Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Retrofit Dimmende binnenspiegel deel 40.000 (maar nu Facelift A5) Alles uitgelegd.

  1. #1
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Retrofit Dimmende binnenspiegel deel 40.000 (maar nu Facelift A5) Alles uitgelegd.

    Het hele forum staat vol met enthousiaste retrofit verhalen over de binnenspiegel.

    Ook ik ben reeds besmet, maar heb een vraagje.

    Kufatec set. Waar haal ik de plus vandaan (iets van zekering 5 staat me bij).

    Maar belangrijker. Er is een kabeltje dat leeslampje heet. Nu herinner ik me iets van pootje 1 in de connector van het leesgebeuren.
    Maar ik heb een FL eind 2012 en die pen is al bezet.

    Wat doet die pen trouwens? De spiegel heeft volgens mij nl alleen maar geschakelde plus en massa nodig.

    En waar sluit ik de dimbare buitenspiegel draden op aan? Dat is namelijk mijn volgende project, dus zou leuk zijn als ik die draden vast op de juiste plek aangesloten heb.

    Groetjes, Peter

    EDIT: Dat leeslampje draadje gaat bij de facelift in de grote zwarte connector in het leeslampding. Om precies te zijn in gaatje 6... (die is nog vrij)
    Doe je het leeslampje aan in het donker om je lippen te stiften dan zal de spiegel ondanks het felle licht van het leeslampje niet dimmen.

    Er zijn nog 2 draden die helemaal naar R achter getrokken moeten worden. Deze komen op pin 14 van de boordnetmodule rechts achterin. De functie daarvan is dat als je achteruit schakelt de spiegel stopt met dimmen.
    En de andere komt op pin 32, iets met de luchtvochtigheidssensor voor de 3 zone klima. (dat nut snap ik niet helemaal, maar vooruit...)
    Laatst gewijzigd door PeEtron; 14-02-13 om 22:30. Reden: Info toegevoegd.

  2. #2
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Retrofit Dimmende binnenspiegel deel 40.000 (maar nu Facelift A5)

    Blij dat je dat wilt uitzoeken peter. Want dat is ook 1 van mijn volgende retrofits. Aangezien ik ook automatisch dimmende en inklapbare spiegels heb geretrofit. Volgende zal dus ook automatisch dimmende binnenspiegel zijn.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  3. #3
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Retrofit Dimmende binnenspiegel deel 40.000 (maar nu Facelift A5)

    Als je een Kufatec kabelset koopt, krijg je ook een aansluithandleiding. Daar staat alles keurig beschreven. Ik heb het door Leon van Audiwereld laten toen destijds maar met mijn huidige kennis van zaken zou ik het ook zelf kunnen doen. De Kufatec kabelset is compleet dus er hangen ook kabels voor de dimbare buitenspiegels.

    Ik zie de handleiding er niet bij staan maar je kan, denk ik die van A4 B8 gebruiken.

    Hier is iig een link naar de spiegel met bijbehorende kabelset. Kost maar 200 euro

    http://www.kufatec.de/shop/de/Audi/A...gel-Audi-A5-8T

  4. #4
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit Dimmende binnenspiegel deel 40.000 (maar nu Facelift A5)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Als je een Kufatec kabelset koopt, krijg je ook een aansluithandleiding. Daar staat alles keurig beschreven. Ik heb het door Leon van Audiwereld laten toen destijds maar met mijn huidige kennis van zaken zou ik het ook zelf kunnen doen. De Kufatec kabelset is compleet dus er hangen ook kabels voor de dimbare buitenspiegels.

    Ik zie de handleiding er niet bij staan maar je kan, denk ik die van A4 B8 gebruiken.

    Hier is iig een link naar de spiegel met bijbehorende kabelset. Kost maar 200 euro

    http://www.kufatec.de/shop/de/Audi/A...gel-Audi-A5-8T
    Dat is het juidt, er is geen handleiding voor bij Kufatec.

    En ja, de draden voor dimmende buitenspiegels zitten er aan. Maar waar knopen we die vast?

  5. #5
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Retrofit Dimmende binnenspiegel deel 40.000 (maar nu Facelift A5)

    Je moet niet bij de complete set kijken maar die ene van alleen de kabel (dus zonder spiegel).

    http://www.kufatec.de/shop/de/Audi/A...gel-Audi-A4-8K

    Die kabels gaan in de stekkers van de spiegels afaik. Ik weet niet precies hoe het zit maar wellicht kan @Peeet een uitsluitsel geven. Volgens mij heeft hij het onlangs gedaan in zijn B8.


  6. #6
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Retrofit Dimmende binnenspiegel deel 40.000 (maar nu Facelift A5)

    Je moet trouwens een klanten- en bestelummer hebben om bij de download te kunnen. Op het net zal die ongetwijfeld ergens rondzwerven.

  7. #7
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit Dimmende binnenspiegel deel 40.000 (maar nu Facelift A5)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Je moet trouwens een klanten- en bestelummer hebben om bij de download te kunnen. Op het net zal die ongetwijfeld ergens rondzwerven.
    Ja, dat is het lullige. Mijn bestelnummet etc werkt dus niet.

    dus wie o wie heeft de installatie handleiding voor de A4 B8?

  8. Ad
  9. #8
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit Dimmende binnenspiegel deel 40.000 (maar nu Facelift A5)

    Ok guys,

    Alles werkt en is duidelijk. Ik kan zelfs mijn lippen stiften zonder dat de spiegel dimt.

    Ik wijzig even de beginpost voor de exacte toevoegingen.

    Peter

  10. #9
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit Dimmende binnenspiegel deel 40.000 (maar nu Facelift A5)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fokkert Bekijk Berichten
    Blij dat je dat wilt uitzoeken peter. Want dat is ook 1 van mijn volgende retrofits. Aangezien ik ook automatisch dimmende en inklapbare spiegels heb geretrofit. Volgende zal dus ook automatisch dimmende binnenspiegel zijn.

    Ik heb nog een spiegel voor de NIET facelift liggen. Doe eens een leuk bod...:-) (als dit niet mag van de moderator, dan bericht graag verwijderen)

  11. #10
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Retrofit Dimmende binnenspiegel deel 40.000 (maar nu Facelift A5) Alles uitgele

    Adverteren mag idd niet. Ik heb trouwens ook lane assist dus het is niet makkelijk om een goede gebruikte spiegel te vinden.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  12. #11
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit Dimmende binnenspiegel deel 40.000 (maar nu Facelift A5) Alles uitgele

    Hierbij de installatie handleiding.

    Ook voor de A4 B8 natuurlijk
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  13. #12
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit Dimmende binnenspiegel deel 40.000 (maar nu Facelift A5) Alles uitgele

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fokkert Bekijk Berichten
    Hierbij de installatie handleiding.

    Ook voor de A4 B8 natuurlijk

    Dank Fokkert,

    Ik had hem al van Kufatec gekregen. Wel stom trouwens dat ze hem niet op de site hebben staan bij A5...

    Peter

  14. #13
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit Dimmende binnenspiegel deel 40.000 (maar nu Facelift A5) Alles uitgele

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5 Fan Bekijk Berichten
    Dank Fokkert,

    Ik had hem al van Kufatec gekregen. Wel stom trouwens dat ze hem niet op de site hebben staan bij A5...

    Peter
    Geen probleem Peter. Ik heb hen gewoon een mailtje gestuurd met mijn factuur erbij. Toen hebben ze het pdf'je per mail gestuurd.

    Heb jij toevallig nog een handleiding van Kufatec liggen voor de retrofit van een ADS schakelaar voor de facelift?

    Stef
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  15. #14
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit Dimmende binnenspiegel deel 40.000 (maar nu Facelift A5) Alles uitgele

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fokkert Bekijk Berichten
    Geen probleem Peter. Ik heb hen gewoon een mailtje gestuurd met mijn factuur erbij. Toen hebben ze het pdf'je per mail gestuurd.Stef

    Dat heb ik dus ook gedaan....:-)


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fokkert Bekijk Berichten
    Heb jij toevallig nog een handleiding van Kufatec liggen voor de retrofit van een ADS schakelaar voor de facelift?

    Stef


    Sorry, gewoon gedaan wat elders in dit forum staat. To easy. Was nog makkelijker dan mn spiegel...:-)

    Peter
    Laatst gewijzigd door PeEtron; 16-02-13 om 12:49.

  16. #15

    Standaard Re: Retrofit Dimmende binnenspiegel deel 40.000 (maar nu Facelift A5) Alles uitgele

    De complete DIY -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1536915

    Voor retrofit automatische dimbare binnenspiegel met kopmas functie
    En aansturing naar de automatische dimbare buitenspiegels, die ook nog eens electrisch opklapbaar zijn.

    Geschikt voor A4-B8 & A5 & (Q5 iets anders maar manier is hetzelfde)

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •