Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: waar velgen kopen?

  1. #1

    Standaard waar velgen kopen?

    Omdat ik met de huidige (19") velgen het idee heb dat ik in een vibrator zit (tussen 90 en 110 km/u) ben ik me aan het oriënteren voor nieuwe velgen (voor een A6 4.2 V8 quattro bouwj. 2000).

    Ik heb alleen totaal geen ervaring met de diverse leveranciers (via internet, of anders), dus hoop dat er hier mensen zijn die dat wel hebben. Ik wil namelijk weer 19" velgen en wil niet dat ze binnen no-time afwijkingen gaan vertonen. Misschien moet ik gelijk naar de dealer gaan en via audi velgen kopen, maar dat vind ik weer net iets te duur worden.

    Ik heb dus eigenlijk de volgende eisen/wensen:
    - 19" (heel misschien 20")
    - originele bandenmaat was 255, dus liefst weer die maat (ook omdat de wielkasten nogal breed zijn)
    - goede kwaliteit

    En de volgende vragen:
    - bij welke leverancier?
    - welke banden bevallen het best bij deze afmetingen (19" en 255 breed)?
    - welke ET waarde moet ik nemen? (volgens mij zijn de voor- en achterschermen hetzelfde als bij een S6)

    Voor diegene die het interessant vind: Ik zat zelf eigenlijk aan één van deze twee modellen te denken (afbeeldingen komen van audi.nl), waarbij het 5-spaaksdesign de voorkeur heeft:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Ik kijk regelmatig op Ebay Duitsland. In de rubriek "Felgen" of "Kompletträder" wordt giga veel aangeboden. Je kunt je specs zeer naukeurig invoeren om tot een shifting te komen. Er wordt best goed tweedehands oirigineel Audimateriaal aangeboden. Ook de door jou gewenste(n) heb ik al gezien.

  3. #3
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Krijg je 20 x 9J qua breedte in je wielkast?
    Ik hoorde dat 20x9 alleen past op een A6 4B met banden van 245 breedte. Dat zou echter wat smal zijn op een 9J velg.

  4. #4

    Standaard

    Heb goede ervaring bij Reedijk in Strijen Zuid Holland.
    http://www.reedijk-banden.nl/

  5. #5

    Standaard

    Dit is wel een aardige shop; http://global-trade-germany.com. Verkopen originele velgen voor sterk gereduceerde prijzen.


  6. #6

    Standaard

    bedankt voor de reacties. op de afbeeldingen staan idd maten, misschien had ik die even weg moeten halen voordat ik ze hier op het forum plaatste. Ik weet niet precies wat ik in de wielkast kwijt zou kunnen, ik zal eens even op het reservewiel gaan kijken (daar zit namelijk wel een 255 band op, weet alleen niet of het 18 of 19 inch is).

  7. #7

    Standaard

    Je kan ook is naar http://www.online-velgen.nl/ gaan, daar kan je eerst de auto kiezen die je hebt en daarna zoek je de velgen maar op. De prijs staat er al bij, dan heb je toch ongeveer een gedacht op hoeveel je gaat komen.

  8. Ad
  9. #8
    eisbaer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    60
    Posts
    443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Mijn velgen+banden (goodyear asymmetric) heb ik destijds hier gehaald.
    Prima tevreden over.
    Audi A3 SB dsg.

  10. #9

    Standaard

    het lijkt wel dat hoe langer je zoekt, hoe minder je weet wat wijsheid is. Ik geloof niet dat de duurste altijd de beste is, maar geloof ook niet dat je met de goedkoopste altijd de slechtste kwaliteit krijgt.

    De goedkoopste is velgen-online.nl (5,5 honderd euro voor alleen velgen) en de duurste is de duitser waar 030 mee aan kwam (1750, voor alleen velgen). De andere opties zitten daar een beetje tussenin, maar zodra er banden bij worden aangeboden wordt het vergelijken ook steeds lastiger.

    Ik ben er in ieder geval wel over uit dat het het 5-spaaks model moet worden. Ik ben alleen erg benieuwd op welke manier ik de kwaliteit kan vergelijken (kan ik er bijv. vanuit gaan dat alles met een duits TUV keurmerk goed is?)

    Is het bij een internetaankoop verstandig om velgen incl. banden te kopen? Of is het verstandiger om de banden in NL te kopen en erop te laten leggen, zodat je zeker weet dat het wiel goed is en niet "hobbelt" (en je terug kunt gaan als het niet goed is)? Of maak ik me zorgen om niets?

    Is 19" 8j geschikt voor 255 banden? Wat ET waarde betreft ben ik ook al verschillende maten tegengekomen (35, 42, 45 en 48). Wat raden jullie aan bij 19" en 255 breed?

    Sorry dat ik zoveel vragen stel voordat ik een beslissing neem, maar bij mijn cabrio had ik altijd last van nieuwe velgen die niet goed rond waren.

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaHa Bekijk Berichten
    De goedkoopste is velgen-online.nl (5,5 honderd euro voor alleen velgen) en de duurste is de duitser waar 030 mee aan kwam (1750, voor alleen velgen).
    Ik ben niet bekend met velgen-online, maar de Duitse shop die ik gaf verkopert vrijwel en alleen maar nieuw en origineel. Het lijkt me stug dat OV hetzelfde aanbiedt.

    Alle waar naar zijn geld.

  12. #11

    Standaard

    Ik heb vanavond eens in m'n beste Duits een mail gestuurd naar global trade germany, om even te informeren naar maten en mogelijkheden. Zojuist kreeg ik al een reactie met de volgende twee opties:

    Die 8,5x19“, ET48 passen nicht auf Ihren Audi A6 4B 4,2. Diese stehen zu weit im Radhaus.



    Besser ist folgende Grösse:



    Orig. Audi RS6 9x19“, ET33, 8T0601025T

    Neu + 0 km, minimale Schönheitsfehler vom Lagern / Transport

    Incl. Deckel

    Incl. Zentrierringe

    Preis: 1750,- Euro



    Oder als Komplettradsatz



    Orig. Audi RS6 9x19“, ET33, 8T0601025T + 255/35/19 96Y Good Year F1 Asymmetric

    Komplett montiert und gewuchtet

    Neu + 0 km, minimale Schönheitsfehler vom Lagern / Transport

    Incl. Deckel

    Incl. Zentrierringe

    Preis: 2690,- Euro

    Versand nach Holland: 99,- Euro


    Het is een hoop geld, maar ik denk dat het het wel waard is. Wat ik echter wel wil weten:
    1. ET 33, klopt dat, is dat normaal (zie ook overige maten velg en band)
    2. Wat zijn de eigenschappen van deze band? 255 is best wel breed, en ik wil eigenlijk zo min mogelijk bandengeruis in de auto.
    @eisbaer: jij hebt volgens mij ook dit merk band, hoe zijn jouw ervaringen?

    Dus eigenlijk nogmaals een beroep op jullie kennis m.b.t. banden en velgen.

    Wat is wijsheid, ik heb zelf ook al zitten denken om alleen de velgen te kopen en dan bij een bandenboer in NL banden te kopen en te laten monteren (als het dan meezit kan ik mijn huidige velgen en banden daar gelijk inruilen zie: zie showroom topic voor om een beeld te krijgen).

  13. #12

    Standaard

    POEHHH, bal geld....
    ex - A4 Avant 1.8 Turbo S-Line

  14. #13
    eisbaer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    60
    Posts
    443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaHa Bekijk Berichten
    @eisbaer: jij hebt volgens mij ook dit merk band, hoe zijn jouw ervaringen?
    Ik ben er tot nog toe prima tevreden over. Ze zitten er rondom zo'n 25.000 km onder. De maat die ik heb is 18-225-40.
    Audi A3 SB dsg.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •