Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: [Velgen] Rechten van velgen & rijden met 2 verschillende ET waarden

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    37
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard [Velgen] Rechten van velgen & rijden met 2 verschillende ET waarden

    Ik heb volgende probleem voor,

    1. Na uitzoeken naar het probleem van een kloppend geluid tijdens het tijden ben ik uitgekomen dat er bult op mijn 2 rechtste velgen te merken valt, mijn garagist adviseerde deze te laten rechten.
    Nu heb ik daar toch wat bang van en weet niet welke methodes ze toepassen, iemand ervaring/mening?

    2. Nu om snel terug de baan op te kunnen zonder problemen had ik besloten 2 nieuwe velgen te bestellen, volgens alle voorschriften zou dit met een ET waarde van 45 zijn. Dus zijnde dezelfde besteld. Helaas, na bezoek bij mijn garagist (2de hands audi bij hem aangekocht incl. de velgen) toch uitgelegt dat ik dat probleem had met mijn velgen en dat ik er nieuwe opgelegt had. Nu na praten zei hij dat hij meestal ET waarde 35 op zijn autos legt die hij verkoopt.
    Vandaag eindelijk tijd gehad te hebben na drukke periode toch eens nagezien hoever de velgen in mijn kassen zitten en erop uitgekomen dat ik 2x ET 35 (links) en 2x ET 45 (rechts) heb.
    Morgen komt mijn Winterset erop (band+velg), maar wilde toch al even informatie vergen om te kijken of dit mijn wegligging of andere problemen zou kunnen veroorzaken?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: [Velgen] Rechten van velgen & rijden met 2 verschillende ET waarden

    Links en rechts andere velgen/band is nooit slim(mag zelfs officieel niet volgens mij)
    Je zou kunnen kijken naar voor achter dus ET 35 voor ofzo en de ET45 achter. lijkt me voor het gevoel tijdens het rijden in ieder geval beter.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: [Velgen] Rechten van velgen & rijden met 2 verschillende ET waarden

    Of een setje spacers.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •