Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: 1 xenon-pit werkt niet - geen foutmelding bij uitlezen!

  1. #1
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.619
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard 1 xenon-pit werkt niet - geen foutmelding bij uitlezen!

    De linker xenon dimlicht van mijn A4 cabrio 2003 werkt niet meer. Ik krijg netjes een melding op het dashboard maar met VAG-COM krijg ik geen foutmeldingen!

    Ik ben bij de dealer geweest om een nieuw lampje te halen maar die zegt dat de kans groot is dat het niet het lampje zelf is maar de balast/starter.

    Ik heb een paar vragen:
    - Waar zit de balast gemonteerd?
    - Heeft de A4 cabrio uit 2003 D1S of D2S lampen?

    Nog even los hiervan kwam ik op een andere vraag: het stadslichtje is W3W. Kan ik dit vervangen door W5W? (ik neem aan dat de 3 en de 5 in de typeaanduiding slaat op het wattage?)

  2. #2
    miTchel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.184
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    de balast/trafo zit onder , tegen de koplamp gemonteerd.

    de rest weet ik zo niet .

  3. #3

    Standaard

    Het zijn D2S lampen, ik heb na aankoop van mijn cabrio deze ook nog vervangen. Geen originele overigens, maar van het merk Pilot, dit zijn 6000K lampen.
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  4. #4
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.476
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Wissel de twee pitten eens om. Als het probleem mee-verhuist is de lamp in kwestie kapot.

    Ps. die 6000K lampen van pilot heb ik destijds ook gekocht. Ik ben nu 1,5 jaar verder en er zit niet veel fut meer in. Ze verouderen erg snel. De volgende pitten die ik koop zijn van Philips of PIAA want deze bagger hoef ik niet meer.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  5. #5
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.619
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Omdraaien is inderdaad een goede tip! had ik nog niet aan gedacht ... Ga ik komend weekend proberen.

    Bij de dealer kosten die lamjes zelf trouwens 150,- !! is wel philips dan volgens mij...


  6. #6
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.476
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door greeven Bekijk Berichten
    Bij de dealer kosten die lamjes zelf trouwens 150,- !! is wel philips dan volgens mij...
    Bij de dealer moet je die ook niet kopen. Zijn gestoorde prijzen.

    Google maar eens op "philips d2s" en dan moet je het type 85122+ hebben (let op het plusje, dat is de OEM 4900/5000K versie). Die vind je dan voor 70 euro per set van 2.

    Voorbeeldje: http://www.marktgigant.nl/ads/tweede...s-d2s-d2r.html
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  7. #7

    Standaard

    Goedendag heren ik was ook zoek naar d1s lampen voor mijn audi a4,

    heb vandaag jongens gebeld van boxmeer de set wat ze aanbieden kost 75,- euro perstuk en geen set prijs.

    anders had ik direct een setje besteld.

    En trouwens ik heb een vraag de lampjes die in de nieuwe audi a4, a6, a8 zijn gemonteerd hoeveel k zijn die
    eigenlijk. Ze zijn zeer mooie helder licht blauw.
    Audi A4 PoWeRfULL

  8. Ad
  9. #8
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.476
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erhan Bekijk Berichten
    En trouwens ik heb een vraag de lampjes die in de nieuwe audi a4, a6, a8 zijn gemonteerd hoeveel k zijn die
    eigenlijk. Ze zijn zeer mooie helder licht blauw.
    Dat zou volgens mijn documentatie de Philips 85122+ D2S (OEM 4900/5000K) moeten zijn.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  10. #9

    Standaard

    Ontsteker gaat vaker verrot.
    Als je bij de dealer uitleest kan er zo vastgsteld worden wat het wel en niet is.
    Zo zie je maar weer dag Vag-Com niet alles goed uitleest.

    Als je de lampjes met elkaar uitwisseld houd er dan ook rekening mee dat de storingen wel worden opgeslagen in het desbetreffende regelapparaat.

  11. #10

    Standaard

    De ballasten zelf zitten niet op de CAN-bus dus VAG-com ziet alleen dat er geen stroom loopt naar één van de koplampen terwijl dit wel zou moeten. In je FIS staat dan keurig vermeld dat er een koplamp niet werkt. Logisch dus dat er geen fout uit te lezen is.

    Helaas is het vaak de ballast die stuk gaat en dit is inderdaad gemakkelijk te controleren door even de lampen om te wisselen.

    Let wel op dat je de lampjes niet bij het glas beetpakt, ze zijn trouwens zowiezo vrij fragiel. Altijd beide lampen tegelijk vervangen.

  12. #11
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.619
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Dank jullie wel voor de reacties.

    Volgens de dealer kost ee nieuwe balast rond de 250,-, zijn deze nergens goedkoper te krijgen? Bij een online audi-shop ofzo?

    Wat betreft de lampen, de bekende merken als Philips leveren alleen maar tot 5000K ? Ik zou graag 6000K willen hebben maar niet van een B-merk als Pilot ofzo...

  13. #12
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.476
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Uit een ander topic:

    Yep. De Philips 85122+ (let op het plus-teken) is de beste Xenon D2S lamp die je kan kopen. 4300K bij 3400 Lumen.
    (ter vergelijking, de krachtigste halogeen-lamp, de Philips VisionPlus doet ca. 1200 Lumen...)

    Ik heb net 2 x 800km Autobahn in het pikke-donker achter de rug en boy, deze Philips pitten zijn de beste die ik ooit heb gehad. Wat een licht-opbrengst.
    Ik moet er wel bij zeggen dat m'n koplamp-glazen nog heel goed helder zijn. Ik heb ze een tijd geleden vervangen want ze waren zo dof (steenslag) als wat en dan houden ze veel licht tegen.


    De 85122+ kun je op eBay vinden. Ik heb ze uit Duitsland, daar worden ze vaak aangeboden.

    Xenon-pitten altijd per twee vervangen ivm. kleurverschillen. Ze worden daarom ook bijna altijd per set aangeboden.

    Die Ballasts kun je op eBay vinden. Staan er zat. Coen Donkers is ook een optie.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •