Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Xenon vervangen door LED

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Xenon vervangen door LED

    Er loopt een topic vanuit 2018 in de B7 hoek hierover, maar in mijn ogen is dit een generieke vraag die niet zozeer model specifiek is.

    Ik heb sinds kort een A4B8 met af fabriek xenon. Ik heb de afgelopen jaren in een auto met led matrix gereden en dan is xenon wel echt een stuk minder.

    Dit kan natuurlijk komen omdat de xenonlampen van deze 10 jaar oude auto er ook alweer een tijdje inzitten.
    Daarom wil ik ze preventoef vervangen voor de Philips D3S 42403XV2C1 GEN2 Xtreme Vision 4800K.

    Echter bestaan er nu ook alweer een tijdje led lampen ter vervanging van origineel xenon. Zijn er mensen die hier ondertussen ervaringen mee hebben?
    Bij goede ervaringen zou een overstap meteen naar led een overweging zijn.

    Ben benieuwd of het overstappen waard is.
    Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal; 10-12-21 om 04:57.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    61
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon vervangen door LED

    Hoi, ik ben gisteren ook overgestapt naar LED, toch wel weer een stap vooruit. Zeker als ik ook de levensduur die gemeld wordt moet geloven: 10.000 uur. Ik heb ze voor een hele nette prijs in laten bouwen in mijn A3 8P, binnen 30 minuten zaten ze er in, lichtopbrengst is geweldig. En het was het ritje van Tilburg naar Amersfoort zeker waard!

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Xenon vervangen door LED

    Ben je van Xenon naar Led over gestapt of van halogeen naar Led?
    Heb je een linkje waar je de lampen vandaan hebt of waar je het hebt laten inbouwen?

  4. #4

    Standaard Re: Xenon vervangen door LED

    My $0,02: LED lampen in een halogeen of xenon reflector (ja, de projector/lens units hebben ook een reflector, die het licht verzamelt) werken niet zo goed als een échte LED setup. Je zal opbrengst verliezen en licht krijgen op plekken waar je 't niet wil. De lichttechniek is zodanig fundamenteel anders dat het onmogelijk is om dezelfde reflector te gebruiken.

    Dat gezegd hebbende, je kan waarschijnlijk wél je projector/reflector combinatie uitwisselen door een complete Bi-LED unit. Die kan je op eBay scoren voor 6 tientjes de set (2,5", matige kwaliteit, wel een upgrade tov halogeen etc.), tot 300+ euro voor echte Morimoto units. Dan ben je wél veilig bezig voor je tegenliggers, EN heb je zelf de voordelen van LED.

    Inbouw kan zomaar wat kunst en vliegwerk opleveren als de montage niet met adapters plug and play is gemaakt, maar niets is onmogelijk!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Xenon vervangen door LED

    Dat is precies de ervaring waar ik naar opzoek ben. Een d3s led lamp in een xenon projector lens.

    Complete koplampunit ombouwen wil ik bij wegblijven. Kan ik wel, maar wil ik niet aan beginnen. Gaat echt alleen om de lamp wissel.

    Maar geeft een led-lamp ook veel strooilicht in een projector lens?


  6. #6

    Standaard Re: Xenon vervangen door LED

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vanreijmersdal Bekijk Berichten
    Maar geeft een led-lamp ook veel strooilicht in een projector lens?
    Ja, licht komt op andere plekken de lens binnen. Kan wel eens een filmpje maken van wat een lens positie tov lamp positie doet, tegen een muur of zo, dan zie je 't snel genoeg. Maar, erger nog voor jezelf, er komt slechts een klein deel van het LED licht op de juiste plek in de reflector en lens, zodat je maar relatief weinig winst hebt, if at all.

    Ombouwen is in principe niet lastig, 2,5 uurtjes per kant voor m'n B6 laatst. Inclusief zelf maken en tappen van kleine bracket beugeltjes (spacers).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #7

    Standaard Re: Xenon vervangen door LED

    @Vanreijmersdal nog even voor je opgezocht:
    https://blog.headlightrevolution.com...ghter-than-hid

    En als je de hele video wil zien:
    https://www.youtube.com/watch?v=-PKI0zrdntg

    Oftewel, niet doen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Xenon vervangen door LED

    Thnx. Met ombouwen had ik idd met een dagje werk rekening gehouden, maar dan als nog wil ik in deze daar niet aan beginnen.

    Bedankje voor je link en filmpje. Daaruit blijkt idd een no go. Niet op lichtbeeld maar ook niet op licht sterkte.

    Dan maar de beste xenon lampen erin.
    Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal; 10-12-21 om 04:58.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •