Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: [Audi Coupe] Wat zijn dit voor draden achter de radio (met foto's)

  1. #1

    Question [Audi Coupe] Wat zijn dit voor draden achter de radio (met foto's)

    Allereerst deze stekker:



    De losse draden met kabelschoenen zijn voor de achterspeakers, ben ik achter (aangesloten en werkt goed). In de rode stekker, die bedoeld lijkt voor een autoradio, gaan drie draden. Heb echt geen idee waarvoor ze zijn. Iemand?

    Ook hangt er nog een vreemde, afgeknipte kabelboom:



    Door een vorige eigenaar is hier flink in geknipt. Ik heb het zwarte plakband ondertussen losgehaald en in totaal zitten er ongeveer 8 draden in. Twee hebben een female kabelschoen, de andere zijn omgebogen en vastgeplakt. Waar dienen ze voor?
    Der Kleingeist hält Ordnung, das Genie überblickt das Chaos
    1989 Audi Coupé 2.3

  2. #2
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    Uit het grote heilige boek:

    Grijs/Blauw instrument light booster
    Rood/Bruin naar Auto Check(Data)
    Rood/Geel naar Auto Check (Enable = contact???)
    Grijs/Rood naar Auto Check (Clock = gala???)

    2x2 Geel/zwart Speakers voor

    blauw/groen r links achter+
    bruin/rood & bruin/zwart rechts & links achter -
    rood/groen rechts achter +

    (voor de achter speakers staat ook nog een filter omschreven).

    Rood/Blauw 12v vanaf zekering 4
    Bruin massa

    bruin/grijs naar alarmsysteem
    wit van goldel

    en dan de antenne nog ;-)
    Laatst gewijzigd door theeuwke; 31-03-09 om 20:14. Reden: speakeromschrijving
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  3. #3

    Standaard

    SUPER.

    Wat voor heilig boek is dat?

    Dit verklaart een hoop. Misschien kan je me nog verder helpen...

    - Wat heb ik aan die Autocheck? Is dat iets waar een dealer een apparaatje op kan aansluiten en dan dingen uitlezen (foutmeldingen oid?)
    - Wat is een goldel? Bedoel je gordel? En wat heeft electriciteit daarmee te maken?
    - De rood/blauwe heeft een kabelschoen, blijkbaar is die door een vorige eigenaar voor iets gebruikt, waarvoor zou dat kunnen zijn geweest?
    - Hetzelfde geldt voor de instrument light booster. Wat kan ik daarmee (ja het licht feller maken, maar hoe, en is dat zinvol)?

    Nogmaals bedankt voor je antwoord
    Der Kleingeist hält Ordnung, das Genie überblickt das Chaos
    1989 Audi Coupé 2.3

  4. #4
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Captain Pervert Bekijk Berichten
    SUPER.

    Wat voor heilig boek is dat?

    Dit verklaart een hoop. Misschien kan je me nog verder helpen...

    - Wat heb ik aan die Autocheck? Is dat iets waar een dealer een apparaatje op kan aansluiten en dan dingen uitlezen (foutmeldingen oid?)
    - Wat is een goldel? Bedoel je gordel? En wat heeft electriciteit daarmee te maken?
    - De rood/blauwe heeft een kabelschoen, blijkbaar is die door een vorige eigenaar voor iets gebruikt, waarvoor zou dat kunnen zijn geweest?
    - Hetzelfde geldt voor de instrument light booster. Wat kan ik daarmee (ja het licht feller maken, maar hoe, en is dat zinvol)?

    Nogmaals bedankt voor je antwoord
    boek = bentley (audi amerika).

    Autocheck is voor auto's met autocheck , zeg maar soort computer, voor het "checken van de auto". Op je dashboard zit nu waarschijnlijk "minicheck", dat vierkantje met die lampjes. Ipv kan er een soort displaytje zitten die aangeeft of je auto in orde is.
    Gordel = gordel signaal gever, of je de gordel aan hebt dus. (maar is misschien alleen in de states).
    rood/blauw = 12V = Accu = Spanning = Noodzakelijk om je radio te laten werken ;-).
    light booster = inschakelen van je dimlicht, meestal gaat je radio display dan iets dimmen, om niet de hele auto te verlichten, anderzijds gaat je instrumenten verlichting aan.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  5. #5
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    die "auto check" behelst de weergave in het display, bij een orgi audi radio, van de frequentie, tape/cd en de Duits/Oostenrijkse verkeers info ARI. niet echt noodzakelijk wel geinig.

    maar er kan nog een extra draadboom/stekker bij zitten met hierop de (extra) aansluitingen voor BOSE/aktive luidsprekers.
    de kleuren combi is dan dezelfde voor de speakers, alleen zit er dan een gecombineerde massa en een extra 12v aansluiting aan.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


  6. #6

    Standaard

    Bedankt, ik kan weer verder
    Der Kleingeist hält Ordnung, das Genie überblickt das Chaos
    1989 Audi Coupé 2.3

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •