Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Verkeersbordherkenning werkt vaak niet goed/geeft vaak 130kmu aan? (A3 8v)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Verkeersbordherkenning werkt vaak niet goed/geeft vaak 130kmu aan? (A3 8v)

    In mijn A3 E-Tron uit 2017 zit 'verkeersbordherkenning'.
    Nu krijg ik het idee dat dit systeem niet lekker werkt.
    In mijn dashboard/virtual cockpit wordt aangegeven hoe hard je mag. Deze info hoort hij meen ik te halen uit navigatiekaarten + de camera?!
    Ik merk dat hij bijv. erg vaak 130km/u aan geeft terwijl je op die autoweg dan bijv. maar 100 mag.
    Zo ook vandaag, komende vanaf de A29 naar de A16. Op de Brienenoordbrug A16 geeft hij nog steeds aan dat ik 130km/u mag!...

    Is er iets defect? Anderen hier ook last van? Hoe op correcte werking te testen?

    p.s.: Mijn raam/zicht camera is volledig schoon

  2. #2

    Standaard Re: Verkeersbordherkenning werkt vaak niet goed/geeft vaak 130kmu aan? (A3 8v)

    In mijn A4 werkt het vrijwel vlekkeloos. Ook op de A16 (rij er bijna dagelijks) bijna altijd 100. Eerder dat hij vanuit een tijdelijke beperking (bv 90) op de matrixborden niet terug gaat. Maar goed er is dan ook geen bord te zien waar hij kan reageren
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Verkeersbordherkenning werkt vaak niet goed/geeft vaak 130kmu aan? (A3 8v)

    @FASt: Dankjewel voor je reactie.
    Het lijkt soms erg goed te werken, zelfs onderborden met tijdstippen (bijv op A29 130km/u of overdag 120km/u) leest hij vaak goed en geeft dit netjes weer.
    Maar soms lijkt hij borden over het hoofd te zien en blijft hij 130km/u aangeven, waar al lang geswitched is naar 100km/u.
    Misschien dat het systeem in een A3 wat simpeler is dan in een A4?... Of zou een software update oid via de dealer nog verbeteringen voor mij brengen?

  4. #4

    Standaard Re: Verkeersbordherkenning werkt vaak niet goed/geeft vaak 130kmu aan? (A3 8v)

    Geen idee of er SW updates zijn. De mijne is achteraf geflasht met de betreffende SW.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  5. #5
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Verkeersbordherkenning werkt vaak niet goed/geeft vaak 130kmu aan? (A3 8v)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Geen idee of er SW updates zijn. De mijne is achteraf geflasht met de betreffende SW.
    Hoi @FASt, werkt je verkeersbordherkenning nu nog altijd goed nu met de nieuwe bebording? Hier niet, hij leest wel de 100 km/h borden maar geeft in de VC gewoon 130 km/h aan! Ik heb het idee dat het onderbord gelezen wordt als een ma-vrij beperking zoals het voorheen was met de 120 km/h beperking die alleen doordeweeks gold?! Ik heb overigens nog niet doordeweeks gereden in de nwe situatie. (Sorry, maar krijg foto’s niet gedraaid.)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.


  6. #6
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Verkeersbordherkenning werkt vaak niet goed/geeft vaak 130kmu aan? (A3 8v)

    Gewoon 130 knallen, je Audi zegt het, dus is het waar.

    Afijn, zou het kunnen dat de verkeersborden herkenning bij jou gekoppeld is aan de navigatie? Ik denk maar beetje hardop.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  7. #7
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Verkeersbordherkenning werkt vaak niet goed/geeft vaak 130kmu aan? (A3 8v)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SQ5R8 Bekijk Berichten

    Afijn, zou het kunnen dat de verkeersborden herkenning bij jou gekoppeld is aan de navigatie? Ik denk maar beetje hardop.
    Nee, want die heeft zijn eigen (afwijkende) snelheden..
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •