Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Telefoon via bluetooth aansluiten, steeds opnieuw PIN invoeren

  1. #1

    Standaard Telefoon via bluetooth aansluiten, steeds opnieuw PIN invoeren

    Beste Audi liefhebbers,

    Ik kan mijn telefoon, Samsung Galaxy Note 3 SM-N9005, via bluetooth aansluiten op de auto.
    De verbinding wordt tot stand gebracht, maar telkens als de auto van het contact geweest is
    verbind mijn toestel opnieuw en moet ik eerst de pincode van mijn simkaart ingeven op het console.

    Daarnaast worden mijn bestaande contacten/telefoonnummers niet weergegeven en zijn de opties
    allemaal niet te selecteren in het telefoongedeelte van console. Alleen de nrs die ik dan vanuit de auto
    ingevoerd hebt worden even onthouden.

    Mijn mobile data en wifi van de telefoon worden ook uitgeschakeld.

    Telefooninfo:
    Android versie 5.0
    Security update: 01-01-2016
    Kernel: 3.4.0-4540543 (31 aug. 2018)
    KNOX version KNOX2.3

  2. #2

    Standaard Re: Telefoon via bluetooth aansluiten, steeds opnieuw PIN invoeren

    Inmiddels is het gelukt om de telefoon te koppelen.

    De rSAP verbinding was het probleem. Op moment van koppel vraagt de auto om toestemming om de simkaart te koppelen. Deze dient
    geweigerd te worden op mijn telefoon. daarna wordt er gewoon een bluetooth verbinding tot stand gebracht en gevraagd of de audi
    toestemming mag hebben tot contacten etc. deze heb ik toegestaan.

    Ik kan nu gewoon gebruik maken van het telefoonboek, handsfree bellen etc. De internet verbinding blijft nu ook gewoon werken op
    mijn telefoon.

    minpuntje is dat doordat de rSAP niet actief is de antenne van de telefoon gebruikt blijft worden voor gesprekken. Hierdoor is het soms
    mogelijk dat er duidelijker te horen is dat er vanuit de auto gebeld wordt, maar nog steeds prima een gesprek te voeren.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •