Heb je toevallig een stekker van het slot op je kofferbak per ongeluk omgedraait?
Dan zou je dit soort vreemde dingen kunnen krijgen.
Bonjour,
Ik heb sinds een paar dagen iets heel raars met de auto. Als ik de kofferbak op slot doe gaan de deuren open. Als ik de kofferbak open doe gaan de deuren op slot :roll:
Het enige wat gebeurt is dat ik de massa van de accu los heb gehad voor het inbouwen van een 12V sigaretten-aansluiting in de kofferbak.
Kan de CV daardoor in de war raken? Een andere oorzaak zou ik niet kunnen verzinnen.
Het zit nu precies omgedraaid...
Nee. Na de reparatie werkte het nog prima. Het doet zich pas sinds een paar dagen voor.Oorspronkelijk geplaatst door steef
Ik heb geen draden aangepast in de kabelboom. Ik heb de kabel alleen een paar cm doorgeschoven zodat het buigpunt een vers stuk kabel kreeg. Zie m'n andere topic voor details.
Ik heb nog wat testjes gedaan. Het kofferbakslot reageert totaal niet op het met de sleutel openen/sluiten van de deuren.
De deuren reageren wel op het openen/sluiten van het kofferbakslot.
Is het mogelijk het hele CV systeem gewoon te resetten ?
Ik had het ook.
Het bleek dat mijn kastje van mijn centrale deurvergrendelijk los lag.
En die ligt achter in je kofferbak.
En het komt nogal nauwkeurig hoe die precies vast zit.
Tenminste bij mijn auto.
zit die ondersteboven werkt mijn centrale vergrendeling niet.
Ligt die los dan gaat elke keer bij de kofferbak open en dicht je centrale deurvergrendeling open of dicht.
Tenminste dat was bij mij het geval.
Hij zit rechts achter in je kofferbak.
Je kan de bekleding los maken aan de rechterkant.
Ehm, die zitten verzonken als de deuren op slot zijn :roll:Oorspronkelijk geplaatst door REVZRACER
Is het mischien een idee om alles op slot te doen, de kofferbak dus handmatig. Zodoende staat alles in de zelfde stand (op slot).
Vervolgens de massa-pool van de accu loshalen, ff wachten en dan de accu weer aansluiten.
Dan beginnen alle sloten in één en de zelfde stand als de boel "on line"komt (zit te lang in de IT...)
Of zit het niet zo simpel in elkaar ?
Dat zou ik zeker eens proberen ja. Wat mij wel opviel, ik heb mijn accupool strax ook nog los gehad en deed alles handmatig dicht. Tijdje daarna deed ik de bestruurdersdeur handmatig open, motorkap open en accupool weer aansluiten. Druk op ab --> de rest ging open. Nog een keer drukken en alles ging weer dicht. Bij mij vindt hij dus blijkbaar zelf zijn goede positie...Oorspronkelijk geplaatst door Steven
Dus als je de accu los maakt, alles handmatig dicht/open doet zodat het in dezelfde stand staat, is hij toch weer in de war als je de accu weer aansluit??Oorspronkelijk geplaatst door Steven
Yep. Het volgende is gebeurd:
- massa-pool van de accu los.
- de twee deuren en de kofferbak-klep open.
- massa-pool weer vast.
- met de sleutel de bestuurdersdeur op slot gedaan. Alles ging netjes mee dicht dus de kofferbak ging ook op slot. Ik dacht nog "yippie, hij reageert weer".
- met de sleutel de bestuurdersdeur open gedaan. Alles reageert behalve het kofferbak slot.
- Vervolgens de oude situatie weer terug.
Ps. met "alles" bedoel ik dus alle deuren, de tankdop en het koffer-slot.
Het kofferbak-slot is de enige die na een eenmalig reageren op de deuren, daarna niet meer reageert op het open/dicht via een deur.
De deuren reageren wel op het kofferbak-slot maar zoals al eerder gezegd, in de omgekeerde stand.
Concrete vraag: Loopt de aansturing van het kofferbak-slot bij een Cabrio ook door de rechter kabelboom ?
(rechts = achter de auto staand, kijken naar de auto).
Ik heb het ook gehad met onze 80 B4, maar daar was een duidelijke reden voor. Ik had het achterlicht vervangen, en het slot incl centr. vergrendelijk moest er dus even uit. Nu blijken er op het pompje 2 aansluitingen te zitten waar het pneumatische leidinkje op kan. 50% kans, en dan heb je altijd de verkeerde......