Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678
Resultaten 141 tot 157 van de 157

Onderwerp: Pilot xenon 6000k / 8000K ?

  1. #141
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Hier nog zo een.. Kon tot nu toe alleen die Philips dingen voor OEM (D2S/D2R) vinden of voor H7/H4 als kit via US of A, en dan voor 800+ dollar..

    Wanneer een Philipskit in H1 beschikbaar komt wil ik hier wel direct mee vandoor gaan eigenlijk, als Michel zo enthousiast is over die pitjes...

  2. #142
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Nahja hoeft voor mij niet persee Philips te zijn, maar qua kant en klare kitjes zie je veel Pilot, of andere vage merken.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  3. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    Nee, je snapt het nog steeds niet. Lummen bestaan niet.
    Lumen zegt iets over de hoeveelheid licht; niets over de kleur van dat licht.

    Een lamp die >3000 lumen opbrengt is een serieuze lamp! De meeste HD-projectoren gaan maar tot 2000 lumen.

    Jij wil 4300 Kelvin; of beter 4900 Kelvin; da's mooi wit...
    Oke 4300 Kelvin dan van mijn part 4900 ook goed, zit net op autoweek forum te lezen dat een slimme agent
    je gewoon een bon aansmeert omdat er in de koplampunit een H staat, en dus alleen geschikt is voor Halogen.
    Ik zie er maar vanaf, storingen in je audio schijnt ook niet vreemd te zijn na plaatsing van Xenon.
    Nou laat maar ik haal wel een paar Osram nightbreakers en flikker die er wel in, bedankt.
    Audi A4 avant proline 2.0 tdi Rica tuned

  4. #144
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Braudi, je haalt gewoon steeds de twee termen lumen en kelvin door elkaar; meer niet, da's wat Eszes zegt.

    Een lamp met 4300 of 4900 lumen zou een goudmijntje zijn.. 4300 of 4900 kelvin, da's wat je bedoelt. Dat geeft aan welke kleur het licht heeft. Lumen zegt iets over de intensiteit, en kelvin iets over de kleur.

    De waardes die je door elkaar haalt zijn 1100, 2000, 3200, 4300 en 4900.

    Halogeen geeft ongeveer 1100 lumen af, aan lichtsterkte, bij een kleurtemperatuur van ~2000-3200 Kelvin.
    Xenon geeft ongeveer 2000-3500 lumen af, bij een kleurtemperatuur van ~4000-12000 Kelvin.

    Tussen 4000 en 6000 Kelvin is het meeste licht te bereiken: zo'n 2500-3200 lumen, bij een witte (4000-5000 Kelvin) tot blauwige (5000-6000 Kelvin) kleur. Daarboven wordt het blauw, paars en groen, en neemt de lichtintensiteit (lumen) weer fors af.

    Qua mogen/niet mogen: licht mag ambergeel of wit zijn. Ik kan me voorstellen dat een agent je neerzet als je met knalblauw, paars of groene xenon aan komt zetten (10000K etc.), maar met een 4300 of 4900 Kelvin setje... Nee, dat denk ik niet.

    Verder: APK: wat je zegt klopt. 2007 is de grens. Jouw auto mag je voor de APK volgens mij dus gewoon voorzien van een HID/Xenon kit, zonder dat je aan hoogteregeling en sproeiinstallaties hoeft te denken.

    Die extra felle lampen van Osram en Philips (X-treme power, racing, 5-sterren etc.) werken niet, BTDT.

    PS: in m'n A4 had ik een K-Light kitje, 6000K (net wat te blauw imho), kostte €109,=. Nooit storing gehad in de auto, geen fouten, en ook geen storing op de radio.. Nu zit er wel 6 jaar verschil tussen onze auto's, maar ik denk echt niet dat je er zo bang voor hoeft te zijn om een setje van zo'n €200 niet te durven kopen.. Stel 't gaat mis: dan is het op te lossen. Stel, je kan het toch niet oplossen. Gooi je 'm op marktplaats of aan een bekende, ik ken zo iemand die direct een H1 setje wil, en wie weet ook wel een H7 set.
    Laatst gewijzigd door muizenissen; 18-03-09 om 20:37.

  5. #145

    Standaard

    Oke bedankt voor de uitleg . Ben weer wat wijzer geworden......het schijnt dat die felle Osram of philips lampen ook veel sneller kapot gaan. Ik hou het voorlopig maar even bij standaard. Zo rottig is het nou ook weer niet maar dat het beter kan is zeker. Thanks!
    Laatst gewijzigd door BRAUDI; 19-03-09 om 17:17.
    Audi A4 avant proline 2.0 tdi Rica tuned


  6. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BRAUDI Bekijk Berichten
    Leuk Xenon en een puist licht wil ik eigelijk ook wel.. Het punt is ik heb een A4 nw model 7- 2005 . Mijn dealer (vw/audi) zegt dat het gewoon niet mag en dat ie mijn wagen gewoon afkeurt als er xenon opzit. Nu lees je weer dat auto's die na 2007 op kenteken worden gezet aan de eisen van koplampsproeiers en automatische hoogte verstelling moeten voldoen( ook dealer zegt dit). Maar van voor 2007 weer niet.
    Ik heb zelf geen zin om elke apk die lampen te verwisselen om door de apk te komen maar wat mag nu wel en niet. Het schijnt dat bij modelllen van voor 2007 er in de koplamunit een H moet staan anders mag het ook niet.

    Mijn standaard halogeenlampen in de Audi vind ik ook niet overweldigend zeg maar gewoon kut eigelijk. Maar lees dat de 4300 lummen het meest natuurlijk overkomt, wil ook weer niet dat mijn wagen zo,n Johnny achtige met op z,n kop achterste voren gedraaid petje zit overkomt. Gewoon duidelijk: mag ut nu wel of niet .

    Je hoort te veel tegenstrijdigheden de een zeg ja het mag en de ander zeg nee nooit doen. Het enigste waar ik last van heb is dan m,n broek telkens er van afzakt.

    En het probleem is dat nooit iemand er voor wordt aangehouden behalve ik natuurlijk met alle gevolgen van dien, ik ben meestal de lul op dat gebied en heb ook geen zin in gekloot van elke apk lampen verwisselen.
    Volgens de RDW moet een auto tijdens de APK voldoen aan de volgende zaken:

    Voor personenauto’s en bedrijfsauto’s die in gebruik zijn genomen na 31 december 2006 en die zijn voorzien van dimlichten met gasontladingslichtbronnen geldt dat deze dimlichten:

    • voorzien moeten zijn van een koplampreinigingsinstallatie waarmee het gehele of een deel van het lichtdoorlatende gedeelte van de koplamp wordt gereinigd
    • ingeschakeld moeten blijven wanneer het grootlicht brandt
    • voorzien moeten zijn van een niveauregeling die de verticale helling van de lichtbundel automatisch aanpast aan de belading van het voertuig. Dit is niet van toepassing op voertuigen waarbij de verticale afstelling van de lichtbundel op andere wijze wordt aangepast aan de beladingstoestand van het voertuig.

    Voor auto’s die in gebruik zijn genomen vóór 1 januari 2007 en die voorzien zijn van xenonverlichting gelden deze eisen dus niet. Wel blijven de bestaande eisen over het lichtbeeld en de licht/ donker-scheiding gewoon van kracht. Verder komt er géén verkoopverbod voor aftermarketkits of retrofi tkits, ook niet voor auto’s met een eerste toelating van na 31 december 2006. De nieuwe eisen moeten nog worden gepubliceerd, dat gaat gebeuren in het Voertuigreglement en in de Regeling permanente eisen. Voor de APK hebben deze nieuwe regels geen gevolgen, omdat daar bij de APK niet op getoetst wordt. Voor de APK geldt dat het juiste lichtbeeld van de verplichte verlichting vooralsnog bepalend is.

    Bron vindt je hier: http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/EF5B6...ktober2006.pdf vanaf pagina 6 staat alles over tuning van je lampen.

  7. #147

    Standaard

    Ik ken dit verhaal, klopt ook. Alleen jammer dat oom agent hier lak aan heeft en je gewoon een bon geeft. Want de lampunit is er niet voor gemaakt en er staat een H in wat betekent dat er alleen maar Halogeeeeeeeen in mag. En laat ik nu net geen zin hebben om met de diender in discussie te gaan...je legt het toch af. Ik laat het hier gewoon bij. Binnenkort een Eibach verlagingssetje eronder min 3 cm en 18 inch 5 dubbelspaaks p- 295 velgen eronder met Falken ZE 912 225 -40- banden eronder. Deze banden komen in een amerikaanse test samen met Michelin als beste uit de bus. En dan maar eens kijken hoe ze in de praktijk bevallen.
    Audi A4 avant proline 2.0 tdi Rica tuned

  8. Ad
  9. #148
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BRAUDI Bekijk Berichten
    Ik ken dit verhaal, klopt ook. Alleen jammer dat oom agent hier lak aan heeft en je gewoon een bon geeft. Want de lampunit is er niet voor gemaakt en er staat een H in wat betekent dat er alleen maar Halogeeeeeeeen in mag.
    En jij denkt dat oom agent elke Audi met xenon gaat controleren op H-tjes in de koplampen? Ja, je hebt gelijk, als ze willen, dan is het inderdaad terecht dat jij daar een boete voor krijgt, maar wees even realistisch: hoeveel agenten zie je daadwerkelijk je koplampen controleren of die xenon wel mag?

    Als je je lampen gewoon netjes op de hogte afstelt en dan een pietsje naar beneden zal je niemand verblinden, en zal je gewoon de zoveelste Audi-rijder zijn met xenonlampen. Op een ZX uit het jaar kruik is het wat anders, maar een moderne Audi? Nee, dat zal niet opvallen...

    Ik zou het gewoon doen, en ga het binnenkort ook zelf doen.

    (overigens twee keer keurig door de APK gekomen met retro-fit xenon in de A4 B5, waarvan zelfs 1 steekproef. ballasten lagen met tie-wraps tijdelijk vast omdat ze er misschien uit moesten, maar zelfs dat was niet nodig)
    Laatst gewijzigd door muizenissen; 22-03-09 om 22:13.

  10. #149
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Heb ook een pilot setje in de A4 B5 zitten, alleen zag laatst dat 1 lampje na ~2jaar aan het afzwakken is. Dit was een 6000k setje, ga binnenkort de 4300k bestellen omdat ik het gevoel heb dat deze beter licht geven (minder blauw).
    Ook meteen de lenzen intern even een wasbeurt geven

    Ik vind dat een auto met lenslampen ook xenon lampen mag gebruiken. Maar iemand met een gewone reflector lamp en xenon is behoorlijk irritant op de weg... Het lichtbeeld mag dan wel ok zijn, maar de verstrooing is waardeloos.
    Ik zou dus b.v. nooit geen xenon in m'n type 81 zetten om de mede weggebruikers niet te verblinden.


    Wel apart trouwens met die facelift B5 lampunits, er staat ook gewoon ergens 'xenon' op. Ok de lenzen zullen iets anders zijn, maar dat mag de pret niet drukken De pilot ballasten passen bijna perfect op de originele plek onder de lampunit.
    Laatst gewijzigd door al_bundy; 22-03-09 om 22:34.

  11. #150

    Talking

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    En jij denkt dat oom agent elke Audi met xenon gaat controleren op H-tjes in de koplampen? Ja, je hebt gelijk, als ze willen, dan is het inderdaad terecht dat jij daar een boete voor krijgt, maar wees even realistisch: hoeveel agenten zie je daadwerkelijk je koplampen controleren of die xenon wel mag?

    Als je je lampen gewoon netjes op de hogte afstelt en dan een pietsje naar beneden zal je niemand verblinden, en zal je gewoon de zoveelste Audi-rijder zijn met xenonlampen. Op een ZX uit het jaar kruik is het wat anders, maar een moderne Audi? Nee, dat zal niet opvallen...

    Ik zou het gewoon doen, en ga het binnenkort ook zelf doen.

    (overigens twee keer keurig door de APK gekomen met retro-fit xenon in de A4 B5, waarvan zelfs 1 steekproef. ballasten lagen met tie-wraps tijdelijk vast omdat ze er misschien uit moesten, maar zelfs dat was niet nodig)
    Tuurlijk heb je gelijk , de kans dat je erop wordt gepakt is heel klein, maar de kans kan niet zo klein zijn of ik ben meestal de L..L.
    laten we nu eerst maar eens de wagen wat laten zakken en velgen eronder, dan zie ik wel weer verder.

    oh! m,n vrouw roept ik moet weer verder met het huis schilderen , spagtelputzen en binnenkort een hardhoutenvloer leggen. Als ik wat hout over heb dan timmer ik een mooie vloer in m,n Audi haha!

    hasta lavista! Amigo's. sttt... niks zeggen over die velgen tegen m,n vrouw....ze is groot en sterk en rookt dikke sigaren...................en soms draagt ze jarretels met kaplaarsen eronder nou dan weet je het wel.
    Laatst gewijzigd door BRAUDI; 23-03-09 om 17:41.
    Audi A4 avant proline 2.0 tdi Rica tuned

  12. #151
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BRAUDI Bekijk Berichten
    Tuurlijk heb je gelijk , de kans dat je erop wordt gepakt is heel klein, maar de kans kan niet zo klein zijn of ik ben meestal de L..L.
    laten we nu eerst maar eens de wagen wat laten zakken en velgen eronder, dan zie ik wel weer verder.

    oh! m,n vrouw roept ik moet weer verder met het huis schilderen , spagtelputzen en binnenkort een hardhoutenvloer leggen. Als ik wat hout over heb dan timmer ik een mooie vloer in m,n Audi haha!

    hasta lavista! Amigo's. sttt... niks zeggen over die velgen tegen m,n vrouw....ze is groot en sterk en rookt dikke sigaren...................en soms draagt ze jarretels met kaplaarsen eronder nou dan weet je het wel.
    Eeeuhh lukt het allemaal?
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  13. #152

    Standaard

    Uitstekend en met jou? ach niet iedereen begrijpt het stom stom stom...
    Laatst gewijzigd door BRAUDI; 24-03-09 om 19:10.
    Audi A4 avant proline 2.0 tdi Rica tuned

  14. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door al_bundy Bekijk Berichten
    Ik vind dat een auto met lenslampen ook xenon lampen mag gebruiken. Maar iemand met een gewone reflector lamp en xenon is behoorlijk irritant op de weg... Het lichtbeeld mag dan wel ok zijn, maar de verstrooing is waardeloos.
    Ik zou dus b.v. nooit geen xenon in m'n type 81 zetten om de mede weggebruikers niet te verblinden.
    Er zijn aangepaste xenonlampen die voor reflector lampen zijn, alleen weinig aanbieders hebben ze. De 1e generatie af-fabriek xenonlampen zijn met reflector.

  15. #154
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BRAUDI Bekijk Berichten
    Uitstekend en met jou? ach niet iedereen begrijpt het stom stom stom...
    eeuuhh???!!! nu mis je mij toch, was grappig bedoelt
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  16. #155

    Standaard

    Was wederzijds haha!
    Audi A4 avant proline 2.0 tdi Rica tuned

  17. #156

    Standaard Re: Pilot xenon 6000k / 8000K ?

    Nog even voor diegene die het niet heeft meegekregen:

    De H-codering in een lampunit betekend niet meer dat je geen Xenon mag plaatsen. Dit feit is geschrapt en er zal dus niet tegen worden opgetreden. Dus personenauto van voor 1-1-07 kan zo een after sale setje plaatsen... succes!

    Btw: Ik zou bij after sale Xenon toch gaan voor een Pilot HID kit. Heb de laatste x een ander merk gekocht, wat veel minder licht gaf dan de Pilot die ik eerder had. {In huidige auto zit fabriekaf Xenon}
    ----------------------------------------------------------------
    Current:
    Audi A6 2.5 TDi, Atlasgrijs multitronic
    Sold: Vw Golf, Audi A4 1.8, Saab 9-3 2.0, Audi A6 2.4 Aut.



  18. #157

    Standaard Re: Pilot xenon 6000k / 8000K ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeV Bekijk Berichten
    Ik heb bijvoorbeeld een 10.000K set in mijn A4
    Ben je sinds je deze set hebt al eens voor de APK geweest??

Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •