Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 76

Onderwerp: Interessant voor de XENON en toekomstige XENON freaks!!

  1. #41

    Standaard

    Ik heb ook op philips.nl en op halfords.nl getracht te vinden welke fitting ik precies had, maar elke keer kwam ik op H7, terwijl toen ik mijn oude lamp eruit haalde, toch echt op H1 stuitte. Dus mijn advies, kijk zelf even ipv. zomaar een aankoop te doen.

  2. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dreamone
    Ik heb ook op philips.nl en op halfords.nl getracht te vinden welke fitting ik precies had, maar elke keer kwam ik op H7, terwijl toen ik mijn oude lamp eruit haalde, toch echt op H1 stuitte. Dus mijn advies, kijk zelf even ipv. zomaar een aankoop te doen.
    Precies, kwam ook H7 tegen op een andere site, daarom mijn verwarring. Vanavond maar even kijken of ik er makkelijk bij kan
    Not Everything Is WYSIWYG

  3. #43

    Standaard

    zo zie je maar weer vertouw niet altijd wat je leest, ondezoek alle dingen en behoud het goede :-D

  4. #44
    Audi Quattro 2.3E 20V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    had ik ook volgens philips zou ik een h7 lamp moeten hebben maar er zit bij mij ook h1 in.

    Heb inmiddels het Bosch HID setje binnen alleen verkeerde lampen erbij (6000K :S)

    Maar ik krijg van de verkoper nog een setje 4300K lampen en die van 6000K mocht ik houden omdat ik volgens zijn zeggen er niks aan kon doen...

    Goeie deal lijkt me..kan ik zien wat het verschil is. Lijkt me leuk in deze fase van de discussie:P
    4 ringen, 4 cylinders, 20 kleppen, een turbo en....... een Pedro chippie

  5. #45

    Standaard

    dat is zeker leuk, 2 voor de prijs van 1 8)
    my first quattro was a wilkinson


  6. #46
    Audi Quattro 2.3E 20V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Nou ik heb nu de 4300K lampen gemonteerd, maar dit geeft een stuk meer licht en reflectie dan de 6000K lampen.

    Voor mij de dus gewoon de OEM kleur en niets anders! Die gasten bij zo'n auto fabrikant gebruiken natuurlijk niet voor niets die kleurtemperatuur. En omdat ik projector lampen heb, heb ik ook die mooie blauwe gloed op afstand en aan de randen van de projector maar dichtbij is het licht gewoon wit zoals het hoort.

    Dus voor de liefhebbers ik heb nog een set 6000K lampen over :-?
    4 ringen, 4 cylinders, 20 kleppen, een turbo en....... een Pedro chippie

  7. #47
    Tonni
    Guest

    Standaard

    Weet iemand ook of er verschil is tussen OEM Xenon van BMW en Audi? Ik heb vaak het idee dat de BMW toch iets blauwer schijnt. Ik heb namelijk twee setjes lampjes, een D2R setje vanuit een A8 (zonder lens bedoelt dus) en een set D2S uit een BMW.
    Ben wel benieuwd hoeveel K de lampjes zijn, staat er namelijk niet op... (Philips)

  8. Ad
  9. #48
    Audi Quattro 2.3E 20V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Dat komt door de manier en de mate van de kromming in de projector. Maar let er maar 's op als ie dichtbij is en je kijkt in zijn projctor is het licht net zo van kleur als bij audi's. Er kan een verschil in kleurtemperatuur inzitten van een paar 100K maar dat maakt niks uit voor het blauw effect. En als het licht ook nog blauwig is als ie dichtbij is is het geen OEM.

    Bij Audi's lijk het soms ook blauw/paarsig op afstand maar dat heeft puur met de projector te maken.( zie ook FAQ Exterieur)
    4 ringen, 4 cylinders, 20 kleppen, een turbo en....... een Pedro chippie

  10. #49
    Audi Quattro 2.3E 20V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonni
    Weet iemand ook of er verschil is tussen OEM Xenon van BMW en Audi? Ik heb vaak het idee dat de BMW toch iets blauwer schijnt. Ik heb namelijk twee setjes lampjes, een D2R setje vanuit een A8 (zonder lens bedoelt dus) en een set D2S uit een BMW.
    Ben wel benieuwd hoeveel K de lampjes zijn, staat er namelijk niet op... (Philips)
    Maar als het D2R lamp is, is het zowiezo geen OEM lamp van BMW of audi. Want die leveren geen Xenon zonder projector. De enige merken die xenon leveren in een reflector zijn bij mijn weten Renault en Volvo. Bovendien bij aftermarketsets moet je echt goed zoeken naar een leverancier die kleuren levert die lager zijn dan 4500K want meestal begint bij aftermarket de kleurtemperatuur bij 6000K. En zoals je al hebt gelzezen ben ik daar geen voorstander van om dat de OEM kleur meer licht en reflectie geef op de weg (ook als het wegdek nat is).

    Dus ik denk dat de lampen die je hebt minstens 6000K zijn en omdat de meeste mensen blauwgeil zijn (en niet lichtopbrengst geil) is de kans dat de kleur temperatuur hoger is aanzienlijk.

    Ik zag laastst een advertentie op marktplaats staan van een gast die beweerde hoe hoger de kleur temperatuur hoe meer licht. Dat is de grootste onzin die er bestaat! (heb hem ook een mailtje gestuurd dat zijn verhaal misleiding is).

    12.000K (paars) levert minder lichtopbrengs op dan een goede halogeen lamp van bv Philips.

    Nou hoop dat je er wat aan hebt, als je vagen hebt roep je maar. Heb me nl. aardig verdiept in Xenon en de techniek erachter.
    4 ringen, 4 cylinders, 20 kleppen, een turbo en....... een Pedro chippie

  11. #50
    Audi Quattro 2.3E 20V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    • 10,000K = dark blue (less visible light more color)
    • 8,000K = blue
    • 6,000K = 2800 lumen color = blue-white
    • 5,000K = white (peak light output)
    • 4,300K = 3200 lumen color = white (peak light output OEM color temp)
    • 3,000K = gold-yellow (JDM yellow)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    4 ringen, 4 cylinders, 20 kleppen, een turbo en....... een Pedro chippie

  12. #51
    Tonni
    Guest

    Standaard

    Over de D2R lampen: Ik heb een set A8 koplampen gekocht uit een schade auto, en hier zaten gewoon reflector lampen in met dus de D2R lampen. Deze heb ik in eerste instantie met behulp van een adaptor in de OEM H4 koplampen gehad. Later ben ik over gestapt naardefacelift lampen, waarin nu dus de D2S lampen gemonteerd zitten. Ik zal eens kijken of ik de restanten v.d. A8 koplampen nog heb liggen.. Ik meen dat het spul uit een 2001 A8 kwam.

  13. #52

    Standaard

    Ik heb overal eensgelezen over xenon, op sommige plaatsen staat dat 4100K OEM is en op andere plaatsen dat 4300K OEM is?
    Welke van deze is nu echt OEM of maakt dit niks uit, is er zo weinig verschil tussen?

    Heeft er iemand toevallig ervaring met www.universalxenonlight.com ? Kan hier namelijk een xenon kitje kopen voor 110 euro, deze zijn 4300K (dit is wel de Essen Motorshow prijs, dus een aanbieding, normaal 130 of 140 euro meen ik)

  14. #53
    Audi Quattro 2.3E 20V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Daar zit idd niet zoveel verschil tussen. De ene fabrikant gebruikt 4100K en de andere 4300K.

    Waar het op neer komt is dat je gewoon tot 5000K moet gaan en niet verder want dat gaat ten koste van je licht opbrengst.

    Halogeen rond de 2000K afhankelijk van de kwaliteit lamp = +/- 1000 lumen
    4300K=3200 lumen
    6000K=2800 lumen

    Hoe hoger de kleur temperatuur hoe minder licht opbrengst.
    4 ringen, 4 cylinders, 20 kleppen, een turbo en....... een Pedro chippie

  15. #54

    Standaard

    Ik heb gewoon xenon af fabriek,heb er nieuwe lampen ingezet,eerst gewoon philips D2S 85122 en die zijn 4300K maar vind ze toch knap geel licht uitstralen vergeleken met andere A6-en met xenon van hetzelfde type dus of het aan de kromming van de lens licht betwijfel ik. Heb nu een paar Philips Ultinon lampen besteld die schijnen een blauwige kleur te hebben zonder al te veel in te leveren op lichtopbrengst dus ben benieuwd.

    Gr Jeroen

  16. #55

    Standaard

    Als je ze bij de dealer besteld, wat krijg je dan voor merk lampen?

    Ik zag op MP een setje philips D2S van 4300K voor 80 euro. Lijkt me niet al te veel. Alleen zijn ze volgens de reply hierboven nogal geel...

    Na 9 jaar moet ik de mijne ook maar eens vervangen,echt fel zijn ze niet meer.
    GrtZ,Rick

  17. #56
    Audi Quattro 2.3E 20V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    ik heb ook 4300k en dat is toch wit licht
    4 ringen, 4 cylinders, 20 kleppen, een turbo en....... een Pedro chippie

  18. #57

    Standaard

    Tja bij mij vind ik het nogal geel/wit.Als ik het vergelijk met m'n oom zelfde type auto is het licht wat op het wegdek komt van hem veel witter en als je z'n lenzen bekijkt lijkt het daar ook wat meer blauw als bij mij. Ook bij m'n schoonvader ander merk auto is het ook witter en als je bij hem in z'n lenzen kijkt is het ook wat blauwer. Ik heb ook al eens gelezen (duitse pagina)dat sommige merken bij nieuwe auto's hogere kelvin waardes gebruiken omdat mensen betalen voor xenon dus ook voor de "looks" daarvan ( het blauwige) Op een renault Forum was iemand met Oem xenon en daar was een lamp van stuk (auto 3maand oud) kreeg een nieuwe lamp ivm garantie en die was ook wat meer geel/wit dus ja ik weet het ook niet meer. Ik ga nu in iedergaval de Philips Ultinon proberen kijken of dat wat is.

    Gr Jeroen

  19. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi Quattro 2.3E 20V
    Daar zit idd niet zoveel verschil tussen. De ene fabrikant gebruikt 4100K en de andere 4300K.

    Waar het op neer komt is dat je gewoon tot 5000K moet gaan en niet verder want dat gaat ten koste van je licht opbrengst.

    Halogeen rond de 2000K afhankelijk van de kwaliteit lamp = +/- 1000 lumen
    4300K=3200 lumen
    6000K=2800 lumen

    Hoe hoger de kleur temperatuur hoe minder licht opbrengst.
    Dan koop ik gewoon een 4300K setje

    maar niemand ervaring met : www.universalxenonlight.com ?

  20. #59

    Standaard

    Waar heeft de TS zijn 4300K setje vandaan? heb op dit moment 8000k erin zitten.. was een koopje dus toen gedaan.. lichtopbrengst tov standaard ging erg vooruit.. met een 4300k setje moet het dan helemaal schrikken zijn! En hoe zit het verschil tussen de 35w & 50w setjes?

  21. #60
    Audi Quattro 2.3E 20V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    xenon is normaal rond de 35 watt. maar als je echt gaat meten kom je iets hoger uit. Mij setje trekt als de spanning "gelocked"(dat zie doordat even heel kort knippert) is ongeveer 3,3 ampereen dat is bij 12 volt ongeveer 40 watt.

    Het is gewoon zo dat xenon tussen de 4100K en 5000K de meeste licht opbrengs geeft in ansilumen. En laten we wel zijn; we nemen xenon voor de optimale licht opbrengs en niet omdat we baluwgeil zijn toch?
    4 ringen, 4 cylinders, 20 kleppen, een turbo en....... een Pedro chippie

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •