Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Contactslot blijft hangen

  1. #1

    Standaard Contactslot blijft hangen

    Als ik mijn contact sleutel uit het contact haal blijft de radio meestal gewoon door spelen. Als ik dan tegen het slot een tik geef, klikt hij en valt de radio uit. Nu heb ik eens wat wd40 in het slot gespoten maar dit helpt niks. Weet er iemand wat dit kan zijn of is het gewoon het complete contactslot vervangen
    Mijn andere hobby :D
    Audi A4 B5 1.8 20v 92kw :D

  2. #2

    Standaard

    Yep heb ik ook.

    Schijnt een kwaal te zijn van audi a4. wat ik er uit begrepen heb ligt het aan het electrische blokje onder aan je contactslot. kosten ongeveer 25 Euro. ik heb hem wel eens vervangen bij een Opel vectra en dat was een gemakkelijke klus. maar ik weet niet hoe het zit met een Audi.

    ik ga het volgende week doen. mischien weet ik dan meer.

  3. #3

    Standaard

    Als je wil zou je het dan hier willen posten. Mijn auto gaat maandag naar de garage maar ik weet niet of zij dat gaan oplossen. Aan het gezicht van de man te zien niet.
    Mijn andere hobby :D
    Audi A4 B5 1.8 20v 92kw :D

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.866
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Klinkt inderdaad alsof het elektrische deel van het contactslot stuk is. Dat gebeurt vaak als je (of een vorige eigenaar) een zware sleutelbos aan je autosleutel hebt hangen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Monk
    Yep heb ik ook.

    Schijnt een kwaal te zijn van audi a4. wat ik er uit begrepen heb ligt het aan het electrische blokje onder aan je contactslot. kosten ongeveer 25 Euro. ik heb hem wel eens vervangen bij een Opel vectra en dat was een gemakkelijke klus. maar ik weet niet hoe het zit met een Audi.

    ik ga het volgende week doen. mischien weet ik dan meer.
    Heb je het contactslot al gemaakt? De mijne staat nu bij de garage en volgens hun zit het in het mechanisch gedeelte en willen ze dat niet vervangen. Dus als je meer informatie hebt graag
    Mijn andere hobby :D
    Audi A4 B5 1.8 20v 92kw :D


  6. #6
    velg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    55
    Posts
    648
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Contactslot blijft hangen

    Oud topic, maarik had hetzelfde probleem. Ik heb inderdaad het electrische blokje vervangen, en nu is het over.
    Klusje van 30 minuutjes, blokje kost rond de 25 euro.

    Het moeilijkste was nog om een Torx 8 te vinden met de juiste lengte. Minimaal 7 cm heb je nodig om de onderste kap los te schroeven.

    Kleine how to: Accupool los, onderste kap van de stuurkolom losmaken (Torx 8 en inbus) stuur los ( torx T30 voor de airbag, en grote ster (12) voor het stuur.
    Daarna de handels er af halen met inbus aan de onderkant. stekkertjes los, 2 borgschroefjes van het contactblokje los en je schuift hem er zo uit. Montage in omgekeerde volgorde.
    2013 Audi A5 Cabriolet1.8 TFSI S-Edition Gletsjerwit & 2016 Audi A3 1.4 TFSI Sportback Gletsjerwit

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •