Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 95

Onderwerp: Nog steeds project toerenteller inbouw.

  1. #1

    Standaard Nog steeds project toerenteller inbouw.

    Nou ik ben er nog steeds mee bezig. Een toerenteller inbouwen in mijn wagen. Vandaag bij het grootste audi/vw demontage bedrijf in de buurt geweest, deze hadden 1 teller-unit met toerenteller uit een diesel op voorraad staan. Echter bij de stellingen aangekomen bleek deze niet uitgeboekt te zijn en wel verkocht.

    Maar goed nu ben ik dus al een tijdje op ebay.de aan het kijken zelfs daar ook niks waar specifiek bij staat dat het voor een diesel is. Is er echt wel verschil tussen de toerenteller uit een diesel en uit een benzine-versie?

    Is er iemand die mij kan vertellen waar de toerentellers van zowel de benzine als de dieselversies hun puls/gegevens weghalen. Als ik dat weet kan ik een stap verder komen... Dus waar krijgt de toerenteller zijn signaal vandaan. Wie het weet mag het zeggen, van de diesel of van de benzine. Iemand die het toevallig in een werkplaatshandboek heeft staan o.i.d.? En zit er wel degelijk verschil tussen een toerenteller voor benzine en diesel? (max rpm aanduiding boeit niet, het gaat mij om de werking)

    Oh en als ik de foto's zo bekijk lijkt een teller-unit van een a4 tdi qua formaat sterk op die van een 80 b4. klopt dit? Want voor de a4 tdi zijn wel genoeg te krijgen namelijk...

    Ik wil dit nu eindelijk wel eens afmaken, en wil liever niet voor de noodoplossing kiezen. (zo'n teller gebeuren aan de raamstijl)
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  2. #2

    Standaard Re: Nog steeds project toerenteller inbouw.

    Ik bedoelde: de teller-unit van een a4 lijkt sterk op die van een 80 b4 qua omvang. Zou dit ook passen in een 80 b4?
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  3. #3
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Je zou hier eens kunnen zoeken.

    Succes.

    Ennuh..., geen threads meer door elkaar husselen heh?
    RS6 C5
    A3 TDIe

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eszes
    Je zou hier eens kunnen zoeken.

    Succes.

    Ennuh..., geen threads meer door elkaar husselen heh?
    Thnx voor de link, stond helaas niets tussen.

    Offtopic:
    8) het viel me ineens op, dus ik denk ik zet het ff onder elkaar
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  5. #5
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    volgens mij is de schaalverdeling van een diesel anders dan die van een benzine toerenteller.

    Volgens mij staan ze beide in het instructieboekje afgebeeld.
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi80
    volgens mij is de schaalverdeling van een diesel anders dan die van een benzine toerenteller.

    Volgens mij staan ze beide in het instructieboekje afgebeeld.
    Kijk daar kan ik iets mee, en als dat nu het enige verschil is, dan maakt het mij niks uit. Wat ik al zei het gaat mij om de werking.. ik weet dat ie max een 5200 rpm haalt uit de roetmeting uitdraai. Dus dat ie daar stopt ipv bij dik 6000 maakt mij niet uit. Dat weet ik dan wel.

    Wie kan bevestigen dat er verder geen verschil is?
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  7. #7

    Standaard

    Dit is hier een foto van een toerenteller tdi die ik ergens gevonden heb op het net
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Zoals ik al eerder zei, bij een diesel kan je alleen het toerental krijgen van de alternator. Normaal gezien sluiten we deze alleeen aan op de W-klem van de alternator (bij min belasting)
    Old legends never die

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jochen
    Zoals ik al eerder zei, bij een diesel kan je alleen het toerental krijgen van de alternator. Normaal gezien sluiten we deze alleeen aan op de W-klem van de alternator (bij min belasting)
    Ok thnX!!!, ja is niet dat ik je niet vertrouw hoor. Maar er wordt wel vaker klakkeloos wat beweerd hier, dus ik verifeer alles altijd ff. Dan loop je niet het risico dingen voor niks aan te schaffen of een dag vrij te plannen om er mee bezig te gaan en dan erachter te komen dat er nog wat besteld/gekocht moet worden. Dan werkt het dus hetzelfde als bij boten, daar sluit ik de toerenteller ook aan op de dynamo.

    Dan moet ik nu nog aan een werkende teller-unit zien te komen voor een diesel. Ik ga over een tijdje naar Essen (dld) hoop dat daar wat ligt mocht ik tot die tijd niks tegen komen. Balen dat die dingen voor een diesel bijna niet te krijgen zijn.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  11. #10
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    mijn A4 .
    heb je hier wat aan.
    KlaasKlapSchaats.
    succes ermee.
    in het verleden behaalde snelheden bieden geen
    voldoening voor de toekomst.

    jack.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    if you beat the rings then you have i car

  12. #11

    Standaard

    @klaas: laat weten hoe het verlopen is en maak zeker eens foto's. Ik ben benieuwd of het lukt. Ik wil namelijk ook zo'n project doen en heb al ondervonden dat die toerentellers een zeldzaamheid zijn.
    Veel succes en vergeet geen pics te maken
    groeten JM

  13. #12

    Standaard

    ThnX Jack& JM!

    Kan ik zeker wat mee, en ik zal proberen foto's te maken van de hele operatie. Nu eerst eens kijken of ik ergens een teller-unit met toerenteller kan ritselen.... Lijkt me nog wel de moeilijkste klus van de hele happening, althans op basis van mijn bevindingen tot nu toe. Ik krijg overal nee, hebben we niet te horen. 8)
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  14. #13

    Standaard

    Hoe zit het met je project Klaas? Ik heb eens zitten rondbellen naar de audi sloperijen in de buurt en overal was het antwoord nee, is weg. Behalve in Sint-Amands. Ik naar daar gereden hadden ze geen volledige instrumenetenpaneel meer liggen. Enkel nog de toerenteller en de printplaat maar ze waren niet zeker dat het nog werkte en ze vroegen er 65€ voor en dat vond ik iets te veel van het goede en ik heb de boel maar laten liggen.
    Ik was wel razend Ik ben wel een ding wijzer geworden: dat spul is verrekt zeldzaam en zeer gewild en wordt aan gesloten op de w van de aternator. Ligt die bekabeling er nog niet? Waar lezen ze het toerental af in de garage's?
    Veel succes en laat iets weten.
    Groeten JM

  15. #14

    Standaard

    Ik heb ook nog geen bericht dat er een teller-unit binnen is ergens. Zal dus in Duitsland shoppen worden. Ik denk dat de kabel er nog niet ligt maar weet dit niet zeker.... Ik zie er op zich geen probleem in deze zelf aan te leggen. Grootste probleem is het vinden van de teller-unit.

    Ik kon er laatst ook 1 krijgen voor 65 euro compleet, helaas lag deze er niet meer, men was m vergeten uit te boeken!
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  16. #15

    Standaard

    Je het hier kunnen proberen: http://www.kleingunnewiek.com/

    Zijn niet de goedkoopste maar de spullen die ze hebben zijn OK. Ze hebben aardig wat Audi-stuf en volgens mij hebben ze nog een coupe 2.0 staan, die tellerunit past zeker.

  17. #16

    Standaard

    Oops, je hebt een B4.. ik weet niet zeker of dat past..iemand anders misschien wel?

  18. #17

    Standaard

    Probeer ook eens autosloopbedrijf Opdam in valkenburg ZH
    valkenburg pal onder leiden.
    Die hebben ook een heel groot magazijn met gebruikte onderdelen.
    Il Bisontie Della Strada.......

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malanca
    Je het hier kunnen proberen: http://www.kleingunnewiek.com/

    Zijn niet de goedkoopste maar de spullen die ze hebben zijn OK. Ze hebben aardig wat Audi-stuf en volgens mij hebben ze nog een coupe 2.0 staan, die tellerunit past zeker.
    Van een benzine past inderdaad helaas niet.
    Ik heb ze in ieder geval even zo'n verzoek gestuurd. Bedankt voor de informatie!
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door John The Wild Horse
    Probeer ook eens autosloopbedrijf Opdam in valkenburg ZH
    valkenburg pal onder leiden.
    Die hebben ook een heel groot magazijn met gebruikte onderdelen.
    Bedankt!! Dan ga ik die eens even proberen te bellen voor meer informatie.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  21. #20

    Standaard


Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •