Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Schadeherstel

  1. #1

    Standaard Schadeherstel

    Gisteren is onze Q3 aan de zijkant aangereden door een bus die buiten z'n baan kwam.

    Schade op spiegel, deurklink links achter en de hele gespoten grijze rand bij de wielkast is wit door de schade.

    Nu mag hij van de verzekering voor schadeherstel naar de volgende bedrijven (omgeving Den Haag):
    - Wittebrug
    - Schade van Straaten Den Haag
    - Deurloo Delft
    - Schadenet Blok Rotterdam
    - Schadenet Zoetermeer

    Iemand van jullie adviezen of ervaring met één van bovenstaande schadeherstel bedrijven?IMG-20220406-WA0004.jpg
    Laatst gewijzigd door EPST; 07-04-22 om 15:09.

  2. #2
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Schadeherstel

    Heb persoonlijk met geen van de genoemde partijen ervaring. Jij schijnbaar dus ook niet. De verzekeringsmaatschappij heeft waarschijnlijk niet alleen bepaalde afspraken met die partijen, maar ook vermoedelijk een 'boete' als je het NIET naar 1 van de 5 gaat. Meestal iets van een hoger eigen risico, geen rechtstreekse financiele afhandeling maar pas nadat jij het hebt voorgeschoten, etc.
    Waar heb jij je auto in onderhoud? Als je hen nou eens vraagt waar c.q. met wie zij schade herstel zaken afhandelen? En als je vervolgens die partij benadert en de case voorlegt? Grote kans dat zij het het eventuele financiele 'gat' voor je oplossen. Zou dat een alternatieve, maar vertrouwen wekkende optie kunnen zijn voor je?
    The desire to know is natural to all good people.

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Schadeherstel

    Raar dat de tegenpartij uitmaakt waar je heen gaat, enige wat hun moeten doen is jouw schadeloos stellen, waar jij heen gaat is jouw keuze toch zeker? Of is de wagen gefinancierd, dan heb je dat wel.

    In theorie krijg je ook niet alleen de schade betaald maar ook de leen auto en waarde vermindering van de auto. Of wordt dat gemakshalve even vergeten?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Schadeherstel

    Is het inderdaad de tegenpartij die jouw de hersteller voorschrijft? Dat haalde ik niet uit het eerdere verhaal. Mijn relaas was in ieder geval gebaseerd op de veronderstelling, dat het jouw eigen verzekeraar was die jou dit meldde. Als het toch de andere partij is, dan is dit wel heel raar.
    The desire to know is natural to all good people.

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Schadeherstel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Is het inderdaad de tegenpartij die jouw de hersteller voorschrijft? Dat haalde ik niet uit het eerdere verhaal. Mijn relaas was in ieder geval gebaseerd op de veronderstelling, dat het jouw eigen verzekeraar was die jou dit meldde. Als het toch de andere partij is, dan is dit wel heel raar.
    Ik lees bus buiten zijn baan dus tegenpartij schuld, ga ik uit van de verzekering van de tegenpartij.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Schadeherstel

    Ook dan is de procedure via eigen verzekeraar, indien casco verzekerd. Je regelt het met je eigen verzekeraar, die verhaalt op de verzekeraar van de tegenpartij. Voordeel is dat je dan niet hoeft te wachten op de uitkomst van de schuldvraag. Situatie lijkt in dit geval wel duidelijk, overigens.

    Maar ook de eigen verzekeraar kan afspraken hebben met bepaalde schadeherstellers en daar zullen ze je dan heen 'sturen' .

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Schadeherstel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Ook dan is de procedure via eigen verzekeraar, indien casco verzekerd. Je regelt het met je eigen verzekeraar, die verhaalt op de verzekeraar van de tegenpartij. Voordeel is dat je dan niet hoeft te wachten op de uitkomst van de schuldvraag. Situatie lijkt in dit geval wel duidelijk, overigens.

    Maar ook de eigen verzekeraar kan afspraken hebben met bepaalde schadeherstellers en daar zullen ze je dan heen 'sturen' .
    Ja dat klopt ja, bij all risk natuurlijk.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Schadeherstel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Ook dan is de procedure via eigen verzekeraar, indien casco verzekerd. Je regelt het met je eigen verzekeraar, die verhaalt op de verzekeraar van de tegenpartij. Voordeel is dat je dan niet hoeft te wachten op de uitkomst van de schuldvraag. Situatie lijkt in dit geval wel duidelijk, overigens.

    Maar ook de eigen verzekeraar kan afspraken hebben met bepaalde schadeherstellers en daar zullen ze je dan heen 'sturen' .
    Maar je bent niet verplicht daar na toe te gaan.

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Schadeherstel

    Wittebrug wordt over het algemeen niet zo hoog aangeslagen bij serviceonderzoeken.

    Ik heb zelf goede ervaringen (gelukkig kleine ervaringen) met een Schadenet-vestiging bij mij in de buurt.
    Die werd door de leasemaatschappij voorgeschreven.

    Ervan uitgaand dat Schadenet een franchise-organisatie is die de vinger goed aan de pols houdt, dan zou ik kiezen voor één van de door jou genoemde bedrijven:
    - Schadenet Blok Rotterdam
    - Schadenet Zoetermeer
    Net wat voor jou het best bereikbaar is.

    Uiteraard willen we over enige tijd natuurlijk wel weten wie de schade heeft gerepareerd en hoe het is bevallen...

  11. #10
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Schadeherstel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Maar je bent niet verplicht daar na toe te gaan.

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
    Nee. Daarom schreef ik 'sturen' . Maar soms is dan het eigen risico hoger, of heb je geen recht op vervangend vervoer.
    In dit geval is het een schade die verhaald wordt, dus komt het uiteindelijk wel goed, maar het (hogere) eigen risico moet je dan wel voorschieten.
    Laatst gewijzigd door yzy; 11-04-22 om 22:14.

  12. #11
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Schadeherstel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Nee. Daarom schreef ik 'sturen' . Maar soms is dan het eigen risico hoger, of heb je geen recht op vervangend vervoer.
    In dit geval is het een schade die verhaald wordt, dus komt het uiteindelijk wel goed, maar het (hogere) eigen risico moet je dan wel voorschieten.
    Meestal als je met de schade herstel bedrijf hierover begint, wordt er wel wat geregeld.


    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  13. #12

    Standaard Re: Schadeherstel

    De auto is inderdaad all-risk verzekerd en mijn verzekering "stuurt" mij naar de eerder genoemde bedrijven. Ik mag ergens anders heen als ik dat wil maar dan vervalt het gratis vervangend vervoer en gaat het eigen risico van €125 naar €600.

    Wanneer en waar de schade gerepareerd is zal ik laten weten, alsmede de ervaringen.

  14. #13
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Schadeherstel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EPST Bekijk Berichten
    ... mijn verzekering "stuurt" mij naar de eerder genoemde bedrijven. Ik mag ergens anders heen als ik dat wil maar dan vervalt het gratis vervangend vervoer en gaat het eigen risico van €125 naar €600. ..
    Is dus helemaal precies in lijn met wat ik eerder al veronderstelde. Tegen deze (nu dus bevestigde) achtergrond blijft mijn advies dan ook helemaal overeind staan. Lees die nog en terug en neem dan je besluit.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  15. #14
    phoenix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Leeftijd
    62
    Posts
    385
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Schadeherstel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EPST Bekijk Berichten
    De auto is inderdaad all-risk verzekerd en mijn verzekering "stuurt" mij naar de eerder genoemde bedrijven. Ik mag ergens anders heen als ik dat wil maar dan vervalt het gratis vervangend vervoer en gaat het eigen risico van €125 naar €600.

    Wanneer en waar de schade gerepareerd is zal ik laten weten, alsmede de ervaringen.
    Ik zou verwachten dat als de schuld bij de tegenpartij ligt, er geen sprake is van eigen risico.
    Mogelijk moet je het eigen risicop eerst zelf betalen en krijg je die terug zodra de schade op de tegenpartij verhaald is.
    A5C 1.8 TFSI H6 S- Edition 2013
    Previous: A4 Advance sedan 1.6 H5 2007, A4. Sedan 1.6 H5 1997, Audi 80 sedan 1.6 H4 1991

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •