Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Aansturing V157 ( 1.9TDI ; motorcode BKC )

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Leeftijd
    36
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Aansturing V157 ( 1.9TDI ; motorcode BKC )

    Dag mede Audi fanaten,

    Mijn vriendin reed een Mito uit 2012 maar vanwege eigen zaak + youngtimer regeling heb ik haar zover kunnen krijgen een A3 te kopen. Deze A3 heeft al een hele tijd het motorstoringslampje branden en vandaag was ik dus de sigaar om er eens serieus naar te kijken.

    De storingen die terugkomen bij uitlezen zijn 19557 en 19558. Een bekend probleem en veel te vinden hoe dit op te lossen.

    Echter..... Het volgende vandaag geconstateerd:
    Smoorklep staat open en sluit niet bij uitzetten motor.
    De smoorklep eraf geschroefd en uit elkaar gehaald. Mechanisme zag er eigenlijk verrassend goed uit en liep ook soepel bij bewegen.
    Toen mezelf een paar minuten afgevraagd of het motortje gewoon 12V was ( ik heb nog niet kunnen bedenken waar dat printplaatje goed voor is in het afdekkapje? )
    En de stoute schoenen aangetrokken en 12V direct op de contacten van de motor gezet. Voila, klep sluit hartstikke mooi.
    Conclusie: motortje is prima ( eens? )

    Toen heb ik op alle combinaties van de 4 pinnen van de stekker de multimeter gehad. Waar ik op hoopte was een 0V signaal bij lopende motor en een piek naar 12V bij uitzetten contact.
    Helaas.
    Volgens deze link zou het pinnetje 3 en 4 moeten zijn ( ervan uitgaande dat het bij motorcode BKC hetzelfde is )
    https://workshop-manuals.com/audi/a3..._letters_axr)/

    3 vragen:
    - Is een multimeter snel genoeg om de 12V piek te zien? ( is dit wat het printplaatje doet misschien? Een korte puls vertalen in langere puls om de klep te sluiten ?
    - Is een kabelbreuk waarschijnlijk of is de connector zelf de verdachte?
    - Enig idee hoe ik aan de info kom waar die kabel begint, zodat ik daar bij de bron kan gaan meten en de kabel uitsluiten? Of vanaf daar nieuwe kabel leggen?

    Alle tips zijn welkom,
    Alvast bedankt voor jullie reacties
    Laatst gewijzigd door QuattroThomas; 07-12-20 om 08:01.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Aansturing V157 (motorcode BKC)

    Bij vragen over de motor is het VERPLICHT om het motortype in de topictitel te vermelden. Motorcode zegt niet iedereen wat.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Leeftijd
    36
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aansturing V157 (motorcode BKC)

    My bad, gewijzigd

  4. #4
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Aansturing V157 (motorcode BKC)

    Mis je niet een paar tandjes van een tandwiel, dan werkt het motortje wel maar gaat de klep niet dicht.
    Zoiets bv https://www.youtube.com/watch?v=Kkic...nnel=Sylwester

    Edit slecht gelezen want hij gaat wel dicht als je hem zelf aan de spanning hangt.
    Laatst gewijzigd door fons716; 07-12-20 om 11:26.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Leeftijd
    36
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aansturing V157 (motorcode BKC)

    Nee de tandjes en het gehele binnenwerk is prima in orde. Toen ik 12V direct op die 2 aansluitingen zette, sloot de klep.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •