Probleem is als volgt, na aanleiding van een ABS storing ben ik aan het zoeken geslagen.
ABS probleem is opgelost, alleen bij analyze is opgevallen dat de auto binnen de stand D niet meer wisselt tussen de versnellingen.
Het lijkt erop dat de auto in de 3 "blijft" hangen. P,N,R,D allemaal prima beschikbaar.
Normaliter zie je in het dashboard in welke versnelling je rijd, dit is niet meer zichtbaar, alsmede de handmatige keuze van versnelling niet meer werkt.

VGSC - Geeft een fout op de motor dat deze niet met de transmissie computer kan babbelen. De wel bekende 00545 Transmission short to ground.
Na schroeven blijkt, dat de TCU de bekende waterschade heeft opgelopen. Schade lijkt niet groot maar wel voldoende om de unit niet meer te laten functioneren.

IMG-20230130-WA0002.jpg

Ik zoek dus iemand/bedrijf die deze unit kan reviseren, -of- de software heeft liggen die in de EEprom zit + EEProm. (programmeren heb ik de mogelijkheid toe) -en- wat kan ik verwachten als ik de TCU vervang? Moet ik de bak opnieuw inleren? Wat is hier de procedure voor?

Helaas zit ik in wat tijdnood, as zondag moeten we vertrekken met auto naar het hoge koude Sweden X) Dus een hele unit wissel lijkt me voor de hand liggend, maar ze zijn nogal schaars. (niet te vinden).

hulp en tips zijn van harte welkom!
mvg John