Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Een paar vraagjes over mijn (nieuwe 2ehandse) A3 van '99

  1. #1

    Standaard Een paar vraagjes over mijn (nieuwe 2ehandse) A3 van '99

    Hoi,

    Ik had vraagjes misschien kunnen jullie ze beantwoorden.

    Er zat in mijn auto toen ik hem kocht een Nokia Carkit... Deze had ik erg snel verwijderd, maar ik merkte meteen op dat een aantal draden niet orgineel waren. Na de loze draden te hebben verwijderd, weet ik er van 1 dat hij van de ignition 12V van de radio is. De ander, heb ik geen idee van, maar die zit niemand in de weg.

    Toen ik mijn eigen radio wou gaan gebruiken, bleek dat de memory niet werkte. Ik had weer naar de bedrading gekeken en het bleek dat de 12V permanent (memory) en de 12V ignition waren geswitched. Gelukkig heeft een extra kabel van mijn radio de mogelijk om dit zonder gedoe om te wisselen, dus ook geen probleem. Alles werkt, maar nu komt dus 1 van mijn vragen...

    Ik kwam na wat browsen de "Aktivsystem Audi Autoradio Adapter" tegen.

    [img][http://www1.conrad.nl/m/3000_3999/3700/3790/3791/379170_LB_00_FB.EPS.jpg]http://www1.conrad.nl/m/3000_3999/3700/3790/3791/379170_LB_00_FB.EPS.jpg[/img]

    Doet deze adapter hetzelfde als 12V permanent en 12V ignition omwisselen of zijn er nog meer voordelen?!... en wat is dat ene kabeltje in de rode connector...


    Dan vraagje 2: Er zijn A3tjes met de BOSE optie met subwoofer, zou ik ook later nog een subwoofer kunnen laten inbouwen van BOSE? (ik hou niet van zo'n grote subwoofer in mijn kofferbak)


    Vraagje 3: De bediening van het raam doet soms raar. Momenteel is down en up verkeerd om... en soms moet ik een paar keer drukken voordat het raam open gaat. Ik hoorde van iemand anders dat het vaker voorkwam... Is dat zo? en is het op te lossen?


    En tot slot vraag 4 voor de echte techs: De antenne van de carkit heb ik nog laten zitten. (Nokia 91 carkit antenne o.i.d.) Ik had het idee om de te gebruiken voor Digitenne... (Ff coax stekkertje erop en dan inpluggen) Gaat dit werken? (Heb er zelf niet al te veel hoop voor, maar ik wil het even vragen voordat ik de antennekabel ga slopen. Misschien dat ik hem anders nog kan verkopen...)

    Alvast bedankt voor de hulp.

    P.s. De Audi A3 is trouwens een hele fijne auto om in te rijden en ik ben heel blij met de koop

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.851
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Een actief systeem is een Bose-setup, met eindversterkers en scheidingsfilters bij de speakers. Deze kabelboom is bedoeld om aftermarket radio's aan te sluiten op je Bose-systeem.

    Heb je geen Bose, dan is een Bose-subwoofer ook zinloos. Hoort er trouwens volgens mij standaard bij.

    Er zijn wel subwoofers die in je reservewiel passen, heb je niet zo'n grote bak in de kofferruimte.

    Ik vermoed dat die antenne niet gaat werken voor digitale tv, maar zeker weet ik het niet.

    PS Jezelf voorstellen in de Showroom -met foto's van je auto- wordt bijzonder op prijs gesteld.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Deze kabelboom is bedoeld om aftermarket radio's aan te sluiten op je Bose-systeem.
    Dus als ik het goed begrijp, heb ik deze kabelboom niet nodig? (Ik heb volgens mij geen Bose.) Of toch wel voor beter audio? Ik heb wel zo'n rode connector met 1 kabeltje erin. Deze is momenteel niet aangesloten... Waar is die van?

    PS Jezelf voorstellen in de Showroom -met foto's van je auto- wordt bijzonder op prijs gesteld.
    Zie: http://audiforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=47781


    Bedankt voor je reactie tom. Verdere antwoorden zijn welkom. Groeten![/url]
    Mijn gebruikersnaam is tevens mijn Xbox Live ID, voeg me toe.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.851
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Als je Bose hebt, staat dit op de voorspeakerroosters. Als je geen Bose hebt, heeft die kabelboom geen zin- er is gewoon niks om 'm op aan te sluiten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    die adapter heb je niks aan dat is idd om iso aan te sluiten op je bose systeem, als je memory niet werkt omdat je de constante en geschakelde draad omgedraaid hebt gewoon weer even andersom regelen dan doet je memory het wel..daar heb je geen adapters of andere dingen voor nodig..
    alleen een 15 minuten geduld


    die cark91 antenne gaat niet werken want die digitenne zooi krijgt nl ook nog een keer stroom aangestuurd vanuit de decoder, via dezelfde draad dus die kan je eruit halen, en verkopen tjah de hele sets staan voor 20 euro op marktplaats dus veel zal je dat niet opleveren.

    als je bose had had je het waarsch wel gezien op de speakerroosters en achterin waar de sub normaal zou zitten....


    welkom op het forum btw :-) goede autokeuze gemaakt.
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •