Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Benzinemeter wijkt af (af en toe)

  1. #1

    Standaard Benzinemeter wijkt af (af en toe)

    Raar......vorig jaar in de zomer ook al deze klacht gehad en in de winter is het helemaal weg geweest.......temperatuur buiten gaat weer eens omhoog en ik heb het probleem weer :? ......het probleem is het volgende:

    Af en toe zakt de benzinemeter ineens 15-20% naar beneden en dan ineens komt hij weer op de juiste waarde.......en dan zakt hij weer iets.....en dan weer niet...
    Het vreemde is dat als het buiten koud is ik er helemaal geen last van heb....maar in de winter toen ik de ECC flink had opgestookt kwam het probleem er ook niet in (dus wel warm in de auto.....)

    Het is een beetje verwarrend, want mijn tank was zogenaamd leeg bij 380 km...ik weet dat de auto zuipt, maar zoveel.......tijdens het tanken ging er maar weer 43 liter in........dus zo leeg was hij dus niet.....nu staat hij weer vol.....maar soms zie ik hem ineens zakken.....

    RaRa....wie lost dit mysterie op.......... :?
    Het is een Audi A4 (B5) 2.4 V6 30V Tip-tronic uit 11-1999 (dus modeljaar 2000)

    Marco.
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  2. #2
    REVZRACER's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Electronica is een lastig item.......het is vaak een aaneenschakeling van componenten welke allemaal het probleem kunnen veroorzaken.

    Mijn advies is om te beginnen met de vlottermeter, deze is het eenvoudigste te demonteren.
    Wanneer je deze beweegd (wel de tankopening afdichten voor de veiligheid) kun je mogelijk de storing simuleren.

    Is er mogelijk aan de electra gewerkt (inbouwen alarm e.d.)?

    Ik ben bezig om werkplaats boeken te krijgen (met name electra) dus als ik iets tegenkom laat ik het je weten.

    Marco

  3. #3

    Standaard

    He RevRacer, alvast bedankt voor je snelle reaktie...

    Nee er is niet aan de auto gerommeld, hij is helemaal origineel en komt van de audi dealer af en heeft pas 48000Km op de teller.....
    Er is ook niets ingebouwd, alles was af fabriek...dus ook het alarm.

    Marco.
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  4. #4
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.707
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    ik ken dit probleempje ook wel. heb ik vol getankt 80 lit enige tijd en km later geeft zowel de boardcom als checpanel als meter aan dat er getankt moet worden. afin als je dan gaat tanken gaat er maar 64 lit in maar in de wintermaanden rij ik volgens de zelfde meters pm op eens meer kilometers en gaat er 75 liter in?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #5

    Standaard

    Ik heb het ook:
    Als de brandstofmeter in de buurt van 25% vol komt, gaat-ie ineens naar leeg + lampje aan. Als ik dan opnieuw start, staat-ie weer op een kwart soms. Laatst ging het lampje al na plm. 680km aan (80 liter tank, ruim 1 op 14), dan zit er nog bijna een halve tank in. Vandaag bij 760km, ging er bij het tanken 55 liter in. Ik baal er nogal van, want een van de voordelen van deze auto vind ik de grote tank, en daar heb je dus zo niks aan


  6. #6

    Standaard

    Is dit een kwaaltje misschien ???

    Van de mijne werkt niks meer. Het lampje blijft constant branden en de meter geeft niks meer aan.

    ( ja heb de tank vol )

    Iemand misschien een idee, de zekeringen zijn allemal goed.

    Groetjes

    Ronnie

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulH
    Ik heb het ook:
    Als de brandstofmeter in de buurt van 25% vol komt, gaat-ie ineens naar leeg + lampje aan. Als ik dan opnieuw start, staat-ie weer op een kwart soms. Laatst ging het lampje al na plm. 680km aan (80 liter tank, ruim 1 op 14), dan zit er nog bijna een halve tank in. Vandaag bij 760km, ging er bij het tanken 55 liter in. Ik baal er nogal van, want een van de voordelen van deze auto vind ik de grote tank, en daar heb je dus zo niks aan
    gewoon je dagteller bijhouden --> je weet dat ie 1:14 rijd, dus da's ff rekenen
    Greetzz,
    Roland

    "Any activity becomes creative when the doer cares about doing it right, or doing it better"

  8. Ad
  9. #8
    audi-turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    39
    Posts
    199
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Dit zal een kwaaltje kunnen zijn?Mijn A4 1.8T uit '95 heeft dit probleem ook,maar hij doet het ook als je de motor even flink intrapt,dan zakt ie twee streepjes.Toch irritant.
    AUDI EIGENWIJS MERK MET PASSIE VOOR VOORUITGANG!

    -AUDI A4 Avant 2.0TDi Multitronic ® S-LINE ( 2005 )
    -Seat Cordoba 1.4tsi Aut ( 2004 )

  10. #9

    Standaard

    Tsja, zal het probleem misschien in die vlotter in de tank zitten, deze kun je toch bereiken door de achterbank te verwijderen.
    Dan zo'n klepje los schroeven en dan zie hem zitten of heb ik het mis ???

    Ronnie

  11. #10
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    mijn auto maakt er helemaal een ratjetoe van. Mijn boardcomputer slaat regelmatig volledig op hol. Dan rijdt mijn auto bij iedere willekeurige stand van het gaspedaal 51,9 liter/100KM. Dit heeft invloed op alles, mijn gemiddelde gebruik is dan al snel 33l/100km en de aktieradius is dan 200 km bij een volle tank, terwijl de benzinemeter 1 cm voorbij de 80 liter, dus 110 of zo staat. Kortom; ik kijk altijd maar naar de dagteller....
    '01 rs4 641 ps

  12. #11
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.707
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    joris(snaak) schreef:
    mijn gemiddelde gebruik is dan al snel 33l/100km
    dat is wel lekker airmiles en zegelssparen :wink:
    mijn oplossing ik weet dat de tank ca 1/3 overheeft als ze reserve aangeeft;dat is dan weer 65litr erbij laten vloeien.
    ondanks dit alles rijd ik gemiddelt 10.9 a 11.3 liter op 100 km volgens de boardcomp. :P
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  13. #12

    Standaard

    Je zou denken ondanks de lage kilometerstand dat het geen slijtage is...

    Ik heb zelf ook bij de garage gestaan met dit probleem. Ze hebben alles nagekeken en vervangen. Tot aan de tellerbak vervangen toe (400 e). Maar het probleem bleef. Dus ik zei dat ze mooi door konden zoeken. Als ik een auto koop hoort daar een benzine meter op!!!!!

    Wat bleek nou... die eppo's hebben een beetje in de verkeerde volgorde gewerkt. Ze zijn bij de tellerbak begonnen in plaats van de vlotter.

    Het lag dus uiteindelijk aan de vlotter. :?

    Dus mijn advies is kijk de vlotter effekes na. Volgens mij is het een zwak puntje van de A-4... Ik heb sinds vervanging >> jaar geleden. Nooit meer last gehad.
    Huidig transport= iets anders

  14. #13

    Standaard

    Is idd. een typisch kwaaltje. Bij mij werkte het echter andersom. Mijne was iets te positief ik stond stil op een ongelukkig punt terwijl de tankmeter nog tegen een kwart aan stond 8) Daar ben ik achter gekomen... Als ie op de helft stond kon ik er wel een 50 liter bij gooien. 66/2 is bij mij nog altijd 33. Afwijkingen meegenomen is er nog een heel gat.

    *afkloppen* gelukkig met de huidige nog geen ellende mee gehad, die is aardig nauwkeurig *afkloppen*
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •