Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: cruise control

  1. #1

    Standaard cruise control

    ik heb ook een probleem met mijn cruise control

    alles werkt maar als je met de shakelaar de snelheid wilt vergroten door hem naar buiten te drukken valt hij af ipv te versnellen???
    iemand een idee?
    het hendel is al gewisselt, zekeringen zijn heel ? een relay of zo??

  2. #2

    Standaard

    Een zekering lijkt me niet, dan zouden er meer functies niet moeten werken. Misschien is de software niet meer je van het dus je zou `m opnieuw kunnen laten inlezen.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3

    Standaard

    ja dan hadden ze al geprobeerd maar ze kunnen via het regelapparaat niet in het srs gedeelte komen, beetje vreemd , ze hadden hem opnieuw in de basisafstelling gezet voor die andere klacht en het schijnt alleen vaak bij diesels te gebeuren dat je de software opnieuw moet inlezen voor de srs, maar goed het regelapparaat staat dus niet toe dat je in dat gedeelte komt

  4. #4

    Standaard

    Toen ik de mijne kocht deed de cruise het helemaal niet en hebben ze `m helemaal opnieuw ingelezen. Ik vind het een beetje vaag...
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  5. #5

    Standaard

    ik ook zitten tegenwoordig zoveel schakelaars in en pompen hoeft maar 1 ding niet te werken of je krijgt de vreemdste klachten , i kreeg het stroomschema van mijn vader van de cruise control hoopjes schakelaars een pomp sensors relays enz enz


  6. #6
    audi-turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    39
    Posts
    199
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    JA ik had dit probleem ook met een a4 1.9TDI.Dit kwam omdat de waste gate stuk was en als ik dan wou optrekken met de cruise control sloeg die uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. #7

    Standaard de oplossing voor de cruise control...

    Bij ons worden de hendels normaal vervangen (bij de dealer), omdat het bij bijvoorbeeld een lease-auto niet uitmaakt wat het kost. nu heb ik zo'n hendel schoongemaakt van binnen, dan werkt ie weer perfect. omdat er een slecht contact is, ziet het regelapparaat een ongedefineerde stand van de schakelaar. Daarom valt ie uit. dus schakelaar demonteren en uit elkaar klikken, 30 min. werk en werkt weer (tijdje) goed. Beste is gewoon 100 euro uitgeven en een nieuwe kopen.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    kijk, daar hebben we wat aan!!!! heb je nog collega`s die je kan aanmelden????de meeste mensen gaan hier dus mee naar de dealer en zijn dan gelijk een berg geld kwijt....

  10. #9
    Guest

    Standaard

    Bij mij valt ie ook af en toe uit. Een nieuwe unit (met nieuwe richtingaanwijzer/cruise control-schakelaars) plaatsen bracht nauwelijks of geen verbetering, dus bij mij ligt het zeker niet aan die schakelaars...

  11. #10

    Standaard

    Dan kan het heel goed zijn, dat er een storing zit in 1 van de schakelaars bij het rempedaal, of koppelingspedaal. Kunnen verkeerde waarde geven of gewoon verkeer afgesteld. Kan de dealer heel gemakkelijk controleren met hun testkast. daarin is een storing te zien, of anders kunnen ze daarmee ook de werking van de schakelaars zien..

  12. #11
    Guest

    Standaard

    Had ik ook al aan gedacht (al wist ik niet dat dat zo makkelijk te controleren valt). Of is draadbreuk ook een mogelijkheid?
    Ik ben een beetje bang voor gepeperde rekeningen voor zo'n relatief klein probleem....

  13. #12

    Standaard

    Draadbreuk heb ik nog nooit meegemaakt. En inderdaad als je met zo'n probleem naar de dealer gaat, kan het aardig in de papieren lopen. Tja, ik kan je aanbieden dat ik het een keer voor je controleer. Is alleen in het oosten van het land.. Ik denk toch dat het probleem in de hendel zit.. Maar dat is heel gemakkelijk te controleren, zie het dagelijks dat die kapot gaan..

  14. #13

    Standaard

    De hendel heb ik net vervangen (door een nieuwe) dus die kan het haast niet zijn. Bij koppelingspedaal en rem zitten 2 schakelaars (Hella, 811 907 343B ?), en ook nog een andere schakelaar bij het rempedaal (voor remlicht?).

    Die 2 schakelaars 811 907 343B zijn niet alleen van electrische aansluitingen voorzien, maar ook van een dikke rubber slang.

    Een electrische schakelaar vervangen durf ik nog wel aan, maar wat is die slang precies, en kan ik die zonder problemen losmaken om de schakelaar te vervangen?

  15. #14
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.707
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    die slan is inderdaat voor je cc en werkt net als het cc systeem zelf op onderdruk dit kan betekenen dat er een lek zou kunnen zijn.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •