Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: "Uitlezen"

  1. #1

    Standaard "Uitlezen"

    Ik lees hier regelmatig dat één en ander kan uitgelezen worden, allicht enkel door een erkende Audi-dealer die over de nodige gesofisticeerde apparatuur beschikt.

    Heeft iemand er enig idee van welke informatie hierbij beschikbaar wordt ? In het geval van een Airbag-probleem en/of ABS-probleem (zie andere post, I know...), kan je dan (in het beste geval) gewoon zien in welke airbag of ABS-sensor het probleem zit, met andere woorden welke er defect is ?


    Koen

  2. #2

    Standaard

    Ik neem aan dat we het niet over de Cosworth hebben?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3

    Standaard

    Ik neem aan dat we het niet over de Cosworth hebben?
    Nee hoor Ik hoop dat ik in de toekomst dat deel vna mijn profiel kan veranderen in iets van Audi enzoverder... Neen, ik heb het hier puur over een S8 (of A8 want dat is misschien hetzelfde wat uitlezen betreft).


    Koen

  4. #4

    Standaard

    zoekterm; VAG-COM.

    veel leesplezier!
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Alle Audi's van na modeljaar '95 zijn voorzien van een OBDII-interface waarmee alle elektronische systemen kunnen worden uitgelezen en foutcodes kunnen worden gewist. Bij een aantal auto's (afhankelijk van standaarduitrusting) kunnen ook extra instellingen worden gedaan op deze manier.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard

    Kijk hier een.

    http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

    Daar vind je vele antwoorden.

    Ik heb zelf ook een obd kabel met vagcom programma.
    Dat is echt verrekte handig.
    Even uitlezen, foutcode opzoeken en je weet wat het is.
    Je kunt er ook zaken mee activeren en deactiveren.
    Maar dan moet je weten waar je mee bezig bent.
    Uiteraard is er op die site ook hulp erover te vinden.
    Renate

    TDIclub.nl

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Als je hem uitleest zie je precies welke ABS Sensor dit is (linksvoor, rechtsvoor, linksachter, of rechtsachter).

    Heb ik zelf ook gehad... bij mij bleek het linksvoor te zijn na het uitlezen. Erg handig dus, je weet meteen waar je moet zoeken.

    Hoe dat met de airbags gaat weet ik niet maar ik neem aan dat dat hetzelfde gaat.
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Bedankt voor deze concrete antwoorden. Zo'n lampjes-probleem kan dus eventueel nog meevallen qua opzoekwerk.

    Ik ben echt wel tevreden dat ik dit forum heb "ontdekt" (gevonden via Google eigenlijk).

    En nu maar hopen dat ik straks kan posten in een andere categorie ("even voorstellen" is het zeker ? (auto incluis ?).


    Koen

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Tja, zo'n dikke bak willen we allemaal graag zien natuurlijk...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Welkom!
    Uitlezen van foutcodes is een fluitje, maar let op bij airbags. VAG COM waarschuwt ervoor! Er is altijd een risico dat het aansturen van de airbagelektronica er eentje triggert: weet je in ieder geval dat-ie in orde was...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  12. #11

    Standaard

    VAG COM waarschuwt ervoor! Er is altijd een risico dat het aansturen van de airbagelektronica er eentje triggert
    Even voor de niet-kenners en niet-ingewijden hier... ik vermoed dat triggeren betekent dat het ding er gewoon uitvliegt zoals verondersteld wordt bij een crash ?!

    man man man, dit lijkt wel een avontuur te worden, niet ?


    Koen

  13. #12
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door filmfreak
    man man man, dit lijkt wel een avontuur te worden, niet ?


    Koen

    in ieder geval niet met je laptopje achter het stuur of op de bijrijders stoel.
    Zo`n airbag komt best hard aan als je men niet verwacht denk....
    Audi A2 1.4 aua

  14. #13
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    En ff de raampjes een stukje open, anders gaan je trommelvliezen naar de gallemiezen...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Maak die man even bang, zeg... :mrgreen:
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15

    Standaard

    Ja kijk jongens (en meisjes), als het ooit zover komt dan zal ik dus wel niet plaatsnemen achter het stuur hé !

    Jullie maken mij wel een beetje bang natuurlijk (volgende week beslis ik of ik de vierwieler aanschaf of niet...)


    Koen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •