Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: waar velgen kopen?

  1. #1

    Standaard waar velgen kopen?

    Omdat ik met de huidige (19") velgen het idee heb dat ik in een vibrator zit (tussen 90 en 110 km/u) ben ik me aan het oriënteren voor nieuwe velgen (voor een A6 4.2 V8 quattro bouwj. 2000).

    Ik heb alleen totaal geen ervaring met de diverse leveranciers (via internet, of anders), dus hoop dat er hier mensen zijn die dat wel hebben. Ik wil namelijk weer 19" velgen en wil niet dat ze binnen no-time afwijkingen gaan vertonen. Misschien moet ik gelijk naar de dealer gaan en via audi velgen kopen, maar dat vind ik weer net iets te duur worden.

    Ik heb dus eigenlijk de volgende eisen/wensen:
    - 19" (heel misschien 20")
    - originele bandenmaat was 255, dus liefst weer die maat (ook omdat de wielkasten nogal breed zijn)
    - goede kwaliteit

    En de volgende vragen:
    - bij welke leverancier?
    - welke banden bevallen het best bij deze afmetingen (19" en 255 breed)?
    - welke ET waarde moet ik nemen? (volgens mij zijn de voor- en achterschermen hetzelfde als bij een S6)

    Voor diegene die het interessant vind: Ik zat zelf eigenlijk aan één van deze twee modellen te denken (afbeeldingen komen van audi.nl), waarbij het 5-spaaksdesign de voorkeur heeft:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Ik kijk regelmatig op Ebay Duitsland. In de rubriek "Felgen" of "Kompletträder" wordt giga veel aangeboden. Je kunt je specs zeer naukeurig invoeren om tot een shifting te komen. Er wordt best goed tweedehands oirigineel Audimateriaal aangeboden. Ook de door jou gewenste(n) heb ik al gezien.

  3. #3
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard