Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: antenne probleem??

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard antenne probleem??

    Hallo,

    Ik ben net nieuw op dit forum en het bevalt nu al, leuke reviews ed!

    Nu heb ik het volgende probleem:

    Ik heb steeds een storing op de radio. Deze stoort heel erg op diverse zenders.
    Nu heb ik me laten vertellen dat de auto is uitgevoerd met een elektronisch versterkte antenne...
    nou deze dus niet, (mogelijk al vervangen of origineel?) en er is ook geen draad aanwezig om deze antenne aan te sluiten

    wat is nu wijsheid? een antenne bestellen en een draad naar achter
    trekken va de radio
    of een versterker kopen en deze tussen de radio en antenne-kabel te plaatsen achter de radio? eea moet uitgevoerd worden met verloopstekkers omdat de pioneer niet uitgevoerd is met jack-plug

    suggesties zijn van harte welkom!

    Ps. het gaat om een audi A3 1.9 tdi 96kw (overigens machtig zo'n vermogen in een klein autotje)

    gr

    ava
    Audi A3 1.9 tdi 96kw '02; Zwart
    Kawasaki zx9r '02; groen uiteraard...

  2. #2

    Standaard

    Zit die versterker niet in je antennekabel? Een verdikking achter je radio?
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appie Dakleer
    Zit die versterker niet in je antennekabel? Een verdikking achter je radio?
    Nee,

    De kabel loopt zonder enige verdikkingen door naar achter. net als een (oude) kabel van een cd-wisselaar( waarom laten ze die zitten? heb je niks aan op een andere radio)
    Audi A3 1.9 tdi 96kw '02; Zwart
    Kawasaki zx9r '02; groen uiteraard...

  4. #4

    Standaard oplossing antenne probleem

    <even een iets uitgebreidere post>
    Ik heb het zelfde probleem gehad. Eerlijk moet ik zeggen dat ik er pas over begon na te denken toen ik hier op het forum de nodig berichten daarvan las.. Hmm.. dacht ik, ik ontvang volgens mij ook lang niet alle zenders. JVC KDG 612

    Afin, het forum doorgezocht met de nodig tips.. daarna heb ik het volgende gedaan.
    - stap 1 was alleen het sprietje vervangen.. even omgewisseld met een andere antenne van nissan almera sport. Deze antennespriet leek iets minder "weerstand"te bieden, maar optimaal was t nog niet. dus stap 1 liet ik varen.
    - stap 2 een antenne versterker aanschaffen: deze heb ik nergens kunnen krijgen, of niet op voorraad of op bestelling; kortom geen zin om op te wachten.
    - stap 3 het afdekplaatje van de hemelbekleding - net voor de achterruit - proberen los te halen. kost wat werk, kleine plastic dingetje braken af van de bevestiging, maar dat weerhield mij niet.. Alles is te fixen/plakken/ of wat dan ook dacht ik.

    - vervolgens zag ik de onderkant van de antennevoet. 2 coax-kabels en een rode draad (leek op een zogenaamde 16V antenne). 1 coax is voor de tel.aansluiting, 1 voor de antenne en de rode wellicht de spanning (de versterker voor het radiosignaal, dacht ik). Deze laatste doorgemeten, echter geen spanning of weerstand. conclusie 1 : dode draad! conslusie 2: een passieve antenne.

    - achter de radio heb ik slecht de antennekabel ingeplugd en meer zit er niet. geen kastjes of een lang metalen buisje zoals ik op dit forum wel eens las.
    - naar de dealer en daar probleem uitgelegd. Zij gaven mij: Antenneadapter VW, aktieve antenne. code ZA 000054L ISO.
    - Foto zal ik hieronder plaatsen als t lukt.

    Vervolgens heb ik deze kabel (de coax met het zilveren buisje) in de antenne aansluiting gedaan van de radio. De blauwe losse draad verbonden met de schakelbare plus (+) (zie aansluitschema van je radio)en VOILA ! elke zender die je maar wil. Conclusie: nu heb ik een aktieve antenne.
    --------------------
    Een echter antenneversterker zorg voor beter ontvangst op de passieve antenne. De antenneadapter zorgt voor 12v op de coax en wordt zodoende aktief en versterkt daarmee dus ook en goed!.

    NB mn broer heeft een golf 4 en bij hem hebben we ook even gecheckt achter de radio. Hij bleek wel een rechthoekig kastje te hebben. Hetzelfde principe als de antenneadapter hier beschreven. Echter de dunne draad "voor de +" bleek na meting niet juist te zijn aangesloten, deze op de geschakelde plus gezet en BINGO! Veel en nog beter ontvangst.

    Lange post, maar misschien helpt de anderen die er nog mee aan kl#ten zijn..

    Laterzzz
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •