Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: (Rem) computer nakijken

  1. #1

    Standaard (Rem) computer nakijken

    M'n lampjes van handrem en ASR/ABS gaan branden na een tijdje rijden. Volgens de garage ligt dit aan de remcomputer (is uitgelezen). Echter voor m'n vakantie konden ze dit niet zo snel verhelpen.

    Ik heb nu de vraag of ik er zelf niet even naar kan kijken. Hij doet het niet continu fout dus ik denk dat er gewoon ergens een slecht contact is. Nu weet ik van m'n electronica achtergrond dat het vaak voorkomt dat solderingen na verloop van tijd kunnen los gaan. Ik zou dus graag proberen de printplaat van de computer even langs een soldeer apparaat laten gaan om de solderingen te vernieuwen. Daarvoor heb ik echter de locactie van de remcomputer nodig en evt. hoe ik deze kan uitbouwen. Ik dit moeilijk? Zijn er mensen met ervaring hiermee?

    Simon

  2. #2

    Standaard

    na een tijdje rijden..... euh, abs sensoren vuil?
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Lijkt mij ook. Sensordiepte afstellen en/of sensoren schoonmaken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard

    Via de uitlees computer zou het toch echt een computer storing moeten zijn. De monteurs van audi hebben ook de kabels ed. doorgemeten en het zou dus in de computer moeten zitten.

    Wat ik natuurlijk voor alle zekerheid kan doen zijn inderdaad de sensoren schoonmaken. Zijn ze eenvoudig te bereiken? Het ziel eraf en ergens bij de schijfremmen? Waarmee maak je ze schoon? Wasbenzine?

    Toch zou ik ook graag de compter willen bekijken. Waar zit dat ding precies onder de moterkap? Kan iemand misschien beschrijven waar deze exact zit?

  5. #5

    Standaard Flinke reparatie

    Pfffffffff........ wat een prijzen zeg. 1350,- voor een nieuwe remcomputer. Koop je een heel aardige laptop voor. 835 ex BTW en dan nog inbouwen. samen met nog een pakking vervangen, uitlijnen en APK. Goed voor 1850,- beurt

    Onderhoudskosten in 1 jaar lopen zo aardig op. Voor de vakantie ook al een beurt van 800,- en vorig jaar ook al 850,- dat is dan 3500,- voor 25.000km da's 14 cent/km. Tel daarbij nog 4 nieuwe bandjes voor 500,-Voor de diesel was ik in die tijd "slechts" 2100,- kwijt. Onderhoud is dus flink duurder dan de brandstof.

    Tja ik wist dat ie duur was in onderhoud maar dit loopt toch wel flink op :cry: Zijn er meer mensen met flinke onderhouds rekeningen? Alle maal bij de officiele dealer (Aarts Wijchen)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •