Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 34

Onderwerp: Mystery Box: Wat is dit? Alarm / startonderbreker / GPS tracker / ...

  1. #1
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Mystery Box: Wat is dit? Alarm / startonderbreker / GPS tracker / ...

    Afgelopen zaterdag mijn derde Audi op rij opgehaald: deze keer een A6 1.9TDI uit 2003. Erg blij mee

    Er is echter één prangende vraag: in de hemel zit bij de leesverlichting een keypad waarmee een code ingevoerd kan worden. De code die het zou moeten zijn heb ik, maar wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar om door het invoeren van die code iets te laten gebeuren. Als ik de auto sluit gaat ook gewoon netjes het alarm erop.

    Vooral het feit dat er tijdens het rijden een groen lampje knippert is danig irritant Ik zou dus graag willen weten of ik dit veilig kan verwijderen (afplakken kan natuurlijk altijd).

    Heeft iemand enig idee wat het is en hoe het zou moeten werken? Startonderbreker? Extra alarm? Exclusieve versie van de "hier zit een alarm in"-sticker?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door ChronoworX; 24-02-13 om 21:38. Reden: Nieuw doosje gevonden!

  2. #2
    GO FAST
    Guest

    Standaard Re: Toetsen in hemel: Wat is dit? Alarm / startonderbreker / ...

    Lijkt inderdaad op startonderbreker wat ik vaker heb gezien "vroeger".
    En als je alarm gewoon goed werkt kan je het gewoon weghalen neem ik aan of in ieder geval "wegwerken". haha

  3. #3
    audia4b8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    34
    Posts
    126
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Toetsen in hemel: Wat is dit? Alarm / startonderbreker / ...

    startonderbreker

  4. #4
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Toetsen in hemel: Wat is dit? Alarm / startonderbreker / ...

    Startonderbreker dus. Prima.

    Hoe kan ik merken dat 'ie werkt? Ik had al geprobeerd de code in te voeren, dan uit te stappen, auto op slot, auto weer van slot en dan starten. Dat ging gewoon goed. Kan er een delay op zitten dat 'ie pas na X minuten erop gaat ofzo?

  5. #5
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Toetsen in hemel: Wat is dit? Alarm / startonderbreker / ...

    Hmm, wel vreemd...ik ben gewend dat zo`n startonderbreker er na sleutel uit contact vanzelf opgaat.
    Voordat je dan weer kunt starten moet je eerst een code invoeren. Vaak te zien aan dat de lampjes op het dashboard pas gaan branden NA invoeren van de code...
    Delay zou kunnen, maar dan zou het `s morgens moeten merken.

    MAW, doet jouw startonderbreker het dus eigenlijk wel? Vooral ook omdat je continu een groen lampje hebt ipv rood?


  6. #6
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Toetsen in hemel: Wat is dit? Alarm / startonderbreker / ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    MAW, doet jouw startonderbreker het dus eigenlijk wel? Vooral ook omdat je continu een groen lampje hebt ipv rood?
    Tja, daar probeer ik dus ook achter te komen

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    105
    Kudos
    2

    Standaard Re: Toetsen in hemel: Wat is dit? Alarm / startonderbreker / ...

    Een startonderbreker die door de vorige eigenaar weer afgekoppeld was omdat het gewoon irritant is dit elke keer in te typen.
    Als je het vervelend vindt kan je misschien in de garage vragen het gewoon te verwijderen.

    Grtz

  8. Ad
  9. #8
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: Toetsen in hemel: Wat is dit? Alarm / startonderbreker / ...

    de code bestaat toevallig uit 2x de 3 en 1x de 5 en 1x de 6 (niet precies in die volgorde)

  10. #9
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Volg de draden en zie wat er gebeurt...
    Audi A2 1.4 aua

  11. #10
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.619
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Toetsen in hemel: Wat is dit? Alarm / startonderbreker / ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi drivertje Bekijk Berichten
    de code bestaat toevallig uit 2x de 3 en 1x de 5 en 1x de 6 (niet precies in die volgorde)
    en afsluiten met en hekje

  12. #11
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Toetsen in hemel: Wat is dit? Alarm / startonderbreker / ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi drivertje Bekijk Berichten
    de code bestaat toevallig uit 2x de 3 en 1x de 5 en 1x de 6 (niet precies in die volgorde)
    Bijna goed

  13. #12
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Toetsen in hemel: Wat is dit? Alarm / startonderbreker / ...

    OK, terwijl ik bezig was met het inbouwen van de nieuwe radio heb ik wat kabeltjes gevolgd en ben ik een interessant boxje tegengekomen achter het dashboardkastje:
    IMG_2091.jpgIMG_2092.jpg.

    Dit boxje bevat nergens een sticker / code / naam / whatever, dus het is in ieder geval niet iets van VAG. Er lopen allerlei kabels in, waaronder één die vanuit het knopjespaneel komt:
    IMG_2093.jpg

    En één die vanaf dit dingetje komt, die achter de achteruitrijspiegel tegen de voorruit zit geplakt:
    IMG_2097.jpg

    Op de getoonde printplaat staan de volgende termen: 'CPM-2', 'Alexander Szili' en, meest interessant: 'Mobil-GPS'. Aan die laatste zou je bijna gaan denken dat het een GPS tracker is en dat dat kleine zwarte blokje een GPS antenne is?

    Iemand een idee met deze nieuwe clues?

  14. #13
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Toetsen in hemel: Wat is dit? Alarm / startonderbreker / ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChronoworX Bekijk Berichten
    OK, terwijl ik bezig was met het inbouwen van de nieuwe radio......
    Op de getoonde printplaat staan de volgende termen: 'CPM-2', 'Alexander Szili' en, meest interessant: 'Mobil-GPS'. Aan die laatste zou je bijna gaan denken dat het een GPS tracker is en dat dat kleine zwarte blokje een GPS antenne is?

    Iemand een idee met deze nieuwe clues?
    İk zou bijna zeggen; You'r being watched

  15. #14
    flashboarder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    950
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Toetsen in hemel: Wat is dit? Alarm / startonderbreker / ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChronoworX Bekijk Berichten
    dat kleine zwarte blokje een GPS antenne is? clues?
    Lijkt idd op een GPS antenne.

  16. #15

    Standaard Re: Toetsen in hemel: Wat is dit? Alarm / startonderbreker / ...

    Kastjes met een GPS- en GSM-antenne eraan zijn 9 van de 10 keer inderdaad een track-and-trace-systeem.

  17. #16
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Toetsen in hemel: Wat is dit? Alarm / startonderbreker / ...

    Deze weer even opgerakeld. Ondertussen heb ik nog geen 100% bevestiging gevonden van wat het daadwerkelijk is.
    Echter gisteren wel iets nieuws gevonden:
    IMG_2878.jpg

    Een knopje in het vakje vlakbij de motorkaphendel (rechts in beeld is brillekoker). Ik durf 'm alleen niet in te drukken...
    Als dit een track&trace systeem is, wat zou dat knopje dan doen? Ik ben niet bekend met dat soort systemen, dus weet niet of je zoiets zou verwachten of dat dit iets specifieks is.

  18. #17
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Toetsen in hemel: Wat is dit? Alarm / startonderbreker / ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChronoworX Bekijk Berichten
    Deze weer even opgerakeld. Ondertussen heb ik nog geen 100% bevestiging gevonden van wat het daadwerkelijk is.
    Echter gisteren wel iets nieuws gevonden:
    IMG_2878.jpg

    Een knopje in het vakje vlakbij de motorkaphendel (rechts in beeld is brillekoker). Ik durf 'm alleen niet in te drukken...
    Als dit een track&trace systeem is, wat zou dat knopje dan doen? Ik ben niet bekend met dat soort systemen, dus weet niet of je zoiets zou verwachten of dat dit iets specifieks is.
    gewoon voor de deur indrukken.... niet als je nog naar je werk moet, maar als je niet meer weg hoeft...
    ik zou het niet kunnen laten.... (stickers met "don't press this button" heb ik ook moeite mee)

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    105
    Kudos
    2

    Standaard Re: Toetsen in hemel: Wat is dit? Alarm / startonderbreker / ...

    Grappig hoe je van alles blijft vinden in je wagen.
    Kan je gewoon de vorige eigenaar niet op één of andere manier achterhalen en contacteren?

    Indien dit een track and trace is vind ik het wel een gave optie waarvan ik zou wensen dat ik ze ook effectief kon gaan gebruiken.

    Grtz

  20. #19
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Toetsen in hemel: Wat is dit? Alarm / startonderbreker / ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NickBu Bekijk Berichten
    Kan je gewoon de vorige eigenaar niet op één of andere manier achterhalen en contacteren?
    Grtz
    Die heeft het systeem nooit gebruikt, dus die wist er ook niks van.

    OK, vandaag iets verder gekomen. Ik heb het aangedurft om het knopje in te drukken (wauw!). Tot nu toe knipperde op de keypad altijd een groen lampje, wat blijkbaar betekend dat de blokkering inactief is. Vandaag heb ik door iets te doen, het systeem zo ver gekregen dat 'ie daadwerkelijk het starten blokkeerde:
    - Auto van het slot, instappen, sleutel op standje contact, keypad ging nu rood oplichten;
    - Contact werd niet daadwerkelijk gemaakt (instrumentarium bleef uit) en toen ik in deze stand even wachtte, begon de claxon met enkele seconden tussenpauze heel kort en zachtjes te claxonneren;
    - De juiste code invoeren en de stroomtoevoer werd ingeschakeld en kon de auto starten.

    Het is dus in ieder geval een startonderbreker. Jammere is alleen dat ik dit niet nogmaals voor elkaar heb gekregen. Ik weet dus niet precies wat ik moet doen om het ding te (op z'n Engels) te 'armen'. Heeft iemand ervaring met dit soort dingen? Wat zou het stappenplan moeten zijn om zoiets in te schakelen? Ik kan nergens een handleiding vinden van een vergelijkbaar systeem.

    Ondertussen knutselen we door, morgen weer een dag.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    105
    Kudos
    2

    Standaard Re: Toetsen in hemel: Wat is dit? Alarm / startonderbreker / ...

    Bij onze Volvo zat het zo in elkaar dat de startonderbreker niet meteen insprong. Als je zou stilvallen bv kon je hem nog snel normaal starten. Misschien dien je ook eerst een stuk te rijden voordat hij op kan springen?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •