Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Xenon diagonaal gedraaid

  1. #1

    Standaard Xenon diagonaal gedraaid

    Ik heb 2 nieuwe koplampen van depo op mijn A6 C5, nu heb ik een hid kit erin zitten maar merk ik dat de linker koplamp niet recht schijnt uit de projector.

    De koplampen zitten goed vast en kunnen niet bewegen bijna, zelfs als ik de schroeven boven op los maak.

    Weet iemand hoe ik de linker koplamp recht krijg?

    Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon diagonaal gedraaid

    Chinese xenonlampen? Lekker scheef in de fittingen gekleid?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon diagonaal gedraaid

    Het korte antwoord: niet. HID kits zijn altijd rotzooi. Ik heb werkelijk nog nooit iemand op de weg gezien met niet OEM xenon wat niet verblindend was. De hotspot van de verlichting zit compleet verkeerd daardoor lijkt het of de lens gedraait zit.

    mijn advies:
    1. Stap af van de HID kit en koop een goede halogeen lamp (Phillips of Osram). lichtopbrengst zal minder zijn dan xenon maar het werkt in ieder geval en verblind niet.
    2. Als je persee xenon wil, koop of xenon koplampen van een A6 met bijbehorende hoogte regeling, of koop een retrofitlab set.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  4. #4

    Standaard Re: Xenon diagonaal gedraaid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lesley Bekijk Berichten
    Het korte antwoord: niet. HID kits zijn altijd rotzooi. Ik heb werkelijk nog nooit iemand op de weg gezien met niet OEM xenon wat niet verblindend was. De hotspot van de verlichting zit compleet verkeerd daardoor lijkt het of de lens gedraait zit.

    mijn advies:
    1. Stap af van de HID kit en koop een goede halogeen lamp (Phillips of Osram). lichtopbrengst zal minder zijn dan xenon maar het werkt in ieder geval en verblind niet.
    2. Als je persee xenon wil, koop of xenon koplampen van een A6 met bijbehorende hoogte regeling, of koop een retrofitlab set.
    niets meer aan toe voegen, amen!

  5. #5

    Standaard Re: Xenon diagonaal gedraaid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lesley Bekijk Berichten
    Het korte antwoord: niet. HID kits zijn altijd rotzooi. Ik heb werkelijk nog nooit iemand op de weg gezien met niet OEM xenon wat niet verblindend was. De hotspot van de verlichting zit compleet verkeerd daardoor lijkt het of de lens gedraait zit.

    mijn advies:
    1. Stap af van de HID kit en koop een goede halogeen lamp (Phillips of Osram). lichtopbrengst zal minder zijn dan xenon maar het werkt in ieder geval en verblind niet.
    2. Als je persee xenon wil, koop of xenon koplampen van een A6 met bijbehorende hoogte regeling, of koop een retrofitlab set.
    Fijn en pijnlijk antwoord, thx. Net mijn oem allroad koplampen verkocht omdat de stelmoter niet werkte op mijn A6 C5 uit 1999.
    Daarom depo koplampen met hid kit genomen, 1 en al spijt merkte ik al. Maar das zojuist vergroot, maar super dank voor de info. Ik haat verblinding namelijk.

    Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon diagonaal gedraaid

    Er zijn wel halogeenlampen met hogere opbrengst van Philips of Osram. Heb ik positieve ervaringen mee.

    Maar Retrofitlab kan ook, veel beter dan die chinese sets.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon diagonaal gedraaid

    Je kan ook proberen om een HID kit te nemen met toevoeging R. Daarmee zit het lichtpunt op dezelfde afstand als bij halogeen lampen. Het geeft overigens nog steeds geen garantie dat je een optimaal lichtbeeld hebt.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  8. Ad
  9. #8
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.902
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon diagonaal gedraaid

    Kolder!
    Als je bij Retrofitlab kijkt dan kun je wel degelijk goeie HID setjes kopen
    Daarnaast is het afstellen van de lampen een Prè!
    Halogeen lampen hebben een andere afstelling als Xenon
    Vaak kopen mensen een HID setje en knallen deze regelrecht in hun koplamp
    Waardoor je dus mensen gaat verblinden
    Een Xenon setje reflecteert het licht op de witte strepen beter als een halogeen setje waardoor je dus een betere zicht hebt (mijn ervaring)

    Dus gewoon je koplampen af laten stellen is de beste medicijn incl een fatsoonlijk HID setje
    niet z`n knaken setje van Ali,Wish of van 1 of andere tuning shops
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  10. #9

    Standaard Re: Xenon diagonaal gedraaid

    Ik heb een setje van hidxenonverlichting.nl, dit was mijn derde setje en als enigste met goede lampen. de andere 2 waren 30 euro setjes van andere aanbieders wat echt niks was elke keer.

    De koplampen zijn van depo, volgens mij is dat dan toch niet echt Chinese meuk toch?

    De koplampen zijn projector voor dim licht trouwens.



    Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk

  11. #10
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.902
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon diagonaal gedraaid

    Dimlicht maakt niks uit
    Het is puur een kwestie van afstellen
    Je dimlicht projector is gemaakt voor een halogeen lamp
    En niet voor een HID setje ongeacht merk

    Vraag maar eens na bij een garage
    En je zult merken dat er voor Xenon en of Halogeen een andere afstelling is vereist

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  12. #11

    Standaard Re: Xenon diagonaal gedraaid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Krijn84 Bekijk Berichten
    Ik heb een setje van hidxenonverlichting.nl, dit was mijn derde setje en als enigste met goede lampen. de andere 2 waren 30 euro setjes van andere aanbieders wat echt niks was elke keer.

    De koplampen zijn van depo, volgens mij is dat dan toch niet echt Chinese meuk toch?

    De koplampen zijn projector voor dim licht trouwens.



    Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk
    Depo is echt aftermarket en zeker niet het beste wat er te krijgen is

  13. #12

    Standaard Re: Xenon diagonaal gedraaid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vintiem Bekijk Berichten
    Depo is echt aftermarket en zeker niet het beste wat er te krijgen is
    Nee oké dat het niet het beste wat er te krijgen was zag ik al aan de prijs. Maar ik vond 250 ook nou weer niet heel goedkoop ook

    Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk

  14. #13

    Standaard Re: Xenon diagonaal gedraaid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Dimlicht maakt niks uit
    Het is puur een kwestie van afstellen
    Je dimlicht projector is gemaakt voor een halogeen lamp
    En niet voor een HID setje ongeacht merk

    Vraag maar eens na bij een garage
    En je zult merken dat er voor Xenon en of Halogeen een andere afstelling is vereist

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    De afstelling is inderdaad anders, ik stel me lampen altijd zelf. Alleen dat diagonaal is nogal een dingetje om te stellen ben ik achter. Over verblinding ben ik nog steeds aan het twijfelen, ik moet het maar eens testen om duidelijkheid te krijgen. Want zouden ze verblinden als ik ze goed heb afgesteld, de reacties zijn wat verschillend hier.
    Lastig om dan overtuigd te zijn, ik gebruik altijd een weg in de polder met reflector paaltjes om duidelijk te zien hoe de straal van mijn koplampen staan en ze dan lichtelijk schuin naar beneden af te stellen natuurlijk.

    Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk

  15. #14

    Standaard Re: Xenon diagonaal gedraaid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Krijn84 Bekijk Berichten
    Nee oké dat het niet het beste wat er te krijgen was zag ik al aan de prijs. Maar ik vond 250 ook nou weer niet heel goedkoop ook

    Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk
    Helemaal mee eens, 250,- is zeker stevig aan de prijs. Zeker voor wat je krijgt

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •