Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: "oogje" binnenspiegel

  1. #1

    Standaard "oogje" binnenspiegel

    In mijn A6 uit 2001 zit een automatisch dimmende achteruitkijk spiegel dus daar zit zo'n "oogje" onder de spiegel,maar er zit ook nog een "oogje" aan de voorkant van de spiegel,als je voor de auto staat een beetje links in de spiegel behuizing,iemand een idee waar die dan voor mag zijn??

    mvg Jeroen

  2. #2
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audia4avant76 Bekijk Berichten
    In mijn A6 uit 2001 zit een automatisch dimmende achteruitkijk spiegel dus daar zit zo'n "oogje" onder de spiegel,maar er zit ook nog een "oogje" aan de voorkant van de spiegel,als je voor de auto staat een beetje links in de spiegel behuizing,iemand een idee waar die dan voor mag zijn??

    mvg Jeroen
    Dat is het sensortje van je ruitenwisser..

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  3. #3

    Standaard

    Mmm das wel apart dan want ik heb geen auto. wissers heb gewoon instelbare interval en zo'n sensor voor de wissers zit toch meestal op de ruit ipv in de spiegel?

  4. #4
    Willem_Dokkum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    697
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Daar zitten sensoren in. Deze "meten" het "omgevingslicht", de sensor aan spiegelzijde vangt bijv. een lichtbundel op van achteropkomend verkeer, hierdoor merken de sensoren dat er verschil in lichtsterkte is, dan gaat de spiegel dimmen. Houdt je vinger maar eens voor de voorste sensor. Je zult zien dat de spiegel gaat dimmen.

    That's all....volgens mij....
    "Life in the fast lane"

  5. #5
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    idd, helemaal correct.
    Audi A2 1.4 aua


  6. #6
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.490
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Klopt, zijn beiden licht-sensoren. Het verschil in gemeten lichtsterkte bepaald de mate van dimmen.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  7. #7

    Standaard

    Het klopt idd, heb het effe getest zoals Willem beschreef en het werkte idd. toch wel vreemd want als je dan tegenliggers heb is het verschil natuurlijk niet erg groot en dimt ie ook niet erg.
    Bedankt voor deze nuttige info.

    gr Jeroen

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Binnenspiegel oogje

    Hallo, ik heb dan ook gelijk een vraagje over her "oogje", ik heb als ik het dimlicht aan doe dan wordt mijn rechterbuiten spiegel en m'n achteruitkijk spiegel donkerder, doe ik het linker leeslampje aan word hij weer lichter. als het donker is is dat best vervelend, zeker als je hem hard nodig hebt met bv. achteruit inparkeren. Wie weet daar een antwoord op?
    Groeten Mark

  10. #9

    Standaard

    Dit gebeurt ook als je hem in z'n achteruit zet zeker

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •