Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: DEFA 801 CAN alarm werkt maar zonder sirene, tevens loopt accu snel leeg

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard DEFA 801 CAN alarm werkt maar zonder sirene, tevens loopt accu snel leeg

    Goedemiddag,

    Sinds deze week ben ik de trotse eigenaar van een A3 Sportback V6 Quattro uit 2006 en daarmee nieuw op het forum!

    Ik heb een alarm vraag waar iemand mij hopelijk mee kan helpen: Bij de auto zit een SCM certificaat van Audi Centrum Tilburg waar op staat dat er in 2010 een DEFA 801 CAN alarm is geplaatst. Op het dashboard zit het bijbehorende knipperledje.
    Als ik de auto met de sleutel (draadloos) op slot doe en dus het alarm op scherp zet en het vervolgens laat af gaan, gaan alle knipperlichten aan de gang en hoor ik onder de motorkap links voor wat relais tikken. Ik hoor echter geen sirene loeien.

    Daarnaast heb ik het gevoel dat de accu sneller dan normaal leeg loopt. Ik weet niet precies hoe oud de accu is en heb de auto dus pas net maar ik kwam een forum post tegen van iemand met alarm problemen en ik begrijp dat er in het alarm een backup accu zit. Als die backup accu in mijn alarm defect is en daardoor zonder succes continu aan het laden is, zou dat wel eens met elkaar te maken kunnen hebben!

    - Hoe groot is de kans dat mijn niet werkende alarm sirene met een defecte backup accu te maken heeft?
    - Waar kan ik die backup accu vinden? In de alarmcentrale onder het stuur ergens? Of in de sirene? (waar zit die?)

    Alvast dank voor de hulp!!

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: DEFA 801 CAN alarm werkt maar zonder sirene, tevens loopt accu snel leeg

    Zover ik weet zit de backup accu in de sirene zelf, geen idee waar ze hem geplaatst hebben maar onder de motorkap in het meest logisch.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: DEFA 801 CAN alarm werkt maar zonder sirene, tevens loopt accu snel leeg

    Heb 'm gevonden! Zat idd onder de motorkap in de buurt van de koplamp lv. Keurig met de hoorn naar beneden gemonteerd maar DEFA heeft 'm niet erg waterdicht kunnen produceren helaas.

    Iemand enig idee waar ik zo'n sirene nog zou kunnen krijgen? Liefst exact dezelfde dan kan ik de bestaande bedrading gebruiken...

    Defa 801 sirene.jpg

  4. #4
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: DEFA 801 CAN alarm werkt maar zonder sirene, tevens loopt accu snel leeg


  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: DEFA 801 CAN alarm werkt maar zonder sirene, tevens loopt accu snel leeg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iLudo Bekijk Berichten
    Zo! Goed vonden zeg en een schappelijke prijs!

    Dank!


  6. #6
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: DEFA 801 CAN alarm werkt maar zonder sirene, tevens loopt accu snel leeg

    Graag gedaan! Misschien kan je de printplaat ergens laten sealen

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: DEFA 801 CAN alarm werkt maar zonder sirene, tevens loopt accu snel leeg

    Ja goeie, ik had de distributeur van Defa een mailtje gestuurd en kreeg vandaag deze reactie:

    De back-up sirene voor de voorgaande generatie DEFA alarmen waaronder de 801CAN is nog leverbaar. Het artikelnummer is 600564 en kunt u via een DEFA installateur bij u in de omgeving bestellen. ​U kunt dit zoeken via een zoekmachine, mocht u geen resultaten vinden dan even een berichtje met uw locatie dan kan ik kijken voor een inbouwer in uw omgeving,

    Let op bij het monteren van de sirene dat het DEFA embleem aan de boven zijde zit, de kelk onder een hoek van 15-85 graden naar beneden i.v.m. de afwatering. Verstandig is ook de sirene op een zo droog mogelijke plek te monteren.


    De hoorn recht naar beneden is dus kennelijk niet de ideale opstelling!

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: DEFA 801 CAN alarm werkt maar zonder sirene, tevens loopt accu snel leeg

    Nog even een update: Sirene is vervangen en werkt. Gekke is wel dat er geen akoestisch signaal is bij het sluiten (alarm gaat wel op scherp, te zien aan de LED en door open raam getest) en vervolgens bij het openen 3x akoestisch signaal. Volgens de importeur komt dit doordat er geen juist "sluit" signaal door het alarm wordt ontvangen en vervolgens bij het openen een sluit = 1 chirp met direct daarna een open = 2 chirp.

    Volgens mij niets aan te doen, maar het alarm werkt en de accu blijft goed!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •