Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Kabelboom + relais voor electrische ramen Audi 100/C4

  1. #1

    Standaard Kabelboom + relais voor electrische ramen Audi 100/C4

    Ik ben op zoek naar een totale complete kabelboom + relaias voor het aansluiten van mijn 4 electrische ramen die ik heb geplaatst in mijn Audi 100/C4 V6/2.6....

    Het moet een kabelboom zijn zonder alarm/startonderbreking daarin verwerkt.

    Wie van jullie heeft er heel misschien nog eentje liggen, of weet een adres waar ik deze voor niet al te veel geld kan bemachtigen.
    Coen Donkers stuur ik ook een mail hierover maar als jullie misschien nog een bedrijf weten hou ik mij aanbevolen.

    vr.gr. John
    Il Bisontie Della Strada.......

  2. #2
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.525
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Die bestaan niet. Je kunt alleen een kabelboom uit een Audi 100 gaan lurken maar dat is bijna niet te doen zonder eerst zo vreselijk veel weg te moeten halen.

    Je kunt beter zelf een boom maken. Heb ik destijds ook gedaan toen ik de achter-ramen electrisch wilde hebben.

    Ik heb er toen een topic over geschreven met schema's en fotos.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.866
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Die kabelboom is voor een fors deel verweven met de rest van de bedrading, alleen de stukken uit de deuren zijn los. Misschien heeft Coen een sloper waar je die stukken uit kunt halen, zodat je ze dan met een schema kunt verbinden met de rest van de bedrading.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard

    Dat eerste stuk vanaf de bestuurdersdeur heb ik dus, maar die draden zijn ongeveer anderhalve meter lang.

    Bij een complete boom zitten alle stekkertjes er nog aan dus dat vergemakkeleijkt het aansluiten dus wel. Nu moet ik alles gaan verlengen en dan maar hopen dat dit dus goed gebeurdt..........

    En van een mede forum lid heb ik begrepen dat deze boom wel los te leveren is..........
    Il Bisontie Della Strada.......

  5. #5

    Standaard

    Valt reuze mee. Hij is niet verweven met de complete boom. Ik heb er eentje liggen zonder al die toeters en bellen erin. Stuur maar even een PB voor het hoe en wat. Dan kijk ik vanavond even wat er wel en wat er niet in verweven zit.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009


  6. #6

    Standaard

    Je hebt PB

    gr. John
    Il Bisontie Della Strada.......

  7. #7

    Standaard

    Inderdaad, ik heb nog niet zolang geleden voor een prikkie op ebay een kabelboom gekocht. Het enige waar de el-ramen mee gecombineerd zijn in de boom is de centrale vergrendeling. En aangezien die nog pneumatisch is, zijn dat maar een paar kabeltjes in het geheel. De oude kabelboom van de centrale vergrendeling heb ik zelf laten zitten, maar die zou je ook nog redelijk eenvoudig los uit kunnen bouwen. Maar ik vond dat zelf niet de moeite waard.

    Omdat de kabelboom niet verweven zit met de rest van de bekabeling (of je moet het aan elkaar vast zitten met een paar kabelklemmen verweven noemen..? ) heeft hij een eigen onderdeelnummer: 4A1971663B (wiring harness for electric window and central locking front and rear lhd).

    En HIER is hij bijvoorbeeld los te koop. Wel veel te duur (dus zou ik nog effe niet doen), maar ze komen op ebay regelmatig voorbij en voor de helft van die prijs moet je er een kunnen hebben.

    Waar ik wel op zou letten is het relais. Er zijn verschillende relais die bruikbaar zijn. Ze worden allemaal aangeduid met '443 959 257' maar de letter daarachter bepaalt de mogelijkheden. Normaal gesproken gaat het bestuurdersraam met 1 klik helemaal naar beneden. Je hoeft dus niet de knop in te houden, en dat is voor alle relais hetzelfde. Bij bepaalde relais kun je echter door het maken van een draadbrug tussen pin 61 van het relais, aan de geschakelde 12V (contact) van de auto, de functie activeren dat de ruit ook met 1 klik omhoog kan. Dat doen ze standaard niet.

    Met '443 959 257', '443 959 257 A' en '443 959 257 C' kun je die draadbrug maken. Relais '443 959 257 B' heeft die pin 61 niet waardoor het 'activeren' van de 1-klik-omhoog-functie niet mogelijk is. Probeer dus één van die drie eerstgenoemde relais te pakken te krijgen. Als de 1-klik-omhoog-functie niet belangrijk voor je is, heb ik relais '443 959 257 B' nog voor je liggen, ik doe er toch niks mee.

    Veel succes!

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.866
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Is dat voor een bepaald jaar? Ik ben eens bezig geweest met de kabelboom van een A6 C4 en dat zat dus wel allemaal bijelkaar. Die zou ik zelf nooit over willen bouwen, hoewel het ongetwijfeld kan.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard

    Daar kon je wel eens gelijk in hebben...! De A6 C4 heeft naar mijn weten (misschien vanaf een bepaald bouwjaar?) namelijk voor elke deur een eigen relais. Bij de A6 kun je dus ook bij elk raam met één klik het raam open of dicht maken zonder de knop in te houden. Daar zou het verschil in kunnen zitten.

    Die kabelboom van ebay in m'n vorige post is volgens de verkoper ook van een A6, die zou ik dus voor de zekerheid maar niet nemen want ik weet niet wat 4 relais kosten... ;-)

  11. #10

    Standaard

    Nou lui een geheel complete kabelboom via Type81 kunnen bemachtigen....
    Boom ligt hier nu op het laminaat pffff wat een draden hihihihih...
    Dus aankomend weekend met de schema's ernaast maar eens gaan kijken......

    gr. John :-D
    Il Bisontie Della Strada.......

  12. #11
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.525
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Is dat voor een bepaald jaar? Ik ben eens bezig geweest met de kabelboom van een A6 C4 en dat zat dus wel allemaal bijelkaar.
    Bij mijn '93 Audi 100 C4 ook.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •