Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Centrale Deurvergrendeling op hol geslagen....

  1. #1

    Standaard Centrale Deurvergrendeling op hol geslagen....

    Wie heeft wat advies/ervaring met het volgende ? (A4 '97)

    Sinds kort slaat regelmatig de pomp van de Centrale Deurvergrendeling op hol... Je hoort heel duidelijk dat de pomp dan minuten lang achter elkaar, ongeveer iedere seconde aanslaat... Vreemd genoeg gaan de deuren wel het slot af, maar niet meer terug in het slot. Lijkt erop dat de CV de deuren heel veel keren achter elkaar van het slot wil halen...

    Dit gebeurt onder het rijden, maar volgens mij ook ook als hij van het contact af is...

    Zeker in de laatste situatie is dit errug vervelend:
    - Accu is 's morgens leeg
    - De deuren staan allemaal van het slot af (ik zeg niet waar ik woon... :wink: )

    Waar moet ik aan denken ?
    - Kortsluiting ergens ?
    - Alarm ?
    - Of toch maar naar de garage ermee (iemand nog een aanrader in A'dam ?)


    Wie o Wie heeft er genoeg ervaring om hier iets over te zeggen ?

  2. #2

    Standaard

    Bij mijn Audi 80 2.0E van 1992 deed de vacuumpomp van de CV ook vreemd, ik heb de pomp vervangen EN de micro-switch in de linker deurkruk.Nu drie jaar later geen last meer van gehad.Vacuumpomp opsloop gehaald voor 30 euro

  3. #3

    Standaard

    waar je ken kijken is in je kofferbak en dan even rechts in je kofferbak kleding verwijderen en naar je CV pomp kijken ik denk dat water of los kotact de boosdoener is, ik zou alle stekkers een stuk of 4 allemaal los maken en weer erin zetten, de CV zit in een schiumblok voor water maara ls er te veel water op komt dan de CV raar doen, ik had een miniscul gaatje in de vloer zitten en die kwam uit in de spatbordbak en er lag water in die ruimte..
    born this way

  4. #4

    Standaard

    Als jij je achterklep opent hoor je dan ook wat ??
    En als je jouw verlichting uitschakelt, hoor je dan de pomp ook even.
    Als dit zo is, moet je de kabel even vervangen welke vanuit de auto in de achterklep gaat.
    Door het vele open openen zit daar een kabelbreuk welke je cv van je achterklep regelt.
    Gewoon het hele stuk vervangen, is zelf heel gemakkelijk te doen.

    Ronnie

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronnie
    Als jij je achterklep opent hoor je dan ook wat ??
    En als je jouw verlichting uitschakelt, hoor je dan de pomp ook even.
    Als dit zo is, moet je de kabel even vervangen welke vanuit de auto in de achterklep gaat.
    Door het vele open openen zit daar een kabelbreuk welke je cv van je achterklep regelt.
    Gewoon het hele stuk vervangen, is zelf heel gemakkelijk te doen.

    Ronnie
    Ronnie,

    Het heeft volgens mij weinig te maken met de achterklep. Ook als ik deze niet gebruik dan kan de pomp op hol slaan.

    Ik ben ook aan het alarm aan het denken. Dit deed een tijd terug ook erg vreemd (tot groot ongenoegen van alle buren...) Wellicht dat dit alarm de pomp aan blijft sturen om de deuren te openen ?

    Groet,
    caspar


  6. #6

    Standaard

    Oke, mooi vervelend dus.
    Heb jij zo'n texalarm zomaar een vraagje.

    Ronnie

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronnie
    Oke, mooi vervelend dus.
    Heb jij zo'n texalarm zomaar een vraagje.

    Ronnie
    De werkelijkheid is nog iets vervelender. Ik heb geen idee wat er in zit.

    Toen ik hem kocht zat dit alarm er in:
    - Geen merk/type erop
    - een enorme hoeveelheid kabels in en uit...
    :cry:

    Groetjes,
    Caspar

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Als het een tex is wat meestal wordt gemonteerd bij Audi, zit er vast een sticker op het alarm.

    Als je wilt weten waar die meestal wordt ingebouwd stuur mij dan even een mail, deze info beter niet op een forum.
    Maar je hebt hem waarschijnlijk al gevonden.

    Ronnie

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •