Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 'storung bremsanlage' bij het aandoen van de xenonverlichtin

  1. #1

    Standaard 'storung bremsanlage' bij het aandoen van de xenonverlichtin

    Ik heb een raar probleem (waarschijnlijk gecreeerd met mijn handige doe het zelven). Sinds vorig weekend heb ik xenon lampen geplaatst in mijn originele units (audi 44 avant 2.4 2002). Deze lampen werken perfect. Als de auto 24 uur heeft stilgestaan dan geeft deze na het starten bij het aandoen van het licht meteen een storing aan aan het remsysteem (ESP en Handrem licht, vervolgens ook op de informatie display: remstoring). Als ik dan het contact uitdoe en dan de auto weer start dan brand alleen het ESP lampje en deze gaat na een 20 seconden weer uit. Dit is nu al 4 keer gebeurt deze week en ik weet niet waar ik het zoeken moet. Kan het te maken hebben met het hogere verbruik van de xenon lamp bij opstarten, ligt het aan de ballast die in de buurt van de abs kast ligt?

    Graag wat tips, ideeen.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Lijkt me inderdaad dat het komt door een spanningsval als gevolg van het opstarten van het voorschakelapparaat. Wellicht heb je een draad getrokken die parallel ligt aan die van de ABS-regeleenheid of is het voorschakelapparaat gewoon niet goed afgeschermd.

    Ik zou eens experimenteren met wat andere plaatsen voor het voorschakelapparaat.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Dank je vor de reactie. Ik zal eens even kijken morgen, want het voorschakelapparaat zit inderdaad dichtbij de abs unit (zeg maar gerust: ertegenaan). Ik zal kijken of een andere plek beter werkt.

    bedankt.

  4. #4
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Ik denk niet zozeer de spanningsval, maar de hoogspanningspuls. Die stoort heftig in de directe omgeving.
    Heb al vaker gehoord over storende radio's ed.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eszes
    Ik denk niet zozeer de spanningsval, maar de hoogspanningspuls. Die stoort heftig in de directe omgeving.
    Heb al vaker gehoord over storende radio's ed.
    Dit probleem heb ik ook gehad. Naar het plaatsen van twee condensatoren bij de onstekers is het probleem opgelost!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •