Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Accu leeg startkabel werkt niet?

  1. #1

    Standaard Accu leeg startkabel werkt niet?

    Ga je een keertje weg en mag je vrouw de auto lenen......
    Afijn mijn accu is nu dus leeg :cry:

    Nu stond hij in een parkeer haven en onmogenlijk met de andere auto bij te komen met startkabel.
    Dus auto verpaatst, maar let wel het is een automaat dus in de N en duwen.
    Nu willen wij hem starten met startkabel, maar op het moment dat ik de kabel erop zet gaan mijn gevaar lichten branden
    En hij start dus mooi niet.
    O ja het is een 80 2.6 v6 automaat.

    Iemand een idee?

    Badankt
    Paul
    another plan...
    perfectly executed

  2. #2
    2.3
    Guest

    Standaard

    Gaat de startmotor wel rond,of krijgt hij helemaal geen stroom?

  3. #3

    Standaard

    Gaan die lichten niet branden omdat ze nu opeens wel stroom hebben? Als een accu echt, echt heel erg leeg is is kan het zijn dat ie de spanning zover omlaag trekt dat er te weinig stroom over blijft om te kunnen starten. In dat geval zou ik de accu uitbouwen en ergens opladen.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Klinkt alsof er een startblokkering met te weinig spanning tussen zit...

    Startkabels moeten van zeer goede kwaliteit zijn (bijzonder dik) en de startauto moet flink wat etra toeren draaien. Als de accu erg plat is, moet je 'm eerst een paar minuten laten laden.
    Maar als je startkabels niks voorstellen (zoals 90% van de startkabels) kun je gaan wachten tot je een meisje wordt maar je auto gaat niet lopen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard

    kan ook van je alarm zijn.
    als mijn accu bijna leeg is, gaat mijn alarm af, om een waarschuwing te geven.


  6. #6

    Standaard

    startkabels zijn k*t, en alleen maar te gebruiken indien je je eige auto, of die van een ander na de zak wil helpen door hoge piekspanningen/piekstromen.

    Best ff de batterij uitbouwen, en wisseln, geen risico. Eens draaiende heeft de auto normaal genoeg eigen stroom om te blijven draaien, dus dan kan je de batterij er terug uithalen.


    Of desnoods een startbooster...

    Greetz Christ0
    Audi a4 becomin' OEM+...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Retr0
    startkabels zijn k*t, en alleen maar te gebruiken indien je je eige auto, of die van een ander na de zak wil helpen door hoge piekspanningen/piekstromen.

    Best ff de batterij uitbouwen, en wisseln, geen risico. Eens draaiende heeft de auto normaal genoeg eigen stroom om te blijven draaien, dus dan kan je de batterij er terug uithalen.


    Of desnoods een startbooster...

    Greetz Christ0
    dat vind ik echt onzin.
    hoe onstaan die piekspanningen dan?
    als je goede dikke startkabels hebt, is er niks aan de hand.
    de kabel naar je startmotor is ongeveer 16 qmm, en mijn startkabels 25 qmm.
    als je ze goed aansluit is er niets aan de hand.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Er wordt voor gewaarschuwd, dat er spanningspieken kunnen ontstaan bij het ontkoppelen van de startkabel die de gevoelige elektronika van een moderne auto kunnen beschadigen. Waar het om gaat, is dit: moderne auto’s met hun gevoelige elektronica zijn erg kwetsbaar. Als je met startkabels een verbinding maakt tussen beide accu’s, en deze na het starten weer verbreekt door het losnemen van de min-startkabel(zwart), dan kunnen er ongewenste piekspanningen in het boordnet van de stroomontvangende auto optreden en dat kan schade toebrengen. Vandaar het advies om als buffer enkele grote stroomverbruikers in te schakelen zodra de motor loopt en pas daarna de min-startkabel los te nemen. Ook is het beter om de motor van de stroomgevende auto tijdens de actie niet te laten draaien, dan is ook deze auto beter beschermd.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  10. #9

    Standaard

    en NOOIT zomaar de accu loshalen terwijl de motor loopt!
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio
    en NOOIT zomaar de accu loshalen terwijl de motor loopt!
    Dat wou ik maar zeggen... :?
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Een behoorlijke startbooster werkt goed, maar beter is inderdaad om de accu te demonteren, aan de lader te leggen en weer te monteren.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio
    en NOOIT zomaar de accu loshalen terwijl de motor loopt!
    Ja ik dacht al, he, kan dat? Maar het kan dus wel? Hoe loopt de stroomkring dan, in ieder geval niet meer via de accu :-D
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  14. #13

    Standaard

    De plusdraden van de dynamo komen samen op de accuklem, de massa gaat via de carosserie, zoals altijd.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  15. #14

    Standaard

    als je voldoende verbruikers aan hebt en een in goede staat verkerende laadstroomregeling zou het kunnen dat de spanning binnen de perken blijft.

    maar je hebt een veel te grote kans dat de dynamoregeling gaat flippen zonder de accu als spannings stabilisator, en dan gaan de meest gevoelige en dus dure componenten zoals besturingscomputers als eerste stuk. dus, afrader..
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  16. #15

    Standaard

    Begin dit jaar hetzelfde probleem gehad met m'n A4. Batterij leeg en startkabels hielpen niet, na 10min startte hij nog niet.

    Starkabels van een vriend gaan halen en startte in 10sec. Ligt dus echt wel daaraan, niet de goedkoopste kopen. Batterij was overigs wel kapot dus was alleen genoeg om naar de garage te kunnen rijden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •