Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Accupoolvet... WAAR haal je dat?

  1. #1

    Standaard Accupoolvet... WAAR haal je dat?

    Ey mensen

    Mijn accu van mijn diesel moet aardig wat te lijden hebben..De spanning is dan weer 12.2 dan weer 14.4..MAAR als ik de + pool en de bijbehorende accuklem schoon maak,weer netjes insmeer met vaseline blijft de spanning constant 14 volt.Maar ja,vaseline en warmte gaat niet zo lekker,dus na een paar dagen is het ervanaf gesmolten en begint het verhaaltje weer.Nu hoop ik dat accupoolvet beter bestand is tegen de warmte van mijn +draad,maar waar haal ik dat?Iedereen die ik spreek (van Halfords tot de stealer) smeren òf niets òf vaseline erop..
    Google bood geen uitkomst,half internet heeft het erover,maar niemand heeft het.
    malfunction voids all pays and plays

  2. #2
    quattro84
    Guest

    Standaard

    Beide delen goed oxidatievrij maken en koperpasta ertussen?

  3. #3
    RonaldvanEsch's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    63
    Posts
    492
    Kudos
    0
    Hic finis fandi
    A6 Avant 2.0 TDI Multitronic Business Edition

  4. #4
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.546
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Ik vraag me af waarom de + pool uberhaupt zo sterk oxcideert. Bij mijn (ex)auto's heb ik nog nooit een accu-pool zo snel zien oxcideren. Dat duurt echt jaren. Vervolgens schuur ik netjes alles schoon en kan de boel er weer lange tijd tegenaan. Ik smeer er nooit wat op.

    Ik zou de bron van het probleem oplossen. Dat de boel zo heet wordt lijkt me ook niet gezond...
    Oplossen ipv. steeds een doekje voor het bloeden hanteren.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  5. #5

    Standaard

    ik denk juist dat door het "zweven" van de klem er (te veel) warmte wordt gegenereerd.Als ie niet zweeft,geen vonkjes dus minder warmte afgifte..Verder wordt ie niet HEET maar warm.

    Koperpasta ga ik proberen..Autowessel heeft het leuk op site staan,maar ik kan het niet bestellen (?)
    malfunction voids all pays and plays


  6. #6
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.546
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Koperpasta kan je in elke automaterialenzaak kopen. Is het zelfde spul als waarmee je bv. remblokgeleiders invet.

    Een "zwevende klem" (jouw woorden) klinkt niet goed. Die klemmen horen loeivast te zitten en overal goed contact te maken.
    M'n gevoel blijft "lapmiddel" roepen, maar ik kan me alleen maar baseren op wat je schrijft. Als de boel "vonkt" gaan er bij mij een dozijn alarmbellen af...
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  7. #7

    Standaard

    Een wikkel van koperdraad om de pool draaien kan ook ooit helpen. Kijk even goed naar de klem, of deze niet gescheurd is. of dat de maat wel goed is, bijvoorbeeld na het installeren van een andere accu. Heb ook ooit een accuklem gehad die te groot was na het inzetten van een andere accu. Als je m helemaal dichtdraaide, zat ie nog te los om de pool heen.
    Number one in the hood G!

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.237
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Even kortsluiten ( figuurlijk dan );

    Klemmen moeten vast zitten; na volledig aandraaien moeten deze dus niet gedraaid of i.d. kunnen worden.
    Zo blijft optimale overdracht aanwezig en kan geen vonkvorming door wel/geen contact ontstaan. Is uiteraard ook beter voor al je aangesloten electronische spul.
    Om oxidatie tegen te gaan kan je inderdaad vet gebruiken. Kopervet of zuurvrije vaseline is hier geschikt voor.

    Suc6

    Freek123

  10. #9

    Standaard

    Zuurvrije vaseline...ALLE vaseline is zuurvrij tegenwoordig..Vaseline is overigens een merknaam,maar dit terzijde.

    Ik denk eerlijk gezegd dat de verbinding tussen accupool en accuklem niet volledig optimaal is..Misschien door al dat blank-geschuur/gevijl van mij..Bij zweven gaat ie echt vonken,maar die vonken zijn niet waarneembaar met het blote oog..daarom noemen ze het ook zweven.Geen reden,BESLIST geen reden tot alarm.

    En misschien heeft de dynamo gekke kuren..(maar dan al jaren inmiddels)
    malfunction voids all pays and plays

  11. #10
    Andela's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    90
    Kudos
    0

    Standaard

    Niet teveel vet tussen gooien, gewoon goed schoonmaken.
    door dat er vet tussen de contacten komt heb je slecht contact (vorige maand nog meegemaakt bij een auto van iemand).


    Dus: polen ontvetten, schoonschuren met schuurpapier, dit zelfde voor de aansluitklemmen doen.
    Spul erop draaien en eventueel heel licht de klemmen invetten/blanke delen.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    72
    Posts
    386
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard

    inderdaad licht invetten met vasaline geen kopervet dat is evt voor de remmen. Rene

  13. #12
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.546
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gsm Bekijk Berichten
    inderdaad licht invetten met vasaline geen kopervet dat is evt voor de remmen. Rene
    Kopervet wordt idd veel voor rembokgeleiders gebruikt (nieuw woord voor scrabble ) maar KOPER geleid elektrieken heel goed. Dus kopervet is perfect voor dit soort dingen. Het kan ook heel goed tegen hitte.

    Advies: een dun laf likje kopervet en geen klodder
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  14. #13
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.639
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Probleem: pool wordt warm, wisselend voltage
    Oorzaak: slecht contact pool/klem
    Remedie: Idd schoonschuren, lichtjes vaseline, klem controleren (maat/scheur), goed vastdraaien.
    Alle andere trala vergeten.


    En klaar is Klara !
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  15. #14

    Standaard

    Jaja,lichtjes insmeren,dat snap ik ook wel..maar vaseline wil niet op de + blijven hangen..vandaar dat ik een ander oplossing zoek
    malfunction voids all pays and plays

  16. #15
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.639
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frA6Avant Bekijk Berichten
    Jaja,lichtjes insmeren,dat snap ik ook wel..maar vaseline wil niet op de + blijven hangen..vandaar dat ik een ander oplossing zoek
    Sorry maar ik heb t idee dat je aan de OORZAAK voorbij gaat. Indien er geen slecht contact is tussen pool en klem zal er geen warmte ontwikkeling zijn en dus zal je "vaseline" blijven zitten.
    Ander vraagje: is de pool zelf wel intact? (los, scheurtje in behuizing?)

    succes
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  17. #16
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.546
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frA6Avant Bekijk Berichten
    Jaja,lichtjes insmeren,dat snap ik ook wel..maar vaseline wil niet op de + blijven hangen..vandaar dat ik een ander oplossing zoek
    Probeer nou eens van ons aan te nemen dat dit NIET normaal is. De hele planeet smeert vaseline op z'n accupolen en dat druipt er ook niet af. Voor de laatste keer, en dan geef ik het echt op: wat bij jou gebeurt is NIET normaal.
    Los de oorzaak op ipv. steeds het bloeden proberen te stelpen...
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  18. #17
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Probeer nou eens van ons aan te nemen dat dit NIET normaal is. De hele planeet smeert vaseline op z'n accupolen en dat druipt er ook niet af. Voor de laatste keer, en dan geef ik het echt op: wat bij jou gebeurt is NIET normaal.
    Los de oorzaak op ipv. steeds het bloeden proberen te stelpen...
    Dit soort gedrag van topicstarters zie je steeds meer zoals die beste man met z'n ontplofte luchtfilterhuis die hem maar niet terug wil gaan naar de verkoper...............snap er echt geen ruk van dit soort gedrag.
    Krijgen ze goede tips en dan toch maar blijven doormekkeren dat het zo en zo beter is met een argumentatie die kant nog wal raakt. VRAAG HET DAN NIET!

    Sorry hoor, most ik ff kwijt............



    Even een paar nieuwe accuklemmen die wel goed passen halen bij de brezan oid, kosten geen drol, ben je van het gezeik af en blijft je vaseline ook lekker zitten.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  19. #18
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard

    Amen !
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •