Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: [a3 8p] Motorkap gaat niet open

  1. #1

    Standaard [a3 8p] Motorkap gaat niet open

    Ik heb sinds vanmiddag een probleempje met mijn A3. Ik wou het oliepeil controleren maar de motorkap gaat niet open. Als ik aan het hendeltje trek dan geeft dit geen weerstand zoals dit normaal gaat, het gaat heel licht en je voelt niets aantrekken.

    Ik hoor de kabel wel aan de voorkant maar er gebeurd dus niets. Ik heb nog even eea geprobeerd met wat rommelen met wat dun gereedschap maar dat helpt helaas niets. Kan ook niet zo heel veel zien van hoe het slot werkt door de halve centimeter die vrij is... Aan de kap trekken en dan aan het hendeltje maakt ook geen verschil. Drukken op de kap ook niet. Hij zit dicht zoals die hoort en wijkt niet af op de zijschermen of koplampen dus er is niks krom ofzo.

    Heb inmiddels begrepen dat de grille/logo er alleen van achter de bumper uit kunnen dus dat gaat m in ieder geval niet worden. Ook het rooster daar onder krijg ik niet los.

    Enig idee hoe ik de kap open krijg? Onderplaat er af halen en dan kijken of ik tussen de bumper of radiateur kan komen?
    Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen.

  2. #2
    DR.007
    Guest

    Standaard

    Als je het met zijn tweeen probeert en de een trekt aan het hendeltje en de ander tegelijkertijd aan de kap ?

    Gr,

    Dagmar

  3. #3

    Standaard

    Of je kabeltje is eruit geschoten/gebroken of de mantel is "doorgeschoten".
    In geval van dat laatste zou je de mantel tegen kunnen houden, kun je onder bij het hendeltje nog en stukje mantel van de kabel zien? Schuift dit nog?
    Audi A3 TDI 125kw ambition

    Mountainbiking is; 50% mountain, 50% biking and the remaining 50% is all about riding !

  4. #4

    Standaard

    Geprobeerd met 2 personen, 1 bij de kap en een bij het hendeltje, helaas, je hoort het kabeltje alleen, zie niks bewegen aan het mechanisme ook.

    Aan de binnenzijde ziet alles er nog goed uit, het hendeltje trekt het kabeltje uit de mantel, ziet er allemaal uit alsof het zo hoort. De mantel zit ook vast in het beugeltje waarmee het geheel vastgeschroeft zit. Ik denk dat het bij het slot fout zit en daar kan ik helaas niks van zien of voelen. Op zich wel goed natuurlijk!

    Breuk van de kabel denk ik niet aan want het hendeltje schiet terug naar zn originele positie en er nog spanning op staat.
    Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen.

  5. #5

    Standaard

    Heb maar een afspraak gemaakt bij de dealer, heb echt geen idee hoe ik dat ding open ga krijgen want vanaf de onderkant is er ook niet veel te zien of te bereiken
    Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen.


  6. #6

    Standaard

    En de kap is weer open. Het kabeltje was losgeschoten/afgebroken van het slotmechanisme.
    Na een goed uur had de monteur m pas weer open. Ging niet vanzelf dus!
    Gebroken onderdeeltje was niet op voorraad en is nu besteld.

    Bedankt voor de reakties iig
    Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •