Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 25 van de 25

Onderwerp: Digitale turbodrukmeter (in FIS)

  1. #21
    DutchDaddy
    Guest

    Standaard

    Verassingen
    Ikke nix zeggen, laat Michel dit zelf maar doen.

    @ Rick, begrijpt ik, voorlopig wonen wij hier nog de komende twee jaar en da's op zo'n uurtje rijden bij AWE vandaan.....

  2. #22
    Henry B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Digitale turbodrukmeter (in FIS)

    Even een heeeel oud topic omhoog halen. Ik ben op zoek naar een mooie manier om een turbodrukmeter te maken zonder in het dasboard te moeten boren of zagen.
    Er kwamen een aantal opties voorbij maar ik vond ze tot nu toe niet echt interessant op 1tje na. De opties die ik gevonden heb:

    - Analoge meter plaatsen op de A stijl. ( Ben ik zelf niet zo kapot van omdat er bij mij al een luidspreker in de A stijl zit.)
    - Analoge meter plaatsen op de stuurkolom. ( Fabrikant Podi verkoopt kapjes hiervoor,maar naar mijn idee neemt dat gedeeltelijk het zicht weg van de achterliggende meters.)
    - Analoge meter plaatsen in de ruimte net achter je versnellingspook. ( Fabrikant Osir USA verkoopt passende beugels hiervoor.)
    - Analoge meter plaatsen in 1 van de luchtroosters dmv een plastic adatortje.
    - Digitale meter plaatsen in 1 van de luchtroosters. ( P3Cars verkoopt complete meters die in het luchtrooster geintregeerd zitten. Mooi maar schrikbarend duur. $ 639,- en dan
    moet er nog een losse druksensor bijgekocht worden.)
    - Losse module plaatsen die op de CANbus aangesloten zit. Alle informatie (naast turbodruk nog vele andere interessante gegevens van de auto) wordt weergegeven op je bestaande display tussen je klokken op het dashboard. ( Fabrikant Auto-polar verkoopt dit onder de naam PolarFIS.)

    Is er iemand hier die dit laatste systeem kent en het in zijn auto heeft? De prijs is heel wat vriendelijker dan die van P3Cars. ( €274,-)
    Hier een linkje naar de website: http://www.auto-polar.com/products/polarfis-advanced/
    Hier een filmpje hoe je het monteert en hoe het werkt: https://www.youtube.com/watch?v=1Bp5MxLMbaM

  3. #23
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Digitale turbodrukmeter (in FIS)

    Heb er nu een halfjaartje een VFIZ inzitten en dat bevalt me uitstekend. Turbodruk was even uitzoeken maar bleek uiteindelijk een simpele instelling te zijn. (De VFIZ autodetecteerde mijn ECU als TFSI en dat moest dus EarlyTFSI zijn). In de VFIZ zit ook een VCDS-achtig iets waarmee je dus de stuurunits uit kunt lezen.
    Er is o.a. ook nog een FISControl in duitsland die naar ik meen nog steeds doorontwikkeld wordt en ik vond vorig jaar ook nog een obscure module in rusland die het BIS scherm vervangt door een hoog-resolutieversie. Die zag er wel super uit maar support is een groot vraagteken.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  4. #24

    Standaard Re: Digitale turbodrukmeter (in FIS)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henry B Bekijk Berichten
    Is er iemand hier die dit laatste systeem kent en het in zijn auto heeft? De prijs is heel wat vriendelijker dan die van P3Cars. ( €274,-)
    Hier een linkje naar de website: http://www.auto-polar.com/products/polarfis-advanced/
    Hier een filmpje hoe je het monteert en hoe het werkt: https://www.youtube.com/watch?v=1Bp5MxLMbaM
    Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt me een leuke uitbreiding op het FIS!

  5. #25
    Blaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    569
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Digitale turbodrukmeter (in FIS)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aard Bekijk Berichten
    Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt me een leuke uitbreiding op het FIS!
    Ik denk dat je weinig ervaringen zult krijgen hier aangezien de PolarFIS alleen op VW of Audi A3 8P werkt.
    Fiscontrol zou mijn keuze zijn. Die hebben nu zelfs een LITE versie die een stuk vriendelijker geprijsd is. (€269,-)
    Klik hier voor de B7 versie
    smile!


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •