Tegen deuken gaat het niet helpen. Je kunt je beter afvragen waarom je het dan doet, voor de volgende eigenaar? Op deze manier is het net een nieuw bankstel kopen en er hoezen overheen doen.
Beste Audi mede liefhebbers,
Ik wil binnenkort een Audi A7 kopen. Maar nu maak ik me zorgen, dat er deuken en of krassen opkomen over tijd. Nou zat ik te denken, kan wrappen van mijn A7 de bescherming geven tegen krassen of deukjes? Ik heb helemaal geen ervaring met wrappen, dus vandaar de vraag.
Alvast zeer bedankt.
Tegen deuken gaat het niet helpen. Je kunt je beter afvragen waarom je het dan doet, voor de volgende eigenaar? Op deze manier is het net een nieuw bankstel kopen en er hoezen overheen doen.
@tom
Ik zou de A7 niet meer willen verkopen. Die zal voor altijd bij mij blijven. Alleen ik ben heel zuinig met mijn spullen. Dat heb ik met alles. Auto's, computers, mobiels enz. Als ik je reactie lees begrijp ik ervan dat wrappen wel tegen krassen werkt maar niet tegen deukjes. Werkt wrappen ook tegen steenslagen? Zal wrappen ook beschreming geven tegen als op parkeerplek de deur van je naaste auto tegen mijn auto komt?
Wat wil je nu precies, een volledige wrap of transparante folie op strategische plaatsen?
Een volledige wrap is gewoon een gekleurde plakfolie over je hele auto. Natuurlijk beschermt dat tegen steenslag maar het is nooit zo mooi als lak. Voor de prijs van een complete wrap kun je ook na een aantal jaren de auto deels laten spuiten als er schade is.
Voor steenslag zou je de voorkant in PFF kunnen laten zetten. Daarna in de glascoating. Je hebt dan het de glans en kleur van een echte lak en bescherming van een wrap. Maar laat het wel door een goede specialist doen. Informeer eens bijvoorbeeld bij @Jurgh www.detailing.nl. Die doen dat bijna dagelijks
Kleur wrap op een mooie auto is voor mij altijd iets goedkoops
Wrappen is prima als je de kleur van je auto niks vindt, of als je 'm (tijdelijk) een ander uiterlijk wilt geven. Het is goedkoper dan overspuiten en is om te draaien. Theoretisch houdt het de lak eronder mooi, maar wat heb je daaraan als je 'm toch niet ziet...
Overigens zijn we nu wel op het moment aangeland waarop we niet meer kunnen zeggen dat we een auto met verbrandingsmotor voor de eeuwigheid kopen, maar dat is een andere discussie...
Ik wil graag mijn auto bescherm tegen veel voorkomende gebruikssporen. Zoals steenslagen, krassen, parkeerdeukjes waarneer mensen hun auto deur open gooien enz. Ik dacht dat als ik mijn geheel auto wrappen, dat ik dan veel minder last krijg van zulke punten. Ik loop nu al met mijn A3 uit 2007 tegen bovengenoemde punten.
Een bra blijft zand onder zitten, dus je lak gaat eraan als je dit te lang laat zitten
Paint protection film is enorm duur om goed aan te laten brengen met het juiste materiaal, zo'n 3000 euro voor een hele auto
Daarnaast loop je ook risico dat als je auto ooit spuitwerk heeft gehad, je lak meekomt als de folie er al lang op zit mocht je het willen vervangen. paint protection film wordt na enkele jaren ook lelijk (geel/dof)
bescherming tegen deuken bestaat niet, de beste bescherming gebruik ik altijd al: nooit vooraan parkeren
In mijn beleving is het gewoon jouw gedrag wat het meeste helpt, m.a.w, kijk bij parkeren waar je hem neer zet, liefst ruim weg van anderen maar als dat niet kan kijk dan waar je naast staat, een of andere oude toyota corolla vol met schades zetten we hem niet naast, dan rijd ik nog wel een rondje, en niet naast een boodschappen karretjes overdekking bijv of poolse kentekens, werkbusjes dat soort grappen.
Parkeergarage liefst aan 1 kant naast een pilaar, scheelt al weer 50% en niet krap naast een ander met de kans op deur schade.
Steenslag is weer waar je rijd en snelheid over dat soort wegen plus afstand achter iemand, kort achterop geeft steenslag op spiegels, motorkap enz.
Heb je dan toch zo'n deukje of een paar rij je een keer langs een uitdeuken zonder spuiten en voila, weg zijn ze weer.
Wrappen alleen doen als je een matte auto wilt of een andere kleur of two-tone.
Een car wrap helpt minimaal tegen steenslag. Gekleurde wrapfolie is slechts 3-4 tiende van een MM dik. Steentjes gaan daar gewoon doorheen. Verder zie je op een glosswrap ook gewoon swirls en/of krassen. Satin of matte wrapfolie heeft daar minder last van. PPF is een bijna mm dikke transparante folie die speciaal ontworpen is om krassen en steenslag tegen te houden. Laat je professioneel PPF aanbrengen mag je verwachten dat die niet vergeeld. Goedkope Ali PPF wil idd snel vergelen. PPF is prijzig maar je krijgt er ook piece of mind voor terug. De zorg om lichte beschadiging en steenslag is dan verleden tijd. In combinatie met glascoating is er momenteel geen betere bescherming te verkrijgen.
Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -
Jurgh bovenin beschrijft het fantastisch! +1 kudo
In mijn ogen het volgende:
De kosten wegen gewoon niet op tegen de voordelen. En de voordelen zijn op maximaal 1 hand te tellen.
Soms moet je gewoon accepteren dat een auto een gebruiksvoorwerp is en deze ook gewoon slijt onder normale omstandigheden. Genaamd: Dagelijks rijden.
Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk