Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: ABS aus

  1. #1

    Standaard ABS aus

    Even een vraag. Elke keer als ik de auto start, brand er GEEN ABS AUS lichtje in mijn dash, dus ga ik er van uit dat de abs aan staat? In elk geval, de rem reageert dan wat stug, alsof er geen rembekrachtiging op zit.

    Na een tijdje is het alsof ik door de rem heentrap, maar dan remt ie veel soepeler en fijner ook naar mijn idee, maar het dashlichtje van ABS aus begint dan ook te branden. Elke keer als ik de ABS dan weer inschakel(lichtje gaat dan weer uit) springt ie vroeg of laat weer aan.

    Wie kan uitleggen of dit normaal is of wat de bedoeling hiervan is?


    mvg

    Martin

    (topic verplaatst door Tom, hoewel het ABS-lampje in het interieur zit lijkt me dit onderwerp niet bij 'interieur' horen)
    Hij die beslist
    Zich weleens vergist
    Brengt meer geld in de kist
    Dan hij die het nooit wist

  2. #2
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Ik hoop niet dat je een probleem hebt met de reminrichting van de V8....., heb je de UFO remmen?


    Die kosten een vermogen om te vervangen

  3. #3

    Standaard

    Ja, ik heb de UFO remmen, tenminste, lijkt net alsof er achter het lichtmetaal alsnog een "gewone" velg zit zeg maar. Betwijfel of daar het probleem zit overigens, want met de remmerij is verder helemaal niks mis, ook niet op hoge snelheden.

    Maar goed, gaat van het weekend om nieuwe voorbanden, zal dan even vragen, laat nog wel wat horen.

    Martin
    Hij die beslist
    Zich weleens vergist
    Brengt meer geld in de kist
    Dan hij die het nooit wist

  4. #4
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Kom je naar de meeting in Erp in Juni martin?

    Mn broer en ik zijn wel erg benieuwd naar die V8 van je :P
    We gaan er volgende week ook naar 1tje kijken :P

  5. #5

    Standaard

    Waar ligt Erp? Zal wel zuiden zijn, altijd zo met meetings...haha. Geeft niet, het is tenslotte een echte cruise auto! En wanneer is die meeting?

    Die waar jullie gaan kijken is een 3.6 ex koninklijk huis had je het over toch? Dat moet wel een goed onderhouden bak zijn, kan haast niet anders denk je wel?
    Hij die beslist
    Zich weleens vergist
    Brengt meer geld in de kist
    Dan hij die het nooit wist


  6. #6
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Heel vaak worden de sensoren van het ABS systeem vuil daar door kan het signaallampje op het dash aangaan. Ook komt wel draadbreuk voor terhoogte van de sensoren (deze zit bij de remschijf)mischien dat er een kabelbreuk dreigt.
    Tevens lijkt het mij dat de bom (drukaccumulator) zijn werk minder goed
    doet; Daar er dus aan het begin nog niet genoeg druk opgebouwd is en ff later wel, kijk eens naar het hydrliekpeil en ga dan ff rijden en dan nogmaals controleren, trap na een stukje rijden op de rem (bij uitgeschakelde motor) en tel na hoeveel keer het pedaal hard wordt (min 20 X)
    alles wat hij minder ingetrapt kan worden betekend een kapotgaande bom. ps dat laatste had/heb ik dus ook en is geen leuk grapje :wink:
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  7. #7

    Standaard

    He Viermaal, bedankt voor de tip, ga het meteen proberen. Wel een vraagje, waar controleer ik het hydroliekpeil? En dat er niet genoeg druk opgebouwd klinkt mij wel logisch, alleen als er genoeg druk opgebouwd is, zou het lichtje toch uit moeten gaan toch? Of is dat het verhaal van vuile sensoren? Waar zitten die sensoren?
    Hij die beslist
    Zich weleens vergist
    Brengt meer geld in de kist
    Dan hij die het nooit wist

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •