - eerst was er een algehele foutmelding dat er werd gedacht in de richting van een defecte ABS module (bleek uiteindelijk een probleem in de canbus bekabeling te zijn). Deze problemen situeerden zich inderdaad ergens vorig jaar deze tijd en dat zijn de problemen naarwaar jij verwijst Razor (en trouwens, nogmaals mijn dank voor uw hulp toen!).

    - dan had ik dus het probleem dat de oliesensor mijn oliepeil niet wou resetten omdat de boordcomputer niet zag dat de motorkap open stond (was automatisch opgelost na een weekje de sensor in "open" stand te laten staan, dus ik kon op dat moment al denken dat er ergens een kortsluiting was nu en dan). Dit probleem dateerde van januari dit jaar ongeveer.

    - en nu had ik dit zelfde probleem terug (wegens weeral eens te laag in olie blijven rijden) en kreeg ik de sensor niet meer geresset uit zichzelf, dus had ik een vermoeden dat de kabel nu definitief "door" was. Maar om alles uit te sluiten heb ik toch de oliepeilsensor alsook de motorkapsensor vervangen.

    Na enkele uren hebben ze in de garage de kabelbreuk op de motorkapsensor gevonden en werd de bekabeling vernieuwd, maar nu bleek dat de sensor omgekeerd werkte (maar natuurlijk zat de goedkope, chinese sensor er nog op) en hebben ze me dit telefonisch laten weten. Gelukkig had ik de originele sensor (die dus achteraf bekeken niet stuk bleek te zijn) in de auto gelegd en door de chinese sensor te vervangen door de originele was inderdaad de "omgekeerde werking" heel snel opgelost ;-)
    Laatst gewijzigd door Pikey; 12-10-18 om 09:18.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •