Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Barsten in matrix LED koplampen

  1. #1
    Wally0's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Barsten in matrix LED koplampen

    Hallo liefhebbers,

    Bij mijn uit Duitsland afkomstige Audi S4 (2017) zijn barsten te zien in het kunststof van de matrix led koplampen. Zowel links als rechts is de schade identiek en het lijkt echt in het kunststof zelf te zitten. Langs de buitenkant is er niks te voelen. Afhankelijk van de positie waarvan je ernaar kijkt zijn ze soms minder zichtbaar. Ik stoor me er echter wel aan. Heeft iemand enig idee waardoor dit komt, is hier sprake van een productiefout en kan ik hier bij de NL dealer op enige service rekenen?

    Bij voorbaat dank!

    IMG_4766.jpgIMG_4765.jpgIMG_4764.jpgIMG_4763.jpgIMG_4762.jpg

  2. #2

    Standaard Re: Barsten in matrix LED koplampen

    Poeh dat zijn idd barstjes lijkt wel alsof er misschien een keer iets verkeerd is gegaan met het poetsen / polijsten van een motorkap en dat daarbij het glas deels is meegenomen (en te warm is geworden) het kan ook zijn dat de motorkap een keer is gespoten en is afgenomen voor het spuiten met een ontvetter of iets in die richting en dat dit misschien heeft gereageerd met het plastic / kunsstof van de koplamp. Zelf ben ik niet bekend met dit fenomeen bij de A4 / A5 koplampen het lijkt alsof het vrij uniek is wat maakt dat ik zou denken dat het komt doordat er een keer iets met de lampen is gebeurd waarbij het kunststof uiteindelijk deze scheurtjes is gaan vertonen. Veroudering door UV licht bij kunststof is meestal ook niet zo lokaal. Wel balen want potentieel een dure grap, losse kale units en dan lampen en stuurmodules overzetten is waar je dan al snel aan moet denken. Je kunt het bij Audi altijd proberen mogelijk wel degelijk een bekend euvel. Ik zie wel dat er uit China nieuwe koplampglazen te koop worden aangeboden misschien zijn die ooit beschadigd geweest en vervangen door NON oem China varianten (ik zou me kunnen voorstellen dat zoiets merkloos misschien wel vreemde verouderingsverschijnselen kan gaan vertonen?) ? Zie hier een voorbeeld van losse glazen (die worden door Audi in ieder geval niet los verkocht dus dit is absoluut een reproductie waarvan je niet weet wat de kwaliteit is).

    https://nl.aliexpress.com/i/40000510...yAdapt=glo2nld

    https://xenonled.eu/product/audi-a4-...ght-headlight/

    http://www.headlight-headlamp.com/Au...hange-Fix.html

    Maar het blijft gissen (en dat is vaak missen) wat er is gebeurd..
    Laatst gewijzigd door JINXED; 12-10-21 om 10:21.

  3. #3

    Standaard Barsten in matrix LED koplampen

    Ik had dat op de Polo, ook meegemaakt, rechter achterlicht, was altijd vochtig.
    Achterlicht gedemonteerd en met warme lucht droog geblazen.
    Kunststof glas was nog een beetje vervuild van groene aanslag, schoon gemaakt met dasty en water.
    Schoon gespoeld en weer met warme lucht schoon geblazen, perfect zag het weer uit.
    Terug gemonteerd, na 2 dagen zag ik precies dezelfde barstjes/scheurtjes in het kunststof glas, als op jou foto’s.

    Dus ik denk ook een te agressief schoonmaak middel of poets middel

    Peeet

    Gelukkig kost me een nieuw 2e hands achterlicht me maar 25€ op MP, deze is ook nooit meer vochtig geweest.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #4
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Barsten in matrix LED koplampen

    Zelf ook een keer dom geweest om een te agressieve middel te gebruiken op een achterlicht, kreeg toen ook soortgelijke barstjes te zien. Je kan echter natuurlijk altijd een poging wagen bij de dealer of zij je kunnen helpen.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  5. #5
    Wally0's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Barsten in matrix LED koplampen

    Bedankt voor jullie reacties! Een te agressief poetsmiddel lijkt me ook een plausibele verklaring. Ik ga in ieder geval eens langs bij de dealer. Mocht dat niet lukken dan ga ik afwegen welke optie beste is; glas zien los te prutsen en vervangen met de china glazen, of 2e hands units kopen en die er in zetten. Wordt vervolgd...


  6. #6
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Barsten in matrix LED koplampen

    Check anders even bij Coen Donkers in Veghel (Audiparts) @audimannetjes. Zij hebben veel onderdelen.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    25
    Posts
    39
    Kudos
    0

    Standaard Re: Barsten in matrix LED koplampen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wally0 Bekijk Berichten
    Bedankt voor jullie reacties! Een te agressief poetsmiddel lijkt me ook een plausibele verklaring. Ik ga in ieder geval eens langs bij de dealer. Mocht dat niet lukken dan ga ik afwegen welke optie beste is; glas zien los te prutsen en vervangen met de china glazen, of 2e hands units kopen en die er in zetten. Wordt vervolgd...
    Als je voor andere plastic kappen gaat om erop te zetten lijkt mij het beste plan.

    Let wel op als je het van Ali koopt dat het dezelfde kwaliteit is die orgineel wordt geleverd. Want als het al ander plastic is of de bouwstoffen anders zijn, is het al erg snel heel andere kwaliteit.

    Denk aan: eerder verkleuren, dof worden, gele aanslag, minder sterk, enz.


    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door BodhiM; 16-11-21 om 11:54.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •