Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 40 van de 40

Onderwerp: Koop je een nieuwe accu, slaat de motor niet meer aan!

  1. #21
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.849
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Aha, dat had je er niet bij gezegd... dan kan het inderdaad slecht contact tussen accu en klemmen zijn, misschien een doorgeroeste klem (had ik vorig jaar op m'n '77er) of een niet goed geladen accu.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #22

    Standaard

    @Tom, waar doel je op met "had je er niet bijgezegt" ?
    Humm... handgeschakeld dus!

  3. #23
    REVZRACER's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Dat je alles nog n's ging aandrukken...waar je ook rekening mee moet houden is dat alle klemmen en stekkers goed vast moeten zitten.
    Met name de accupolen in spuiten met vaseline voorkomt de (voor de meeste) bekende witte aanslag op je accupolen.
    Een ander punt van slechte contacten op je accupolen is dat de alle stroom door je startmotor wordt weggetrokken zodat je geen of te weinig bougievonk hebt.
    Dit laatste heb ik met een motorfiets gehad..met de startmotor niet aan de gang te krijgen maar met aanduwen was een halve slag van de krukas voldoende.

    Marco
    Als 1 ring het symbool is voor eeuwigheid, hoe zit het dan wel niet als je er vier hebt?

  4. #24
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.849
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Je had niet verteld dat-ie 'm maar met moeite rondkreeg, alleen dat-ie rondging.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #25

    Standaard

    ok. Daar bedoel ik mee, dat de oude accu 'm maar met moeite rondkreeg. De nieuwe deed het met gemak!!
    Humm... handgeschakeld dus!


  6. #26
    REVZRACER's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Ehhhh er gaat ineens een licht bij mij branden :idea: ....kan ook onweer zijn trouwens :shock: ...maar stonk jou auto na het starten niet "perongeluk" enorm naar de benzine???????? 8)

    Dan had hij natuurlijk ook verzopen kunnen zijn, :oops: zeker omdat hij het naa een korte wachttijd (waarin de overtollige benzine kan wegvloeien en verdampen) wel direct starte......HE er gaat weer een licht op :idea: ..oh nee dat was wel onweer... :cry:

    Marco
    Als 1 ring het symbool is voor eeuwigheid, hoe zit het dan wel niet als je er vier hebt?

  7. #27

    Standaard

    Nee dat was het niet. Ik heb na 3 keer starten, m'n voet vol op het gaspedaal gezet, om vervolgens de motor te starten. Zelfs dit werkte niet. Vanochtend, gewoon starten=lopen.
    Humm... handgeschakeld dus!

  8. Ad
  9. #28
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.471
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 80automaat
    Vanochtend, gewoon starten=lopen.
    Je auto had gewoon een ATV-dag
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  10. #29

    Standaard

    Jep, m'n lichtverklikker ook, die werkt ook ineens!
    Humm... handgeschakeld dus!

  11. #30

    Standaard

    mischien probleem in contactslot stuurt ook de licht verklikker aan toch

  12. #31
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.849
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Zeker, da's een goeie. Het is heel belangrijk om de sleutelbos met je autosleutels niet te zwaar te maken, anders is je contactslot zo wijlen.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #32

    Standaard

    Ok, maar dat strookt nietmet het feit dat de startmotor wel draaide, maar de motor niet aansloeg, toch?
    Humm... handgeschakeld dus!

  14. #33
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.471
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Zeker, da's een goeie. Het is heel belangrijk om de sleutelbos met je autosleutels niet te zwaar te maken, anders is je contactslot zo wijlen.
    :shock: :shock: Die kende ik nog niet.
    Meen je dat nou. Ik loop al jaren rond met een lompe bos sleutels maar ik heb nooit wat gemerkt qua verhoogde slijtage (gelukkig maar trouwens).
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  15. #34

    Standaard

    Oh jawel. Ik heb ook wel eens draadbreuk gehad en de ene startte hij gelijk, dan ging alleen de startmotor rond en een andere keer deettie helemaal nix. Dan ging er nog geen lampje branden. Bleek dat de draad niet helemaal door was en de ene keer meer draadjes v/d streng elkaar raakte dan de andere keer.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  16. #35
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.849
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Een goede vriend is monteur bij een VW/Audidealer en draait ook 24 uurs-dienst voor de mobiliteitsservice. Hij komt nogal veel versleten contactsloten tegen... en grote sleutelbossen.

    Ik heb alleen mijn autosleutel aan een aparte sleutelhanger.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #36

    Standaard

    Versleten contactslot is mij ook eens overkomen,
    weliswaar door de vorige eigenaar, en ook bij een andere auto, moest elke keer wat rommelen aan de sleutel om de motor te starten! de slotcilinder krijgt te veel speling zodat de contacten elkaar niet meer raken, alleen de sleutel + hanger gebruiken!

  18. #37

    Standaard

    met het contact slot bedoelde ik eigenlijk het electrisch gedeelte ervan scheurt soms werkt dan soms wel soms niet

  19. #38

    Standaard

    Voor het vervangen van de accu was het enige probleem dat de startmotor maar net aan genoeg rondging om de motor te starten. Vandaar een nieuwe accu (die andere was oud)
    Humm... handgeschakeld dus!

  20. #39
    REVZRACER's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Heb je de massa kabel van je motorblok al eens gecontroleerd?
    Als 1 ring het symbool is voor eeuwigheid, hoe zit het dan wel niet als je er vier hebt?

  21. #40

    Standaard

    Nee, ik ga morgen wel ff zoeken!
    Humm... handgeschakeld dus!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •