Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Katalysator kaduuk... :-(

  1. #1

    Standaard Katalysator kaduuk... :-(

    Hiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrgggg ggggggggghhhhhhhhhhh


    Ik heb dus een kapotte kat. Da's op zich geen ramp, maar het feit dat het er één van de V6 is wel. (rechts)
    Ik heb zo eens even wat prijzen opgeduikeld, en kreeg prompt een flauwte. Die zitten nieuw op een honderdje of 8. Per stuk.

    Ja, hoor, het gaat weer! Dank je...

    Leegslaan bleek volgens de kenners nog al een gezapig geluidje te geven dacht ik zo.

    Maar nu...
    Gebruikt is geen optie, als die dingen er al zijn, is de kans nogal groot dat die ook stuk zijn.
    Het schijnt dat je ze ook kunt laten reviseren. Ook niet goedkoop, maar beter dan nieuw.
    Universele er tussen lassen? Waar kun je die schappelijk scoren? Is er hier ergens Magnaflow te krijgen?
    Een buis door de oude kats heenlassen, maar danzij de bocht er in moet die opengewerkt worden. En lasapparatuur voor die dingen heb ik niet, helaas... Daar kun je je met een prikker beter niet aan wagen...


    Wie o wie heeft er een goed idee? Bij voorkeur prijstechnisch ook wat interessant...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  2. #2

    Standaard

    heb nog 2 goede kats liggen van de S2, maar dan moet je wel wat aanpassen...
    my first quattro was a wilkinson

  3. #3

    Standaard

    Gewoon 2,5 inch magnaflows in de USA bestellen? IIRC waren die dingen iets van $69,-, scheelt nogal tov hier
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  4. #4

    Standaard

    dat is zeker een hele goede optie dan
    my first quattro was a wilkinson

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.893
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Er was recent wat meer discussie tussen de 80 V6 sedan-rijders over dit onderwerp, ik meen me te herinneren dat er ook hier in Nederland veel goedkopere opties zijn...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard

    Tsja, ik heb op de type89 ook een Magnaflow, ik heb er ook al aan gedacht.

    Maar dan moet ik denk ik het rvs aan het staal gaan lassen, ik heb weinig ruimte voor een flens.
    Wat zou dat verzenden moeten kosten pakweg? Iemand ervaring? Dan moet ik ff kijken of ik daar een vaag contact aan kan boren die het opstuurt. Die woont trouwens in Canada.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appie Dakleer
    Tsja, ik heb op de type89 ook een Magnaflow, ik heb er ook al aan gedacht.

    Maar dan moet ik denk ik het rvs aan het staal gaan lassen, ik heb weinig ruimte voor een flens.
    Wat zou dat verzenden moeten kosten pakweg? Iemand ervaring? Dan moet ik ff kijken of ik daar een vaag contact aan kan boren die het opstuurt. Die woont trouwens in Canada.
    Ik heb ook een stukke kat. Ik rijd er trouwens al bijna een jaar mee rond. Hij rammelt niet en komt er gewoon mee door de APK.

    Ik heb eens op de site van Magnaflow gekeken en als ik 2 2.5" kats koop ben ik geloof ik, incl verzenden, rond de €300 kwijt. De verzendkosten zijn in dat geval hoger dan de prijs van de Kat's maar altijd nog en fractie van de prijzen hier.

    Alleen zitten ze er dan bij mij nog niet onder, moet ik dus ook weer uitbesteden. Ik laat het voorlopig maar zo aangezien ik er echt geen last van heb nu. Toegegeven, het geluid is wat blikkerig op het moment maar als ik de motor een beetje aan het werk zet heeft dat ergens nog wel wat :-D
    Hij doet het weer!

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Die dingen zijn $67.21 per stuk, dus dat is €50.00 zeg maar. Dus 100 euro per twee. Daarbovenop komen de verzendkosten nog. Ik weet niet wat die zijn.

    Krijgt de douane het pakketje in handen komt er bovenop de verzendprijs en de onderdelenprijs 19% BTW, en 4% accijns omdat het auto-onderdelen van buiten de EU zijn.

    Alles bij elkaar kon dat nog wel eens aardig rendabel zijn.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  10. #9

    Standaard

    Jij gaat wss voor die kleine en ronde modellen? Laat me ff wat weten, ik denk dat ik er ook wel 1 wil hebben. Kosten komen we wel uit, toch?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  11. #10

    Standaard

    Nope, ig ga voor twee ovale platte. Een ronde zal voordat ik het dorp uit ben uitgestrekt tegen een drempel aanliggen ben ik bang... :?

    Maar dat neemt uiteraard niet weg dat er eventueel een ronde mee kan in de verzending! :-D

    Ik heb links en rechts al wat balletjes opgegooid, dus ik ben er mee bezig. En de kans is vrij groot dat het feest doorgaat.

    De kosten komen we zeer zeker wel uit, dat zal als laatste een probleem worden. ;-)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  12. #11

    Standaard

    Ik hoort het wel
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  13. #12
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appie Dakleer
    De kosten komen we zeer zeker wel uit, dat zal als laatste een probleem worden. ;-)
    Ik weet van twee forummers dat ze ook spullen van Magnaflow nodig hebben. Valt vast wel een verzamelorder van te maken; zijn de verzendkosten te delen.

    Betalen via creditcard; verzending goed te doen!
    RS6 C5
    A3 TDIe

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Er was recent wat meer discussie tussen de 80 V6 sedan-rijders over dit onderwerp, ik meen me te herinneren dat er ook hier in Nederland veel goedkopere opties zijn...
    Klopt Tom, na wat rondkijken heb ik in Den Haag V6 kats gevonden voor € 295 ex btw per stuk. Nieuw.
    Appie, check effe: www.onderdelenlijn.nl en dan de on-line catalogus. Ik heb wel een rammelende kat (of twee). Voorals nog geen probleem van behalve dat mensen mij raar aankijken wanneer ik terugschakel. Blap, blap blap! Is wel een lekker geluid bij optrekken :-D
    1995 Audi 80 2.0E; Weitec 40mm. Project auto
    1996 Audi S6 2.2 20vT Limo PRJ chip set.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •