Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: LMM (luchtmassameter) defect, hoe uitlezen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard LMM (luchtmassameter) defect, hoe uitlezen?

    Beste lezers en collega Audi rijders,

    Wie kan mij helpen. Ik bezit een nieuwe (7 maanden oude) leaseauto, a3 Limo, 2018, 1.6 tdi en deze rijd nu een aantal weken slecht (mist vermogen en verhoog verbruik). Naar aanleiding van het lezen van een aantal topics heb ik na het meerdere malen (zonder resultaat) bezoeken van diverse dealers zelf de stoute schoenen aangetrokken en de stekker van mijn LMM losgetrokken (ik las door dit te doen, je eigenlijk heel simpel kunt constateren of hij goed/slecht is). Als ik dat doe dat rijd de auto als voorheen. Doe ik hem er weer op, dan rijd hij na 5 minuten weer slecht.

    De dealer heeft meerdere proefritjes gemaakt- en de auto uitgelezen, maar constateren niets (geen foutmelding), echter weten zij ook niet hoe de auto 'behoort' te rijden. Ze willen ook niet in de auto rijden zonder dat de stekker van de LMM erin zit om het verschil te ondervinden.

    Nu heb ik gelezen dat er via vagcom een statistiek gemaakt kan worden (rijdend) waaruit blijkt of de LMM wel/niet de juiste waarden doorgeeft.

    De 19e november ga ik wederom naar de dealer voor een diagnose, maar ik ben ervan overtuigd dat deze statistiek mij kan helpen om dit te laten vervangen.

    Nu is mijn vraag, wie kan mij helpen deze uitdraai te maken zodat ik "beslagen ten ijs kom"
    Laatst gewijzigd door jeffreyt; 31-10-18 om 12:31.
    A3 Limo S-Line - 8V Facelift (2018)
    Virtual CP, ACC, (slechte S-line stoelen), B&O enz

  2. #2
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: LMM (luchtmassameter) defect, hoe uitlezen?

    Als de dealer uitleest doen ze dat dan niet rijdend? Zo kunnen ze gelijk zien of de lmm wel de juiste waarde geeft wat er gevraagd word,dat er geen foutcode gevonden word zegt niet dat er niets aan de hand is.
    zet anders in locatie topic even een vraag of iemand je kan helpen in je buurt.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •