Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Weggesleept als foutparkeerder, bij ophalen auto diverse foutmeldingen in combi-instrumentarium

  1. #1
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Weggesleept als foutparkeerder, bij ophalen auto diverse foutmeldingen in combi-instrumentarium

    A4 2.0TDIe dec-2012, stond geparkeerd (laden / lossen, maar het is zondag dacht ik) op elektronische handrem + versnelling in vrij + actief alarm.
    Is weggesleept door parkeerbeheer
    * zonder deur te hebben geopend
    * achterwielen in juk = voorwielen op de weg

    Dan denk ik: handrem actief en toch gaan rijden? stuurslot geen beperking? (voorwielen stonden weliswaar recht / niet gedraaid)? alarm zal wel zijn gaan loeien-> wat doet dit af fabriek-systeem nog meer qua blokkeringen?

    Hoe dan ook: bij ophalen auto in ieder geval geen exterieurschade. Maar bij het wegrijden uit de stalling van parkeerbeheer, werd ik direct overladen met visuele en akoestische foutmeldingen:
    * Stabiliseringscontrole (ESC/ABS): Storing: zie wagendocumentatie
    * Start-stop-Systeem: systeemstoring Functie niet beschikbaar
    * Parkeerrem!

    Zelf kon ik wel rijden en ook de parkeerrem leek wel gewoon te werken.
    Uiteraard de dienstdoende persoon van parkeerbeheer erbij gehaald, deze kon niet anders dan schadeformulieren overleggen welke ik evt. kan indienen.
    Ook werd gezegd dat mogelijk na het rijden van enkele meters de storingen 'zichzelf' resetten.
    En dat laatste lijkt inderdaad gebeurd te zijn, de meldingen zijn na circa 10 minuten rijden verdwenen.

    Maar goed, ik denk dan die meldingen ontstaan ergens door en worden niet voor niks weergegeven. Dat de meldingen verdwenen zijn, wil niet zeggen dat een storing automatisch wordt opgelost? Wat denken jullie?
    - hoe ontstaan de storingen/ meldingen?
    - waarom verdwijnen de meldingen later na kort te hebben gereden?
    - is er nog reden voor zorg en moet ik toch naar de garage (zonder nu actieve storingen in beeld te hebben?

    Alvast dank voor de wijze tips!
    Laatst gewijzigd door CCJ; 12-01-14 om 16:10.

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.318
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Weggesleept als foutparkeerder, bij ophalen auto diverse foutmeldingen in combi-instrumentarium

    Gewoon ff uitlezen met vagcom, kijken wat er staat.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Weggesleept als foutparkeerder, bij ophalen auto diverse foutmeldingen in combi-instrumentarium

    Auto is verplaatst met achterwielen stil, en voorwielen rijdend. Vind ABS etc niet leuk. Reset zichzelf idd bij normaal rijden. Zelfde fenomeen krijg je als je 20" velgen hebt, en er een reservewiel oplegt wat eigenlijk niet de goede maat is. Dan is het ook kermis.

  4. #4

    Standaard Re: Weggesleept als foutparkeerder, bij ophalen auto diverse foutmeldingen in combi-instrumentarium

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Auto is verplaatst met achterwielen stil, en voorwielen rijdend. Vind ABS etc niet leuk. Reset zichzelf idd bij normaal rijden. Zelfde fenomeen krijg je als je 20" velgen hebt, en er een reservewiel oplegt wat eigenlijk niet de goede maat is. Dan is het ook kermis.
    Wat ik dan erger vind is het diff wat behoorlijk op zijn donder krijgt als je met 2 maten rijd , dus altijd als je geen Quattro rijd dezelfde wielen aan de voorkant.
    Vraag : Speelt dit bij een Quattro ook aan de achterkant?
    3 keer links is ook rechts

  5. #5
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Weggesleept als foutparkeerder, bij ophalen auto diverse foutmeldingen in combi-instrumentarium

    Yup, eigenlijk alle 4 de wielen gelijk, zelfs profiel. Mag geloof ik 2 a 3 mm afwijken volgens Audi. Praktijk moet het diff er wel tegenkunnen, mits je dit geen 10000km doet natuurlijk..


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Weggesleept als foutparkeerder, bij ophalen auto diverse foutmeldingen in combi-instrumentarium

    Heb je al eens gekeken naar het systeem van een differentieel? Het maakt volgens mij helemaal niets uit of een wiel sneller draait dan een ander. Er slipt namelijk niets, het is gewoon door tandwielen overgebracht.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Fileifferential_free.png
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  7. #7
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Weggesleept als foutparkeerder, bij ophalen auto diverse foutmeldingen in combi-instrumentarium

    Ik heb natuurlijk geen Quattro en het ging niet om het rijden met verschillende wielen... maar ik ben blij met jullie reacties, dank!
    Auto rijdt trouwens prima, i.v.m. 30.000km staat er eind van de maand een bezoek aan de dealer gepland... zal dan in ieder geval aangeven dat ze goed naar de storingsmeldingen moeten kijken of zij nog wat zien. Nogmaals dank / groet, Hans

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •