Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: "Oplossing" voor airco probleem

  1. #1

    Standaard "Oplossing" voor airco probleem

    Hallo allemaal. Mijn airco deed het niet meer. Enkel warme lucht.
    Gisteren bij Airco2 geweest, wat blijkt:

    - Systeem is goed: genoeg freon in systeem, niet lek.
    - Compressor slaat niet aan.
    - Relais is doorgemeten: dat schakelt gewoon
    - Compressor is individueel onder stroom gezet en slaat dan aan met als gevolg: weer ijskoude lucht.

    Conclusie: er moet dus iets zitten tussen het relais en de compressor in: kapotte stekker, draadbreuk.

    Wat denken jullie?

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.137
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Zit er niet ook zo'n druksensor op die de druk in het systeem meet, dat ie niet meer aanslaat als dit te laag is?
    Kan dan eventueel zijn dat die niet goed werkt, of stekker er af.

    Anders kan nog de unit binnen denk ik, die zal hem uiteindelijk moeten inschakelen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Standaard

    Bij mijn weten zit er tussen de regelkast en de airco pomp geen relais, relais stuurt alleen de airco fan aan.
    als de drukken in het systeem goed zijn zal ik het gaan zoeken in de zekeringen,drukschakelaars in het systeem e.d wat allemaal uit telezen valt als je een climatronic hebt....
    verder zal ik zeker willen weten dat de airco compressor niet variabel is, anders nooit rechtstreeks 12v erop aansluiten! op een "ouderwetse" pomp mag dit wel.
    ik zal hem dus eerst laten uitlezen, zo snel geen test apparatuur bij de hand dan de volts meten op de stekker van de airco pomp. bij een variabele is dit dus bijna nooit 12v!

  4. #4
    audimechanic
    Guest

    Standaard

    Kapotte druksensor, maar volgens mij word de airco aangestuurd door een Computer.

    Ik ken het van de Citroens, (sorry voor het schelden) Daar word de airco gestuurd Via de BSI, dat is een computer welke onder het dashboard zit en welke voor alle knoppen de juiste aparaten schakelt. (alarmlichten, kachel, licht etc... dus ook airco)

    Wat daar wel eens bij wil helpen is de accupool verwijderen, en 2 uur later er weer op doen.

    Heb je de auto overgens al eens uitgelezen>?

  5. #5

    Standaard

    Met uitlezen was er helemaal niets aan de hand...

    Maar even nog wat extra: ALLES van de climatronic werkt gewoon. Alleen slaat de pomp niet aan.


  6. #6

    Standaard

    wel of geen spanning op de stekker v/d pomp?

  7. #7

    Standaard

    Ok
    Ik begin opnieuw:

    - uitlezen zegt niets: geen melding (kan ook bijna niets uitlezen)
    - climatronic werkt, behalve dat de airco pomp aan slaat
    - de connector is doorgemeten (links bij t raam onder de motorkap) en deze geeft spanning door
    - er zijn geen zekeringen kapot
    - nadat er handmatig stroom is gezet op de electromagnetische koppeling (terwijl de motor draaide) draaide de pomp mee met als gevolg: ijskoude lucht.

    Nogmaals de vraag: wat kan het zijn?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    - Oh ja: meetapparatuur geeft 7bar aan en er zit genoeg koude-gas in

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.137
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Ja maar je vermeld nog steeds niet of die druksensor werkt, heb je die al een x doorverbonden of getest?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #10

    Standaard

    Waar zit die? W8 ik check ff op ETKA

  12. #11
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Thermostaat!?

    Gegroet gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  13. #12

    Standaard

    Nummer 17 bedoel je dus: die stekker had die gast van Airco2 ook doorgemeten dacht ik. Maar voor de zekerheid: hoe doe ik dat met mijn multimeter?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  14. #13
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.137
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    17 moet hem wel zijn inderdaad, als je dan op de sensor meet moet je een doorverbinding hebben.
    MM op ohm zetten en op beide pootjes van de sensor zetten.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  15. #14

    Standaard

    Bij airco aan neem ik aan? of maakt dat niet uit

  16. #15
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.137
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    ? nee met de sensor steker er af , het systeem staat continue onder druk dus hoeft niet aan , beter alles uit laten i.v.m. storingen die in de computer komen te staan.

    Ik kon bij mijn auto zo zien dat ie leeg geweest was en zo, die meldingen stonden nog in de comp na de ombouw, dus beter niets van contact of zo aanzetten.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  17. #16

    Standaard

    Nou het is een druksensor met 4 pinnetjes!
    Heeft iemand hier het aansluitschema van?

    Viel ook nog eens het klemmetje tussen de motor, hahaha... Nooit klunzen wanneer het donker is.

  18. #17
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.137
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Dat word zoeken morgen :-?

    Maar op de sensor kan je wel meten of je iets doorverbonden hebt. met de pootjes onderling, heb je helemaal niets word het verdacht.

    Ik kan eventueel morgen even bij mijn a4 kijken/meten, dat zal niet verschillen daarin.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  19. #18

    Standaard

    Draait de airco fan wel, als de airco aanstaat maar de pomp niet inslaat?

  20. #19

    Standaard

    Ja de fans draaien allebei

  21. #20
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    200% je drukschakelaar, die is wellicht aan het overlijden en denkt dat er of te weinig of te veel druk in het systeem aanwezig is en laat op zijn beurt de pomp dus niet draaien...
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •