Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Onderwerp: Tex-Alarm volledig uitschakelen?

  1. #1

    Standaard Tex-Alarm volledig uitschakelen?

    Mijn A4/B5 '95 is voorzien van een Tex-Alarm AV-2155.

    Is het mogelijk om dit alarm (en de startblokkering?) volledig uit te schakelen?

  2. #2

    Standaard

    Hier ben ik ook benieuwd naar, ik heb hetzelfde alarm

  3. #3
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    kabeltjes van de startblekkering opzoeken, doorknippen en doorverbinden. Of indien nog mogelijk weer in de oude situatie terugbrengen.
    het zijn zwarte kabels. Welke exact weet ik zo niet, zou ik moeten nakijken (als ik de oude streng nog ergens heb liggen..
    Koekje erbij?

  4. #4

    Standaard

    Is dan het alarm ook uitgeschakeld? En kan ik dan nog wel de afstandsbediening gebruiken, ivm de centrale vergrendeling?

    Ik weet het namelijk wel graag zeker, voordat ik in draden begin te knippen..

  5. #5

    Standaard

    Een kwestie van de goede draden pakken. Je moet de draden van startonderbreker en brandstoftoevoer in de originele staat terug brengen en die van de cv laten zitten.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...


  6. #6

    Standaard

    Is er geen optie om 'm gewoon "software-matig" uit te schakelen, dmv van een toetsencombinatie oid? Wellicht is dat wat kort door de bocht..

  7. #7

    Standaard

    Dat denk ik wel ja. Ik weet niet waar je allemaal toetsen hebt, maar het interieuralarm afzetten wil nog wel eens, maar dan is het ook wel gebeurt. Immers, wie zet er nou een alarm in z'n auto als veredelede comfortbediening? En wat moet de verzekeringsmij hiermee als ze je korting op de premie geven?

    En wat is er mis mee om die paar draden af te koppelen?
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Niet heel toevallig op de sirene van het alarm een slotje zitten? sommige systemen kan je nog met behulp van een sleutel in en uit schakelen.
    volgens mij heeft texalarm ook af en toe zulke systemen

  10. #9

    Standaard

    Daar zou ik eens naar kunnen (al stond daar in het boekje volgens mij niets over).

  11. #10

    Standaard

    Werkt de cv dan nog wel? Dat behoorde immers ook tot het eisenpakket... ;-)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  12. #11

    Standaard

    Ja, da's zéker een vereiste!

  13. #12
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    kan niet bij een av21b55..

    beste optie is draden van ultrasoon sensoren eruit trekken, draden van startblok doorverbinden en sirene los koppelen..

    maar wat zijn de problemen met jullie tex alarmen, misschien kan ik jullie helpen..

    werk dagelijks met alarmen voor me werk enzow..

    dus alarmen keuren, problemen oplossen en nieuw inbouw..
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  14. #13

    Standaard

    Nou, het alarm gaat vaak - zonder reden - af. Soms al na een paar minuten, kan ook na een paar uur zijn. Soms doet 'ie het ook dagen goed hoor.

    Ik heb nu ook al twee keer gehad dat de wagen
    niet meer van startblokkering af gaat. Dan is de enige remedie de accupool een kwartiertje losleggen.

    Schiet niet echt op allemaal, en aangezien ik toch een zeer rustige buurt woon zou ik net zo liefst het hele gedoe uitschakelen..

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rogek
    kan niet bij een av21b55..

    beste optie is draden van ultrasoon sensoren eruit trekken, draden van startblok doorverbinden en sirene los koppelen..

    maar wat zijn de problemen met jullie tex alarmen, misschien kan ik jullie helpen..

    werk dagelijks met alarmen voor me werk enzow..

    dus alarmen keuren, problemen oplossen en nieuw inbouw..
    En gaat dat ook werken als je de afstandsbediening kwijt bent? En welke draden zijn dan van de startblokkering, dr zitten meerdere zwarte draden bij mij, het kastje heb ik dr al uitgehaald, maar dan blijft hij dus blokkeren. Op de kabelboom staat AFG 2155 dus ik neem aan dat het om hetzelfde type alarm gaat als hierboven.

    Weet jij trouwens ook of je voor dit alarm nog afstandsbedieningen kunt bijbestellen? Op de site van TexAlarm word ik niet veel wijzer.

  16. #15

    Standaard

    Ondertussen de afstandsbediening teruggevonden, lag op het polietiebureau gelukkig.
    Aangezien ik dus niet weer in deze situatie wil komen blijft de tweede vraag staan, kun je nog sfstandsbedieningen bijbestellen en zo ja waar en wat kosten ze?

  17. #16
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Kan je bijbestellen...

    Heb je de codekaart van het alarm? Die heb je namelijk nodig om een handzender in te leren..

    kosten meen ik om en om de 70 euro ( pin me er niet op vast.. )
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  18. #17

    Standaard

    Neen die heb ik dus niet. helaas...
    Ik heb de auto zo gekocht met 1 handzender en geen codekaart.
    Zonder kaart geen oplossing?
    En wat als nu dan bijv. mn batterij leeg gaat, werkt het dan allemaal nog wel?

  19. #18

    Standaard

    Ook ik ben wel benieuwd of het Tex-alarm te omzeilen is. En toch nog gebruik kunnen maken van de comfort opties. Mijn computertje is kapot en er blijft zo nu en dan een relais hangen...
    S6

  20. #19

    Standaard

    Hahaha, ik weet niet hoe Tex het heeft, maar als je de ab van mijn geweldige Clifford lossloopte, zat er op de andere kan van de print een keurige sticker met de code.

    Briljant gevonden... :doubt

    @Dex: Ieder alarm is te omzeilen. Ook per onderdeel, zoals brandstofslot of startonderbreker. Nus is het de vraag welk relais blijft hangen, en of je die halfbakken meuk er nog in wilt houden.

    Een nieuw alarm kost wat, maar dan heb je ook wat... En die knakker van Hartog kan puik inbouwen!
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  21. #20
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    mijn id, eventjes sparen en een defa of een gemel erin (laten) zetten..

    als je trouwens van ene tex maar 1 handzender hebt kan je de centrale uitbouwen en opsturen dan kunnen ze de code achterhalen en evt dan direct een handzender inleren..
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •