Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Voorruit

  1. #1
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Voorruit

    De voorruit van mijn audi is nogal dof geworden door steenslag, vooral bij laagstaande zon en bij regen is dit vervelend, omdat het het zicht behoorlijk beperkt. Kun je daar iets aan laten doen behalve een nieuwe voorruit er in laten zetten? Ik zat zelf te denken aan polijsten of zo, weet iemand of dat bestaat en wat dat dan zou kosten?
    '01 rs4 641 ps

  2. #2

    Standaard

    Ik heb thuis een polish speciaal voor kleine krasjes van Auto glym. Dat spulletje werkt wel aardig maar als je het echt goed wil doen dan zijn er bedrijven die een hele dunne laag van je raam afslijpen en `m vervolgens opnieuw polijsten. Het resultaat is bijna als nieuw.

    Volgens mij heb ik dat in eoa automagazine gelezen maar ik zit nu midden in een verhuizing en kan het dus helaas niet voor je opzoeken. Misschien dat iemand anders een naam of adres voor je heeft.

    Grtz
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Ha Joris, ik zei je dat je op mn forumpje waarschijnelijk wel een antwoord zou vinden op je steenslag probleem

    hehehe

  4. #4

    Standaard

    :twisted: Als je een glas verzekering hebt kan het ook nog goedkoper...

    Sla er met een centerpons oid een flinke ster in aan de bestuurderskant en laat de hele voorrruit vervangen door carglass voor €75 eigen risico :wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  5. #5
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    ben helaas WA verzekerd, dus dat is niet de oplossing. je eerste optie is waarschijnlijk goedkoper..
    '01 rs4 641 ps


  6. #6

    Standaard

    :mrgreen: `t was maar een suggestie...
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb eens een voorruit in een 80 (ook gelijmd) laten vervangen door Carglass. De auto (die altijd kraak- en rammelvrij was geweest) had sindsdien een forse kraak in bochten, vanwege het torderen van de carrosserie.

    Volgens een vriend die monteur is, gebruiken Carglass en consorten een zachtere kit om de ruiten te monteren, waardoor de ruit in zijn sponning beweegt. Gelijmde ruiten vormen een onderdeel van de carrosserie en zijn essentieel voor de torsiestijfheid. Vraag maar aan eigenaars van de BMW 7-serie die uitkwam rond 1988(?). De eerste exemplaren daarvan hadden nogal last van spontaan scheurende voorruiten.

    Moraal van het verhaal: laat altijd een ruit monteren met originele kit, als de auto op een 100% vlakke ondergrond staat en zorg ervoor dat de kit lang genoeg kan uitharden voor je met de auto gaat rijden. Ik ga voortaan weer naar de dealer, duurder of niet...

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    De voorruit van mijn auto is ook hoognodig aan vervanging toe (steenslagputjes, krassen, van die rare witte vlekken op dié plekken waar water tussen de lagen is gekomen door extreme tordering van de carrosserie)

    Om de reden die Tom net beschrijft durf ik inderdaad m'n voorruit haast niet te laten vervangen. De auto is nú nog kraakvrij en waterdicht...

    Never change a winning team....

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Als de dealer het doet, kun je er vanuit gaan dat het goed gebeurt.

    Tom

  11. #10

    Standaard

    bij de glasgarage kan je op basis van een wa+ verzekering je vooorruit gratis en voor niks laten vervangen, heb ik toen ik de auto kocht ook gedaan, ik wilde graag een zonneband, dus zoals tens3 al zei, heb ik er een treinhamertje op los gelaten en vervolgend ben ik een nieuwe ruit met zo`n mooie band gaan halen... eigenlijk mag het wel niet, maar ja, te hard rijden ook niet..en ik rij eigenlijk altijd te hard...

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leon
    bij de glasgarage kan je op basis van een wa+ verzekering je vooorruit gratis en voor niks laten vervangen, heb ik toen ik de auto kocht ook gedaan, ik wilde graag een zonneband, dus zoals tens3 al zei, heb ik er een treinhamertje op los gelaten en vervolgend ben ik een nieuwe ruit met zo`n mooie band gaan halen... eigenlijk mag het wel niet, maar ja, te hard rijden ook niet..en ik rij eigenlijk altijd te hard...
    Ik vond dat ook de beste manier ...Mooi hoor ,een nieuwe ruit. 8)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •