Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 75

Onderwerp: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

  1. #21

    Standaard Re: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puff Bekijk Berichten
    Ja sorry....moet 3.9ohm zijn.....

    De weerstanden die ik heb staan vermeld bij post 4.

    De 3.9 ohm zitten op de mistlampen......de 33 ohm gaan op de Drl's.
    De mistlamp melding is weg iig. dus heb vertrouwen dat dat voor de DRL's ook goed gaat komen......

    Alleen jij hebt toch LED's?
    Dan zul je de weerstand anders moeten uitrekenen.....

    Danny
    leds pakken dusdanig weinig dat dat niet uitmaakt, ik ga dit eens uit proberen
    3 keer links is ook rechts

  2. #22

    Standaard Re: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

    Het enige wat ik je kan zeggen dat ik na het plaatsten van alle weerstanden van alle foumeldingen af ben.
    Heerlijk stil in de auto.....


    Het zit me allemaal even best zo......ik heb nog een module liggen voor comming home/leaving home en de dimfunctie vd LED's icm Dimlicht.....
    Maar daar ga ik me even op mn gemak voor voorbereiden en eerst even andere klussen afronden....

    Danny.

  3. #23
    AUDISBY's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    42
    Posts
    655
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

    ben je eruit "azesje"....?
    Audi A6 2.8 Quattro 2008
    SuperSprint exhaust, Vellano VSY 21'', Coilovers KW v3

  4. #24

    Standaard Re: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AUDISBY Bekijk Berichten
    ben je eruit "azesje"....?
    nog niet, te druk gehad, en komende weken ook, ik meld me wel al ik iets gedaan heb
    zal eerst de weerstanden eens bestellen bij conrad
    3 keer links is ook rechts

  5. #25
    AUDISBY's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    42
    Posts
    655
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

    Hoor het wel... succes!
    Audi A6 2.8 Quattro 2008
    SuperSprint exhaust, Vellano VSY 21'', Coilovers KW v3


  6. #26
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.162
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puff Bekijk Berichten
    Het enige wat ik je kan zeggen dat ik na het plaatsten van alle weerstanden van alle foumeldingen af ben.
    Heerlijk stil in de auto.....


    Het zit me allemaal even best zo......ik heb nog een module liggen voor comming home/leaving home en de dimfunctie vd LED's icm Dimlicht.....
    Maar daar ga ik me even op mn gemak voor voorbereiden en eerst even andere klussen afronden....

    Danny.
    Maar wat gebeurd er nu als je de mistlampen aan zet? fik je dan die weerstanden er niet gelijk uit?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #27

    Standaard Re: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Maar wat gebeurd er nu als je de mistlampen aan zet? fik je dan die weerstanden er niet gelijk uit?
    Nee, waarom? de weerstanden pakken stroom nav hun weerstand dit samen geeft warmte , maar kunnen ze aan.
    het gaat erom wat de computer ziet voor de foutmeldingen, dit is belangrijk en wat ik tot nu toe geprobeerd heb is niet gelukt, alleen het aansluiten(parralel over de leds) van de halogeen lamp.

    ook de lamp vervangen door 55 watt (vermogen halogeenlamp) weerstanden was niet voldoende, de halogeen lamp schijnt een ohmse waarde te vertegenwoordigen van 3.9 ohm zover was ik nog niet( de lamp veranderd van waarde bij branden)
    3 keer links is ook rechts

  8. Ad
  9. #28
    sdekoning's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    648
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

    Hi Puff,

    Ik zal me eerst even voorstellen hier. Ik ben Simon en al sind 2003 audi rijder. Ik reed voorheen een A3 1.9DI (130pk) uit 2003. Ik woon sinds 3 jaar in Singapore en rijd hier sinds een half jaar een A6 2.4MU uit 2005. Dit was een behoorlijke investering, zeker gezien het feit dat een auto hier 3 x duurder is dan in NL: de nieuw-prijs van mijn audi destijds was S$ 200,000.00 (eur 100,000.00) slik...

    Was destijds ook lid hier (sluikend) en heb de afgelopen tijd veel informatie gehad aan de onderwerpen hier. Heb mn audi inmiddels 'gefacelift' met S6 lampen, grilles en dat alles op de originele (niet S-line) bumper. Het heeft me aardig wat werk gekost maar is me uiteindelijk gelukt.

    Anyway, m.b.t. je mistlampen die vervallen door de ombouw heb ik bijbehorende weerstanden ingebouwd. Dit is per kant: in totaal heb je er dus 4 nodig ( 2 + 2 parralel). Ik heb deze weerstanden met CPU-geleidingspasta op mn aluminium uithouders voor de voorbumper-houder gemonteerd. Ze worden bloedheet.

    Ik heb er voor gekozen om mn DRL's erbij te steken. Ik kan ze nu los van mn verlichting schakelen. De originele DRL's (5W5 meen ik) heb ik uit de koplampbehuizing gehaald. Deze pasten met houder perfect achter mn koplampen in mn chassis (boven het spatscherm): ze branden dus wel, maar je ziet ze niet.

    Mocht je meer info nodig hebben, hoor ik het wel.

    groet,

    Simon
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  10. #29

    Standaard Re: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

    Hoi Simon.....

    Ik heb dezelfde weerstanden voor mn mistlampen....qua model dan.....
    Ik heb het echter heel makkelijk gedaan......ik heb 1 weerstand op mn linker stekkertje gezet en 1 op mn rechter stekker.....
    Ik heb zelf niet de ervaring dat ze heet worden......

    Mistlampen gaat nml geen stroom heen......alleen als de auto op contact gaat....(comming home/leaving home)

    De weerstanden bij mij worden dus niet heet......

    Wat zit er op de plaats van de bolletjes die nu achter je koplampen zitten?
    En lees ik het goed dat je S6 koplampen hebt nu?

    Danny.

  11. #30
    sdekoning's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    648
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

    Hi Danny,

    Doordat ik mn ingebouwde S6 DRL's op mn mistlampvoeding heb aangesloten zijn ze dus apart te schakelen: m.a.w.: als ik met de dagrijlichten wil rijden moet ik mn mistlampen aanschakelen (knop draaien naar handmatig en 1-stand uittrekken). Is misschien eem beetje omslachtig, maar ik had geen zin in een extra module met dimfunctie e.d. Ik kan ze nu dus aan/uitschakelen wanneer ik wil, en dus los van mn dimlichten.

    Ik heb niet de S6 koplampen. Ik heb zelfs de originele halogeen lampen Heb deze wel omgebouwd naar H7 xenon / 5000K. Deze kleur (wit) matched overigens goed met mn LED's. Het blijft natuurlijk bagger vergeleken met de originele xenon lens-techniek lampen.

    Op de blek waar normaliter de LDR bolletjes zitten is het nu leeg. Ik moet hier nog netjes een blind-dop o.i.d. voor regelen wat ook weer gemakkelijk te verwijderen valt. Je hebt hier in Singapore ook jaarlijks een keuring: dan kan ik dus gewoon mn originele LDR er tijdelijk insteken. De regelgeving verschilt niet veel met NL op dat gebied.

  12. #31

    Standaard Re: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

    weerstanden besteld, nu nog tijd vinden voor inbouw, en met deze temperaturen gaat dat nog wel even duren :-)
    3 keer links is ook rechts

  13. #32

    Standaard Re: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

    @asezje....mietje...

    Simon...duidelijk.
    Ik zit nog te twijfelen wat ik ga doen.....heb de module binnen en ga binnenkort weer eens aan de slag....

    Erst een ander project...(uitbouw) en dan zien we wel verder....

    Wb de Dagrijverlichting....de bolletjes heb ik gewoon laten zitten...
    In de orginele S6 koplampen zitten daar geloof ik H7 pitten in op de mistlampen....

    Dat is ook een projectje om dat evt te doen......maar dan moet ik eerst een oplossing vinden voor de aansluiting....de socket...

    Danny.

  14. #33

    Standaard Re: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puff Bekijk Berichten
    @asezje....mietje...

    Simon...duidelijk.
    Ik zit nog te twijfelen wat ik ga doen.....heb de module binnen en ga binnenkort weer eens aan de slag....

    Erst een ander project...(uitbouw) en dan zien we wel verder....

    Wb de Dagrijverlichting....de bolletjes heb ik gewoon laten zitten...
    In de orginele S6 koplampen zitten daar geloof ik H7 pitten in op de mistlampen....

    Dat is ook een projectje om dat evt te doen......maar dan moet ik eerst een oplossing vinden voor de aansluiting....de socket...

    Danny.
    Dit mietje heeft vorige week zijn stinger ingebouwd(bumper eraf ed)heeft voorlopig koude zat gehad :-)
    3 keer links is ook rechts

  15. #34

    Standaard Re: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

    Als die bumper eraf was...had je mooi die weerstandjes weg kunnen werken hahaha.....

    Ps.....die "legale stinger" ....welke is dat?

  16. #35

    Standaard Re: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puff Bekijk Berichten
    Als die bumper eraf was...had je mooi die weerstandjes weg kunnen werken hahaha.....

    Ps.....die "legale stinger" ....welke is dat?
    weerstandjes had ik nog niet, maar komen via de luchtroosters erin te zitten, draden liggen er al (zitten nu de halogeen op aangesloten)
    Legaal mag zonder aanhalingstekens hoor, hij is legaal : de card
    Laatst gewijzigd door azesje; 08-12-10 om 12:23.
    3 keer links is ook rechts

  17. #36

    Standaard Re: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AUDISBY Bekijk Berichten
    Hoor het wel... succes!
    even geprobeerd, lampen eraf en weerstanden erop en verd.... het werkt !!,geen foutmeldingen met deze weerstanden.
    nu nog een keer netjes op metaal bevestigen voor de warmte.

    Raar: je hebt de weerstanden nodig om foutmeldingen te voorkomen.
    Deze weerstanden zorgen ervoor dat een vervangingsstroom onstaat van ongeveer 4 A , hierdoor vervalt het effect van stroombesparing door leds.
    Maar ja , de uitstraling veranderd wel!
    3 keer links is ook rechts

  18. #37

    Standaard Re: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

    Nou eindelijk.........

    Goed dat het werkt.....

    D.

  19. #38

    Standaard Re: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puff Bekijk Berichten
    Nou eindelijk.........

    Goed dat het werkt.....

    D.
    ik heb wat afgeggoogeld voor de waardes van deze weerstanden,nadat ik 2 waardes en vermogens had geprobeerd heb ik het opgegeven ,het forum heeft dus het antwoord!
    3 keer links is ook rechts

  20. #39

    Standaard Re: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

    Met dank aan Simon dus......

  21. #40

    Standaard Re: Vervangingsweerstand 12V 55W halogeenlamp.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puff Bekijk Berichten
    Met dank aan Simon dus......
    Simon says...
    3 keer links is ook rechts

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •