Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 31

Onderwerp: 'Onderhoud' van nieuwe velgen

  1. #1

    Standaard 'Onderhoud' van nieuwe velgen

    Mensen,

    Sinds vrijdag hebben we de nieuwe 18'' RS4 velgen d'r onder zitten. We willen ze graag goed beschermen tegen remslijpsel en andere (weg)troep.

    Nu heb ik gehoor dat je ze dan met 'zuurvrije-vaseline' moet inpoetsen zodat er een mooi beschermingslaagje ontstaat....
    :oops: Klopt dit of moeten we dat anders aanpakken, kortom TIPS graag!

    groeten
    Grtzz, Jaap

  2. #2

    Standaard

    Ik heb een Turtlewax spray gekocht bij de Halfords en dit spul bevalt me erg goed. Het is een grijze fles met een opschrift "velgenreiniger" ofzoiets. Er zit zoutzuur in en het stinkt erg maar het werkt perfect! Heb mijn originele velgen die helemaal onder de troep zaten wat ik er niet afkreeg helemaal als nieuw gekregen hiermee! Ze moeten er nog even af om ook de achterkant te doen want zelfs die zwarte remstof krijg je er weer af.

    Helaas is de turtlewax site niet Linux geschikt dus ik kan m niet openen om een plaatje voor je te zoeken... Even langs de Halfords, er is een jubileum Turtlewax pakket te koop met velgenreiniger, wax, zeep, spons en luchtverfrisser (heerlijk die kauwgomballenlucht ) voor ong 10~15 euro. Zit in een doorzichtige herbruikbare zak met groene rand.
    Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen.

  3. #3
    Edgar's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    1.267
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb het hier al vaker gezegd, het beste wat er is, is Cartec :-D

    Hoe vies ook, FF inspuiten en afspuiten... SCHOON :-D

    www.cartec.nl en ik heb géén aandelen hoor
    Terug bij Audi!!

    A6 2.0TDI Pro Line

  4. #4

    Standaard

    Autoglym, wederom hier ook de beste :-P

    Maar ik ben niet op de hoogte van een preventief reinigend middel om o.a. remstof te voorkomen.
    Dat zit er ook niet in denk ik.
    Vroem,..........

  5. #5
    flashboarder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    950
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    ik denk dat het regelmatig wassen het beste is om je velgen netjes te houden...


  6. #6

    Standaard

    Okay, dit zijn allemaal adviezen om achteraf de velgen schoon te krijgen, maar hoe kan je ze beschermen TEGEN overmatig vies worden....

    preventie dus! (dmv een was- of vaseline laagje?)
    Grtzz, Jaap

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    1.697
    Kudos
    1
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flashboarder
    ik denk dat het regelmatig wassen het beste is om je velgen netjes te houden...
    Dat is inderdaad de beste manier.

    Vergeet niet met velgen reiniger vervalt veel de garantie op de wielen.
    En wij kunnen het echt wel zien als dit gebruikt is.
    Want het vreet meer weg dan alleen remstof

    mvg michel.
    Met vriendelijke groet,

    Michel.

    Seat Leon 1P 2.0TFSI 270Pk / 412Nm en Seat sport pakket.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    gewoon normaal met een bus was doen helpt al een hoop, en ja, iedere zaterdag/zondag met je tandenborstel de velgen doen, zo doe/dee ik het wel,hehe
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  10. #9

    Standaard

    Just polishing dus....! (ik gebruik nl. geen velgenreinigers --> wat een gemene rotzooi is dat!)

    Mequiers heeft een mooie 'tapstoelopende' velgenborstel. (gaat vast lukken)

    Maar niemand heeft dus gehoord van de zuurvrije vaseline?
    Grtzz, Jaap

  11. #10
    flashboarder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    950
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    deze heb ik op internet gevonden ->

    Aanbevelingen / Tips:
    De beste manier om uw velgen schoon te houden, is ze regelmatig te wassen met zuurvrije autoshampoo. Het is ook afgeraden om de velgen in de wasstraat te wassen, i.v.m. kans op kleine beschadigingen en daar wordt veelal gewerkt met uitermate agressieve middelen, die uw velgen ook kunnen beschadigen. Het moeilijkste te verwijderen vuil, is ingebrande remstof en strooizout. Daarom is het goed om bij het waxen of polijsten van de wagen, uw velgen niet te vergeten. Indien er een beschadiging is, als gevolg van steenslag, stoeprand of elke andere denkbare oorzaak, dient u onmiddelijk bij te werken. Zo worden beschadigingen niet groter.


    Gebruik tijdens winterperiode:
    Wij adviseren u tijdens de winterperiode, uw velgen te demonteren en ze schoon en droog op te slaan. Het tijdens de winter overvloedig gestrooid zout, is de grootste vijand van uw kostbare velgen. Indien u toch blijft rijden tijdens deze periode, dient u uw velgen extra te beschermen. Dit kan door het aanbrengen van een laagje siliconenspray of the nevelen met zuurvrije vaseline. Dit dient op zeer regelmatige basis uit gevoerd te worden.

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    WD40 op je velgen helpt ook prima tegen aankoeken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Standaard

    ik gebruik nooit geen velgenreiniger, dit is voor mensen die wel mooie wielen willen maar niet de tijd nemen om er iets extra's voor te doen.....
    elke maand ff in de wax en elke week schoonmaken!

  14. #13
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard

    Zet ze gewoon heel goed in de was. (meg uiteraard) en maak ze regelmatig schoon. Tijdens de winterperiode gebruik ik ze niet, dan heb ik stalen velgen met winterbanden. Stuk veiliger en je houd je alu's netjes.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  15. #14

    Standaard

    Dit kan door het aanbrengen van een laagje siliconenspray of the nevelen met zuurvrije vaseline
    Wat denk je...nog een speciale siliconenspray of maakt dat niks uit?



    WD40 op je velgen helpt ook prima tegen aankoeken
    hmmmmm...dit heb ik ook wel staan (kan dat echt geen kwaad? m.n. voor de glans)

    Fijn he die nieuwe forumleden dia alles willen weten!!!
    Grtzz, Jaap

  16. #15
    flashboarder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    950
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    http://www.motopartshop.nl/catalog/p...roducts_id=773

    Jaap,

    Als je een dag je auto wilt verkopen, laat me weten want dan weet ik zeker dat die goed onderhouden is...

  17. #16
    Edgar's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    1.267
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hvl
    ik gebruik nooit geen velgenreiniger, dit is voor mensen die wel mooie wielen willen maar niet de tijd nemen om er iets extra's voor te doen.....
    Wat een onzin 8)

    Cartec is trouwens zuurvrij
    Terug bij Audi!!

    A6 2.0TDI Pro Line

  18. #17

    Standaard

    Jaap,

    Als je een dag je auto wilt verkopen, laat me weten want dan weet ik zeker dat die goed onderhouden is...
    hehehehehe ik heb 'm net!

    (maar ik zal het onthouden!)


    Ik heb ze vanavond "even" alle vier in de was gezet! donders, wat blinken!
    Grtzz, Jaap

  19. #18

    Standaard

    Dit werkt ook erg goed..... polymeerbehandeling waardoor vuil en remstof niet meer hechten aan de velg. Je veegt het er zo af
    Het is rechtstreeks te koop via de webshop

    het spul heet Kerona Felgenrein....

    http://www.mercare-online.de/article...ser.html?id=20

    ps.. Kerona Sichtklar werkt ook perfect; vanaf 70km/h parelt de regen zo van je voorruit, ruitenwisser is nauwelijks meer nodig. Zou 20.000km of een jaar moeten werken. ( ik heb ehet er nu een maand opzitten)

  20. #19

    Standaard

    Heb toevallig dit weekend dezelfde velgen laten plaatsen en ze vandaag ff met velgenreiniger ingespoten, ff in laten werken en toen afgespoten. Dit alles bij de shell. nu zien ze er strak uit maar wat bescherming kan geen kwaad. ik ga eens beginnen met WD40

  21. #20

    Standaard

    Alles wat vettig is houdt ook vuil vast. Je velgen zullen er niet zozeer schoner door blijven, maar het vuil komt niet direct op de velg terecht dus je spoelt het er makkelijker af. Dat velgenreiniger voor luie mensen is is klinklare onzin. Als je velgen daar niet tegen kunnen moet je de volgende keer eens iets verder kijken dan de Halfords.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •