Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Ruitensproeier werkt ineens niet meer

  1. #1

    Standaard Ruitensproeier werkt ineens niet meer

    toen ik straks onderweg was wou ik m'n ramen eens schoon wissen.
    maar mijn ruitensproeier werkte niet. de ruitenwisser ging wel gewoon op en neer maar geen vloeistof. thuis even gekeken, met een naald de gaatjes vrij gemaakt. reservoir was nog half vol. heb hem nu gevuld maar nog steeds niets. iemand een idee?
    pascal: audi a4 1.8 turbo 1997

  2. #2
    miTchel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.184
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    en het motortje hoor je wel als je wilt sproeien ?
    zo niet dan is ie kapot
    Audi A4 2.4 v6 '03 Nu ; Audi A4 1.8T limited S '14

  3. #3
    Olaf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    297
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miTchel
    ... zo niet dan is ie kapot
    of een stekkertje (of slangetje) los :idea:
    There's no substitute .

  4. #4
    miTchel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.184
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    ja dat kan ook natuurlijk .
    Audi A4 2.4 v6 '03 Nu ; Audi A4 1.8T limited S '14

  5. #5

    Standaard

    ik hoor het motertje inderdaad niet. maar waar zit dat gekke ding ergens? als ik onder de moterkap kijk gaan de slangen van de sproeiers door m'n rechter spatbord naar binnen. maar waar ie uit komt zie ik niet.
    pascal: audi a4 1.8 turbo 1997


  6. #6
    miTchel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.184
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    het motortje zit aan/in de pot zelf .
    grote kans dat je de plaat in de wielkas weg moet halen.
    Audi A4 2.4 v6 '03 Nu ; Audi A4 1.8T limited S '14

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Even het motortje eruit halen, slangen en elektra loskoppelen en dan een paar tikken met het motortje tegen de stoeprand geven. Meestal doen ze het dan wel weer.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8
    2.3
    Guest

    Standaard

    En als jet het niet vertouwd kun je ook voor een nieuwe motortje kijken.

    Worden door Valeo geleverd dacht ik,kosten een euro of 15.

  10. #9
    urquattropower's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.849
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    ja motortjes van je ruiten sproeier kosten bijna niks.

    maar als die het na een paar tikjes ook weer doet lijkt mij het ook best
    Audi A2
    Audi quattro '84
    Audi 80 quattro 5E `83

  11. #10
    2.3
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door urquattropower
    ja motortjes van je ruiten sproeier kosten bijna niks.

    maar als die het na een paar tikjes ook weer doet lijkt mij het ook best
    Ik monteer hem dan wel met de gedachte dat ik he mischien over een halfjaar weer kan demonteren,en op erg fijne plaatsen zitten die dingen meestal niet.

  12. #11

    Standaard

    demonteren hoefde niet. heb er een tikje tegen aan gegeven. en voila.......het sproeit weer. alleen sproeit ie zowat over de auto heen. dus denk even afstellen met een naald.

    bedankt allemaal voor jullie tips.

    pascal
    pascal: audi a4 1.8 turbo 1997

  13. #12

    Standaard

    Ik heb nu hetzelfde probleem, opeens doet het motortje het niet meer. Heb het reservoir losgehaald, en met de multimeter gemeten, maar er lijkt ook geen spanning te staan op de stekker. De schakelaar is wel goed, want de ruitenwissers gaan wel op- en neer, alleen het sproeien werkt niet. Zit er nog ergens een relais tussen ofzo? Zekeringen zijn ook goed.

  14. #13

    Standaard

    ik zou niet weten of er nog een relais tussen zit. bij mij is het ondertussen zo vaak voor gekomen, en om elke keer een elastiek om het hendeltje en het stuur te doen om dan dat ding weer een tik te verkopen vind ik overdreven. dus heb ik afgelopen weekend een nieuw motertje heb besteld. zou deze week binnen moeten zijn. ben benieuwd. volgens mij is zoiets zelf wel te doen denk ik
    pascal: audi a4 1.8 turbo 1997

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pascal
    ik zou niet weten of er nog een relais tussen zit. bij mij is het ondertussen zo vaak voor gekomen, en om elke keer een elastiek om het hendeltje en het stuur te doen om dan dat ding weer een tik te verkopen vind ik overdreven. dus heb ik afgelopen weekend een nieuw motertje heb besteld. zou deze week binnen moeten zijn. ben benieuwd. volgens mij is zoiets zelf wel te doen denk ik
    En...is het gelukt? :roll:

  16. #15

    Standaard

    is inderdaad gelukt. afgelopen maandag maar eens aan het sleutelen gegaan. alleen heb je heel weinig ruimte om ergens bij te komen. toen ik de stekker had verwijderd, motortje uit het reservoir gehaald. let er dan wel op dat dit reservoir gelijk leeg loopt omdat het gat onder in zit. rubber van het oude motortje gehaald. op de nieuwe geschoven terug in het gat. stekker er weer in, reservoir gevuld. starten en.........................hij sproeide weer als vanouds.
    pascal: audi a4 1.8 turbo 1997

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Smile re: Ruitensproeier werkt ineens niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door petter Bekijk Berichten
    Ik heb nu hetzelfde probleem, opeens doet het motortje het niet meer. Heb het reservoir losgehaald, en met de multimeter gemeten, maar er lijkt ook geen spanning te staan op de stekker. De schakelaar is wel goed, want de ruitenwissers gaan wel op- en neer, alleen het sproeien werkt niet. Zit er nog ergens een relais tussen ofzo? Zekeringen zijn ook goed.
    een paar later........ ik heb dit dus ook nu...... GEEN SPANNING op de draden van het pompje, wissers voor/achter bewegen (zekeringen zijn goed), wordt het pompje uitgeschakeld zodra de geen-water-sensor droog staat o.i.d. tegen drooglopen van het pompje ??

    update, paar keer tegen het pompje aangeslagen en het werkt weer :-)

    BELANGRIJK: als je spanning van het pompje meten wil, pak dan niet de draad van de vloeistofniveau sensor, na het uitbouwen hangt deze draad mooi in het zicht en kan het zijn dat je hier je multimeter aanhangt net zoals ik en je dus GEEN SPANNING meet van pomp :-) :-)
    Laatst gewijzigd door audidag; 28-03-23 om 13:36.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •