Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Buitenspiegel A3 verwarmd?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Leeftijd
    46
    Posts
    177
    Kudos
    2

    Standaard Buitenspiegel A3 verwarmd?

    All,

    Is de Buitenspiegel van de A3 verwarmd?
    Zo ja hoe gaat deze aan?

    Zou wel raar wezen als deze dit niet had had me corrado zelfs

  2. #2
    volvos60's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    46
    Posts
    795
    Kudos
    0

    Standaard

    Bij mij was het een optie: genoemd winterpakket, en is aan te zetten met de knop waar je ook je elec. spiegels mee verzet.

    "standaard" zit het er niet op, dacht ik. Jij (of eventuele vorige eigenaren) moeten het dus wel besteld hebben.
    Stel mezelf altijd grote doelen.....Kan ik ze tenminste niet missen (loesje)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Leeftijd
    46
    Posts
    177
    Kudos
    2

    Standaard

    wel heel erg minder als dat zo zou zijn!
    bij de golf is het achterruit verwarming aanzetten en hij gaat ook aan.

    Maar dat werkt niet helemaal

    iemand nog tips?

  4. #4
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    wat voor een A3 ?

    ik heb een A3 gehad van oktober 2001, met Ambition en Exclusive-pakketten. daar zat het niet op (kwam ik achter toen ik beslagen spiegels had... nooit aan optie gedacht want de Golfjes IV die ik ervoor had, had het wel standaard... eerst comfortline en erna highline)

    op de vorige A3-generatie was het alleen standaard op de Ambiente-versie. van de huidige A3-generatie, weet ik het niet.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #5

    Standaard

    Op mijn A2 was het voorbereid, ik had de spiegel eraf gehaald en er zaten 2 draadjes achter.
    2 spiegels gehaald en het werkt.
    Ik weet niet of dit ook bij de A3 zo is, maar op alle nieuwere A2's is dit wel het geval.


  6. #6

    Standaard Re: Buitenspiegel A3 verwarmd?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mennog
    All,

    Is de Buitenspiegel van de A3 verwarmd?
    Zo ja hoe gaat deze aan?

    Zou wel raar wezen als deze dit niet had had me corrado zelfs
    Op een A3 8P zitten standaard geen verwarmde spiegels, je moet dit apart bestellen zoals Volvos60 zegt.

    Op de Golf's GTI en G60 die ik inmiddels alweer 10 jaar en 12 jaar geleden reed zat standaard een boordcomputer (net zoals de Corrada neem ik aan)..... als je geen A3 Ambition hebt moet je daar nu ook apart voor betalen... ze weten het wel hoor bij Audi (en ook VW).

    Wel schijnt het zo te zijn dat (zoals A2 ook mbt de.. A2 aangeeft) spiegelverwarming voorbereid is bij de A3 8P. Dwz je besteld een paar spiegelglaasjes met verwarming, monteer ze, laat bij de dealer de spiegelverwarming vrijschakelen en ze gaan werken zodra je de achteruitverwarming aanzet. Moet denk ik voor een 80,- voor de spiegels en de kosten voor het vrijschakelen van de verwarming klaar zijn.

    De serienummers:
    8E0 857 537 E Linkerspiegel
    8E0 857 536 D Rechterspiegel

    Gr. Apolo2

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A2
    Op mijn A2 was het voorbereid, ik had de spiegel eraf gehaald en er zaten 2 draadjes achter.
    2 spiegels gehaald en het werkt.
    Ik weet niet of dit ook bij de A3 zo is, maar op alle nieuwere A2's is dit wel het geval.

    Zo ook bij de A3,alleen stoppen die draden weer bij de deurstijl,dus je moet zelf ff het laatste stukje aanleggen,plus natuurlijk spiegels hebben met een verwarmingselement.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    dus wat heb je voor de oude A3 nodig? nieuwe spiegels, en de schakelaar? Iemand een idee wat die spiegels kosten?

  10. #9
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.390
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wabs
    Iemand een idee wat die spiegels kosten?
    Voor een A3 uit 1997 kosten vlakke en verwarmbare buitenspiegels een eurootje of 27 per stuk.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  11. #10

    Standaard

    das geen geld goed te doen dus. even kijken of bij mij dus ook kabels al zitten voor de verwarming. Dan het lastige gedeelte, egens de schakelaar vinden.... Iemand toevallig een onderdeel nummer ?

  12. #11

    Standaard

    Volgens mij heeft die van mij het inderdaad ook niet. Ben ook wel benieuwd hoe en wat?

    Is er geen forum'er die dit kan doen? Ik heb hier geen kaas van gegeten.

    Pure
    tuff...tuff...

  13. #12
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    gewoon koppelen op je achterruit verwarming..
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rogek
    gewoon koppelen op je achterruit verwarming..
    Zoals al gezegd moet dat "gewoon koppelen" voor de nieuwe A3 wel vrijgeschakeld worden anders doet het niets. Hoe dat bij de oude zit geen idee.

    Gr. Apolo2

  15. #14

    Standaard

    Staat nog steeds op de todo lijst maar de howto kun je hier wel vinden:

    http://www.tdiclub.nl/topic.asp?TOPI...en+Oplossingen
    Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen.

  16. #15

    Standaard

    die marc heeft de laatste tijd echt een berg gouden tips ;-) iig voor mij erg nuttig altijd! thnx dude 8)

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Leeftijd
    46
    Posts
    177
    Kudos
    2

    Standaard

    zeker erg nuttig thanks!

  18. #17
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    ik ga ook 's kijken of de mijne wel verwarmd zijn, ik ben er wel altijd vanuit gegaan..
    '01 rs4 641 ps

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wabs
    die marc heeft de laatste tijd echt een berg gouden tips ;-) iig voor mij erg nuttig altijd! thnx dude 8)
    NP Jullie helpen mij ook met mijn Audi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak)
    ik ga ook 's kijken of de mijne wel verwarmd zijn, ik ben er wel altijd vanuit gegaan..
    Is het een Audi ( )... Ga er dan maar van uit dat het er niet op zit. Audi is blijkbaar wat kariger in het voorbereiden en uitrusten van de standaard dingetjes die goedkopere broertjes bij VW wel kennen

    Het schijnt onderdeel te zijn van het "winterpakket", dwz verwarmde deursloten, verwarmde spiegels en verwarmde ruitenwissersproeiers voor(welke ik overigens wél heb). Een accessoire ter waarde van 450 gulden destijds.

    Zei er iemand dat de glaasjes bij de dealer ~25 euro kostten? Niet dus... heb het niet gevraagd maar 3 jaar geleden voor een Bora waren ze al 35 (linker)! De goedkopere variant is waarschijnlijk een niet blauwe en onverwarmd. AHW heeft ze wel: http://www.ahw-shop.de/spiegelglaeser_golf_4___bora.php. Denk dat ze ze voor de A3 ook wel hebben als je ze even mailt. Ze zijn iig niet hetzelfde als die van een Golf of Bora, de stekkertjes passen niet. Allicht dat AHW wel goedkoper is als de Nederlandse dealer.

    Ik wil graag spiegel verwarming, je ziet 's morgens niet zoveel in de onverwarmde versie. Heb ze nu ingesmeerd met Rain-X en das op zich al een vooruitgang. Ik ben het nog van plan om te installeren maar doe dat liever icm de grote rechtse spiegel die veel mooier is dan dat gekke kleine ding nu. Weet iemand trouwens of dat allemaal plug 'n play is?
    Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen.

  20. #19

    Standaard

    Denk dat de importeurs eerder kariger zijn dan Audi AG.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  21. #20
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •